Electroworld 2008 offisiell tråd - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 171
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan du si noe om hvordan denne shootouten er tenkt gjennomført? En/flere om gangen? Størrelse på rommet? Størrelse på lerret? Får alle projektorene ideel plassering? OSV......

Med tanke på messen i Sverige forrige helg, og JVC shootouten arrangert av AVforums i England, så loves det ikke akkurat lite, med løfte om Europas råeste shootout. :shock:
    Må si jeg gleder meg til helgen nå. :smile:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer preje sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ops: Med fare for å få dere til å dra på smilebåndet men hva er en shootout?

Newcomer Afro sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En shootout er en sammenligning av projektorene. Enten ved visning samtidig ved siden av hverandre, eller hver for seg etterhverandre. Ved en slik shootout er det om å gjøre å legge forholdene til rette slik at man kan evaluere produktene direkte opp imot hverandre på like vilkår.

Newcomer preje sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Afro
    En shootout er en sammenligning av projektorene. Enten ved visning samtidig ved siden av hverandre, eller hver for seg etterhverandre. Ved en slik shootout er det om å gjøre å legge forholdene til rette slik at man kan evaluere produktene direkte opp imot hverandre på like vilkår.
    Da var jeg ikke helt på bærtur i antagelsen min Men greit å få det bekreftet Takker!

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Kan du si noe om hvordan denne shootouten er tenkt gjennomført? En/flere om gangen? Størrelse på rommet? Størrelse på lerret? Får alle projektorene ideel plassering? OSV......

Med tanke på messen i Sverige forrige helg, og JVC shootouten arrangert av AVforums i England, så loves det ikke akkurat lite, med løfte om Europas råeste shootout. :shock:
    Må si jeg gleder meg til helgen nå. :smile:
    Ja jeg misunner dere som skal på messen og som får sett HD750 men håper at du kan legge inn noen ord om hva du synes om HD750 Gorm når du har fått sett på den.
    Jeg går nå å vurderer på om jeg skal gå for den i steden for HD350?
    Mvh bigtor

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jaggu jeg skal hive meg på ht tilbudet fra Pioneer.
    Syntes dette er litt rart av Pioneer, men men.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det bare viser hvor mye margin de får når de selger til vanlig kunder til vanlig priser
    Betyr det at vi pleie å betale alt for mye? JA!!!

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Nei, det bare viser hvor mye margin de får når de selger til vanlig kunder til vanlig priser
    Betyr det at vi pleie å betale alt for mye? JA!!!
    Slikt er det med alt. Elkjøp skal trossalt ha sitt milliardoverskudd (?) hvert år.

Men det er utrolig billig mot veilledende pris! For billig nesten siden jeg kan klare å finansiere dette om jeg satser alt og litt til

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått tatt en titt på de 4 projektorene på AVshops stand, og kan skrive noen ord om mine inntrykk. Dessverre er ingen av projektorene kalibrert ennå, så det som skrives her kan ikke tas for alvorlig. Ingen av projektorene yter det de er gode for i skrivende stund. I tillegg er det ganske mye trafikk ut og inn av rommet, så det blir en del strølys fra utsiden til tider.
    Jeg tror og håper AVshop tar seg tid til en kalibreringsrunde i kveld eller morgen tidlig.

Epson EH-TW5000:
    Skuffelse. Lavt lysutbytte (pæren i preproduksjonsmodellen er visstnok ikke optimal). Lite detaljer i det mørke, og bildet mangler samtidig den smellen mange av oss er ute etter. Projektoren slet også veldig med panoreringer, med tydelig hakking (også dette pga mangler i preproduksjonsmodellen). Slik projektoren stod nå, kunne jeg ikke se noen forbedringer fra TW2000.

Sony VPL-HW10:
    Mer snert i bildet enn både TW5000 og AE3000. Grei skarphet og dynamikk. Sortnivået var også greit, men detaljer i det mørke var mer eller mindre utvasket.
    Projektoren verken skuffer eller overbeviser.

Panasonic PT-AE3000:
    Meget lyssvak, og dynamikken i bildet var derfor fraværende. Skarpheten opplevdes derimot som svært bra, og panoreringer var også overbevisende.

Sony VPL-VW80:
    I en egen klasse. Meget godt sortnivå, bra med detaljer i det mørke. Klart best dynamikk av de fire. 3D-følelsen er enorm. Bildet er det desidert skarpeste i denne shootouten.
    Det virket som om projektoren var satt opp med et eller annet støyreduksjonsfilter, for bildet kunne oppleves som noe kunstig (dette blir vel mer personlige preferanser).

Fargegjengivelsen vil jeg foreløpig ikke si noe om, men den er ikke optimal på noen av projektorene.
    Som sagt, disse kommentarene er mine personlige erfaringer etter ca en time i demorommet. Det er igjen meget viktig å påpeke at ingen av projektorene er kalibrert. Jeg skal ta en lignende økt flere ganger til i løpet av helga (jeg er her alle 4 dagene), og håper at shootouten etterhvert blir mer rettferdig.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var JVC HD350 der?

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roffy
    Var JVC HD350 der?
    Nei.

HD750 skal være underveis.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Nei.

HD750 skal være underveis.
    Håper du kommer med en tilbakemelding hvis du får sett på den:-)

Hvis den dukker opp da;-)
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Håper du kommer med en tilbakemelding hvis du får sett på den:-)

Hvis den dukker opp da;-)
    Jeg håper også det. Det ryktes at det er transportøren som har rotet bort forsendelsen.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke tw5000 er merkant bedre enn tw2000 så kommer di til å slite med å få solgt di når det er snakk om at prisnivået vil ligge rundt +/- 30k Da vil heller di i det prisnivået gå for en jvc.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Jeg håper også det. Det ryktes at det er transportøren som har rotet bort forsendelsen.
    Hørtes ikke bra ut:-(
    Mvh bigtor

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Gorm: rommet er 15kvm, 265cm lydtransparent lerret med høyttalere plassert bak (JBL-høyttalere), 4x projektorer, 3x CineSeat, sortmaskert "BEF"-rom...

Alle projektorene står på til enhver tid, og det byttes bare hvert 15. minutt.

Når det gjelder projektorene er TW5000 en pre-prod.-enhet, og er derfor ikke optimal... AE3000 er imidlertid en "live" modell, det samme er HW10. VW80 er også en pre-prod., men den kan jammen meg ikke være langt unna "samlebåndet".

Striky; når det gjelder din erfaring rundt VW80 stemmer det nok med det "kunstige" filteret, da dette er projektorens "styrke". Jeg liker det heller ikke, så det bør nok slås av.

AVshop burde jo for øvrig vært i kontakt med Gorm rundt kalibrering i forkant selvsagt, men slike messer er jo et styr å være med på, og de hadde vel regnet med at du "tuslet rundt" der tenker jeg... Du er sikkert MER ENN VELKOMMEN innom ved anledning...

Så, over til mine erfaringer så langt;

TW5000: helt tydelig en pre-prod, men etter litt ekstra tweaking på gamma og diverse andre parametere så den adskillig bedre ut... Tror det kan bo en del i denne...

AW3000: faktisk litt imponert, men har dårligere sort enn TW5000... Generelt allikevel en spennende kandidat, som sikkert vil yte enda bedre med litt ekstra tweaking.

HW10: glimrende bilder, den kom seg også etter litt tweaking.

VW80: brilliante bilder, får en bort det frame-interpolation-greiene tror jeg den kan bli riktig så bra. Vanvittig bra sortnivå, flotte farger og høy prosesseringskvalitet.

Generelt vil nye projektorer, som jo disse stort sett er, blåse av litt for mye guffe de første timene, for dernest å stabilisere seg mer mht lysutbytte. De er nok derfor nå bedre skikket til en aldri så liten kalibreringsrunde...

For øvrig er mitt inntrykk av den lydtransparente løsningen også veldig positiv. En ser jo litt struktur når det er helt hvitt og bildet panorerer i den retningen vevingen har blitt strukket (rundt 15 grader for å eliminere moire). Det er uansett LANGT bedre enn tilsvarende løsninger fra SmX, og etter mitt syn helt klart et godt alternativ gitt at en har liten plass, og sans for "minimalistisk" kinodesign uten en masse synlige høyttalere og kabler. Rommet er 300cm bredt og kjører altså et lerret på 265cm, så her snakker vi MAKSIMAL utnyttelse av rommets bredde!

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan synes du sortnivået på ae3000 er i forhold til tw2000?

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lygren vet du noe om HD750 dukker opp på messen?
    Mvh bigtor

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er endelig Pioneer VSX 418 receiver innkjøpt, med på lasset fulgte et par S-3EX høyttalere til halv pris....

De forlangte forøvrig uhørte 24995,- for paret, noe som skulle tilsvare veiledende pris på 49990,-. Ville ikke krangle der og da, men noen som har informasjon om at dette er riktig utgangspunkt? Alle oppgitte priser jeg har sett har vært 44990,-.:evil:

PS: Om noen er desperate etter en kliss ny VSX 418 er det bare å sende PM:-D

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hehe, Pioneer har nok ikke tatt med gærne AVforumere som kjøper høyttalere til et halvt hundre tusen nå i finanskrisa når de satt opp tilbudet gitt... GRATTIS med nye høyttalele til en FANTASTISK pris (uavhengig av veil på 49 eller 45-tusen... ).

Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •