Electroworld 2008 offisiell tråd - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 171
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Nå er det kjørt litt autokalibrering på lyden, som dermed har løftet seg betraktelig... Helt vanvittig hva de JBL-høyttalerne klarer å levere av trøkk og dynamikk! Fikk skikkelig "Colosseum"-feelen her på Indiana Jones-themet (så får det heller være at filmen for øvrig suger litt... ).

Når det gjelder kalibrering burde jo AVshop forhørt seg med noen i forkant av messa, eller ev. investert i eget utstyr for dette. Problemet med slike messer er at alt skjer på halv ti i forkant, men en lærer vel kanskje til neste gang?

Når det gjelder Panasonicen synes jeg nok ikke den er så slunken i lys som Striky, og pæra står på "normal" (som er kraftigste), men sortnivået er nok ikke helt på nivå med de øvrige. Samtidig synes jeg prosessering er bra, og farger også relativt godt gjengitt. Når den i tillegg har memory på fokus og zoom er den allikevel en aktuell kandidat slik jeg ser det, men jeg skal få sett litt mer på den ved anledning.

VW80 fortsetter å imponere. Godt sortnivå, selv om den nok ikke er på nivå med HD750 (som det jo suger at ikke er å se her...), ekstremt flotte farger og ikke minst en prosessering og linse som er "to die for"! Forundrer meg faktisk ikke at denne legger seg på en 50-70k, for dette er nok en skikkelig hi-end-sak gitt... Samtidig spørs det nok da hvordan den vil hevde seg i konkurransen mot HD750, det er jo nettopp derfor det hadde vært så spennende å sett disse to mot hverandre! Ting skal ikke alltid være like enkelt.

Når det gjelder plassering av projektorene er det på håret at det går på den avstanden som benyttes i dette demorommet, som er på 5x3 meter. Samtidig er jo fronten bygget inn med rundt 50cm, så har du 460cm bør jo det gå CAT3208! 120" på 15 kvadrat er bare HELT RÅTT!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...VW80 har for øvrig en veldig morsom frame-insert-funksjon, som gjør at bildet VIRKELIG blir som på kino, på godt og vondt... Er jo en litt spesiell funksjon, en føler jo at bildet egentlig degraderes, men når en først har vendt seg litt til det er det virkelig genuint det hele. Vet ikke om jeg ville kjørt den på alle filmer, men å gjenoppleve et par gamle klassikere tror jeg virkelig ville gjort seg!

Den har også en funksjon for frame-interpolering, ala 100Hz, en funksjon jeg har lite sansen for... Synes bildet blir kunstig og "TV"-aktig. Sikkert fint til fotball på storskjermen da!

Newcomer zedarix sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Hva er det egentlig Sony har funnet på når de kaller den nye VW projectoren for 80 når 70 vel aldri kom ut, eller gjorde den det?
    Hva er veil. pris på VW80?
    http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1661

Hvordan denne har kommet seg unner radaren aner ikke jeg....

Og hva er egentlig forskjellen på 70- og 80-modellen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

panasonic pt ae3000

var og så på projektorene på electroworldmessa og ble ikke videre klok på de siden de ikke var kalibrert, men panasonic´en virket ganske mye mørkere enn de andre. syns det er rart siden lampa er på 1600 lumen. taper man veldig mye lys på zooming hvis avstanden er mer enn 3-4 meter fra lerret? jeg vurderer panasonicen men er bekymret hvis jeg kun har tre alternativer på lysforskjeller, lav, normal eller dynamic, som booster kanskje for mye lys hvis jeg skal se en film og ikke tv med lys på i stua.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Info om VW70 og 80 finner dere her:

VW70: http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1661
    VW80: http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1667

Det ser ut til at VW70en er mer en etterfølger til VW60en, mens VW80 benytter både andre SXRD "High frame"-paneler, samt har flere justeringsmuligheter som bl.a. black-frame, og sikkert også bedre linse (for linsa på VW80 er helt vanvittig skarp)...

Ikke umulig at vi ser både VW70 og 80 i "butikkhyllene" i tiden fremover, men da tipper jeg at VW70 blir liggende på VW60-nivå, typisk 30-35.000, mens VW80en legger seg et sted mellom 40 og 60.000, selv om jeg jo tror at den bør ligge nærmere 40 enn 60 for å bli noen suksess, selv om den ser veldig god ut da!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det nevnt noe på messen om når de nye Epson projektorene kommer i salg i Norge ?

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Messa som helhet er en skuffelse. Nå forventet jeg ikke stort etter å ha vært her både i fjor og året før, men det her var slappe greier.
    Messeområdet er betydelig mindre enn i fjor, to halve haller er ikke spesielt imponerende.
    Tilbud er det så som så med, noen har virkelig slått på stortromma, men gjengangeren er produkter med messepris som tilsvarer veiledende, og som ofte ligger godt over de beste tilbudene man f.eks. finner i nettbutikkene.

Hvis denne trenden fortsetter, er jeg redd Electroworld snart går dukken.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har handlet Pioneer ht?
    Er det den 20.nov en får dem, og skal de ha betalt på messa?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Tror TW5000 havner i salg rundt midten/slutten av desember en gang...

Når det gjelder messa som sådan er jeg enig i at den i år er litt "puslete", både mht størrelse og tilbudsmengde. Jeg tror det store problemet i år er at Elkjøp sliter litt økonomisk (selv om de selv sier noe annet), eller i det minste har valgt å nedprioritere messen kraftig.

Det hele er jo et resultat av de tidene vi nå befinner oss i, med kraftig svekkelse av norsk valuta, som veldig raskt gjør seg gjeldende på elektronikkproduker med høy omløpshastighet, samt selvsagt generelt den finansielle uroen. Resultatet er at tilbud, selv om de trolig er ganske gode hvis en tar utgangspunkt i selgers innpris, oppfattes som dårlige. Hvis valutaen forholder seg høy kan en jo se tilbake til messetilbudene om noen måneders tid, så er jeg ganske sikker på at en vil se at i det minste en del produkter er å regne som relativt rimelige allikevel.

I lys av de tider vi nå befinner oss i synes jeg derfor ikke messa er såååå ille... De store merkene som Sony og Samsung har jo store og fine stands, da spesielt Sony, og tar en seg litt tid rundt i de mindre standsene er det jo visse interessante ting å se på der også... Samtidig er det, slik jeg ser det, helt tullete at landets to største elektronikkjeder ikke klarer å enes rundt en og samme messe. Det må da la seg gjøre å sette opp en samlet messe, der både Expert, Elkjøp og bransjen for øvrig kan være representert på et greit vis? Utfordringen blir vel at en salgsmesse som dette da resultater i litt problemer ved at utstillerne må velge hvilken forhandler de skal sende kundene til under messeperioden, og planlegging som sådan blir sikkert vanskelig ettersom Elkjøp og Expert sikkert vil krige til siste slutt for å bli den prefererte forhandler.

...alternativet er jo den gode gamle "messa" uten salg av varer, men det er faktisk langt fra like spennende ettersom det ofte er veldig greit å kunne handle varer samtidig...

Jeg synes uansett at en liten messe er bedre enn ingen messe, men det spørs nok om det kan bli vanskelig å få til en lignende messe til neste år med mindre opplegget forandres vesentlig samt at en får med megge de store elkjedene for å sikre tilstrekkelig bredde og besøk.

En normal "Hi-Fi"/AV-messe er jo også aktuelt selvsagt, men det har jo vist seg å både være vanskelig å få til i noen større utstrekning...

Vi tenker for øvrig på et AVforum-treff på østlandsområdet til februar en gang, der vi skal prøve å få til et skikkelig shootout under egnede forhold...! Vi skal se om vi ikke kan få utvidet et slikt treff til å inkludere visse "messeaktører" slik at den blir å regne som en "minimesse". Husk imidlertid at rigging av skikkelig kinorom ala den til AVshop koster en del, så en må i så fall belage seg på at det vil koste noe for de besøkende. Dette får vi komme tilbake til senere, men vi skal fortsette arbeidet rundt vurderingen av neste treff i det minste!

Newcomer preje sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Messa som helhet er en skuffelse. Nå forventet jeg ikke stort etter å ha vært her både i fjor og året før, men det her var slappe greier.
    Messeområdet er betydelig mindre enn i fjor, to halve haller er ikke spesielt imponerende.
    Tilbud er det så som så med, noen har virkelig slått på stortromma, men gjengangeren er produkter med messepris som tilsvarer veiledende, og som ofte ligger godt over de beste tilbudene man f.eks. finner i nettbutikkene.

Hvis denne trenden fortsetter, er jeg redd Electroworld snart går dukken.
    Jeg er helt enig med deg om at messa er en skuffelse. Bortsett fra Pioneer sin 50 tommer var det i grunn ikke stort som imponerte meg. Fikk hørt litt på Abrahamsen sitt, men pga av all støy rundt får man ikke noen seriøse lytteinntrykk dessverre. Yamaha sin nye retroserie og Soavo-1 fikk jeg hørt en låt av Dire Straits, og det var jo ikke så halvgæ'ærnt da. Soundgarden sin stand var jo stor, men helt feil plass for lytting, IMO. Og som du nevner så var ikke de såkalte messepriser noe å rope hurra for heller. Jeg la merke til den nye Sony Ericsson C905 var priset til kr. 4700,- uten abo, mens den på nett koster ca. 4200,-. Fatter ikke helt hva de har forsøkt å oppnå med årets messe egentlig.

Jeg hadde også en relativt skuffende og "flau" opplevelse. (Vel og merke flau på andres vegne :-? ) Karpe Diem hadde en minikonsert, hos Playstation tror jeg det var. Jeg tenkte at jeg skulle høre litt og kanskje få litt "rockefot", men den lyden som kom ut av høyttalerne var alt annet enn bra. Det verste var diskanten som mer eller mindre overdøvet alt det andre i musikken, og forøvrig alt som foregikk i salen generelt. Det skrek så i ørene at jeg var nødt til å komme meg vekk. En utrolig skuffende opplevelse at man på en messe med flust av lydinteresserte folk ikke klarer å få til noe bedre enn det der. Det var til å grine av rett og slett :?

Nei, dette tror jeg ble siste gangen jeg besøker Electroworld, dessverre. Eneste oppturen jeg hadde var at madammen ombestemte seg og ble med en tur allikevel :-D

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Noen her som har handlet Pioneer ht?
    Er det den 20.nov en får dem, og skal de ha betalt på messa?
    Hei,

jeg har handlet. Må betale på messa, får utlevert "større" varer hos Elkjøp fra 20. nov.

Tror de ordner finansiering også om likviditeten er midlertidig stram.

Lykke til, kan være myyyye å spare:-D

Newcomer zedarix sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde virkelig sett frem til denne PJ-shootouten til AVshop ettersom jeg vurderer ny pj, men ble litt skuffa.

For det første håpet jeg at de ville kjøre alle samtidig. Dvs fire bilder på veggen med mulighet for direkte sammenlikning. Noe mer lik Epsons egen stand.

Men når de først valgte å gjøre det på denne måten, med å vise de etter hverandre, syns jeg visningstiden med 15 min på hver pj var altfor lang. Jeg var ikke alene på messa og hadde ikke mulighet til å bli på shootouten i en time bare for og få et "kontinuerlig inntrykk". Noe som resulterte i at jeg måtte passe klokka for å komme tilbake til neste pj-visning.

Dette resulterte selvsagt i at jeg fikk inntrykk av fire projektorer uten noen direkte sammenlikning. Inntrykket mitt var forøverig at alle var veldig mørke. Syns også enkelte hadde litt "mye" farger. Kallibrering trengtes. Dette var på tordag mellom seks og syv, så det kan godt hende alt ser mye bedre ut nå.

Syns også sitteplassene kunne vært prioritert litt annerledes. Greit det er fint med skikkelige hjemmekinostoler, men man kunne da virkelig fått sitteplasser til 6-8 personer på vanlige stoler.

Jeg hadde også håpet på noen skikkelig gode messepriser, men....
    Jeg fikk meg en fin fjernkontroll da

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    Projektor Shootout hos AVshop.
    Epson EH-TW5000 vs. Sony VPL-HW10 vs. Panasonic PT-AE3000. vs. Sony VPL-VW80

Les stiky`s tilbakemeldinger.
    Les lygren`s tilbakemeldinger.
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Vi tenker for øvrig på et AVforum-treff på østlandsområdet til februar en gang, der vi skal prøve å få til et skikkelig shootout under egnede forhold...! Vi skal se om vi ikke kan få utvidet et slikt treff til å inkludere visse "messeaktører" slik at den blir å regne som en "minimesse". Husk imidlertid at rigging av skikkelig kinorom ala den til AVshop koster en del, så en må i så fall belage seg på at det vil koste noe for de besøkende. Dette får vi komme tilbake til senere, men vi skal fortsette arbeidet rundt vurderingen av neste treff i det minste!
    Jeg skal inn på Electroworld i morgen(søndag) håper da at det er kommet en HD 750 på plass. Hvis ikke blir det helt imperativt at Lygren sitt forslag om shootout blir noe av. Aplauderer og kommer på et slikt arangement uansett :-D

Undrer meg litt over at ikke TW5000 gjør bedre figur, mest basert på hva Gorm har antydet om denne. Minner litt om previsnigen av TW2000 på Økern hvor den hadde feil som senere ble rettet opp.
    Husker ikke helt hvem som sa det (Arendal?) men det hadde muligens vært mye bedre med en sammenligning av høstens modeller i januar en gang. Da kunne en ha sett kalibrerte produksjonsmodeller og fått en mer egnet sammenligning.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Det spørs nok om HD750 uteblir, Counterpointer, men vi kan håpe at Gorm får tatt seg en tur innom og kalibrert litt i forkant eller tidlig på dagen...

VW80 er imidlertid en veldig grei traver altså, ikke samme on/off som JVC, men en ekstrem skarphet, fargegjengivelse og prosseringsevne, noe som gjør den også til en spennende sak!

Når det gjelder TW5000 er jo dette en pro-produksjonsenhet, så det er nok litt som med TW2000 i fjor... Den hakker litt til tider, og har langt fra korrekte farger. I tillegg har den problemer med detaljer i det mørke. Mulig Gorm klarer å trylle frem noe fra den.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søndag var nok da uansett et godt valg for en som er mest interesert i pj sammenligningen.

Er det så stor forskjell på HD350/750 og HD100 at ikke det ville vært en god erstattning med en HD100? I mitt hode mistenker jeg forrige generasjon JVC for å holde følge med dagens generasjon LCD/SXRD, kanskje også slå dem på generell bildekvalitet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Tja, du får ta en titt på VW80, mange har blitt overrasket, inkludert undertegnede...

Gorm møter for øvrig i morgen tidlig og skal ta en rask gjennomgang av projektorene i forkant av messa - bedre sent enn aldri!

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere bilder :-D

Kjøp Hancock på DVD eller blu-ray og få lue på kjøpet 8)
    -hancockmlue-jpg

Jackhammer 22"
    -jackhammer-jpg

TAD-R1
    -tadkuro-jpg

Kurs.
    -auto-jpg

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tilbud Hjemmekino

Siste mulighet i morgen fpr messetilbud på Hjemmekino og Stuff. Seks nummer av valgt magasin pluss at man får med seg det nyeste i hånden sammen med et sett Koss Porta Pro Red Hot. Alt dette for 249,- Veil pris bare på Koss Porta Pro Red Hot er 449,-
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Tja, du får ta en titt på VW80, mange har blitt overrasket, inkludert undertegnede...

Gorm møter for øvrig i morgen tidlig og skal ta en rask gjennomgang av projektorene i forkant av messa - bedre sent enn aldri!
    Har satt av en time til å sjekke ut projektoroppsettet sammenhengende, så VW80 skal sjekkes nøye :-D

Vi får håpe Gorm skriver en liten post her etter at han har kalibrert enhetene.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    Kjøp Hancock på DVD eller blu-ray og få lue på kjøpet 8)
    -hancockmlue-jpg
    Regner med det er SD oppløsning på DVD lua mens det er finmasket HD oppløsning på BD lua 8)

Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •