FLAC problemer, forvrenging?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer telecaster sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy FLAC problemer, forvrenging?

Jeg ripper FLAC med en miniMac med programmet MAX, spiller av med Logitech Transporter til en Pioneer SC-LX90 over analoginngangen, dvs bruker DA konverteren i Transporteren.

Problemet er at dette ikke høres helt bra ut, jeg synes lyden er for spiss, mot grensen av å være forvrengt. Nivået på Transporterens VUmeter er på opptil +6 dB.
    Når jeg spiller av samme musikk som Apple Lossless, rippa med iTunes på samme MAC låter det mye bedre, og nivået på VUmetret går opp til -2 til 0 dB.

Kan det virkelig være mulig at FLACrippinga gir så høyt nivå ut at det forårsaker forvrenging? Jeg skjønner heller ikke hvordan jeg kan få justert dette nivået og hvorfor Losslessrippinga faktisk ligger lavere fra samme CD?

Er det noen som vet hvor på nettet jeg kan finne en FLACfil som dere vet er ok, slik at jeg kan få testa om det er min ripping som ødelegger?

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvd å skru ned volumet til 80%.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være noe så enkelt som at du har på normalisering til 100%, slik at nivået blir mye høyere (hvis det er "lav innspilling" på plata i utgangspunktet) slik at du får overstyring?

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde at i lyd/studio-sammenheng skulle VU-meteret aldri gå over 0dB (dvs det er rødt og forvrengt for verdier over 0). +6dB vil da vrenge. Jeg kan ikke skjønne at det er selve flac-formatet som skulle være problemet her. Kan godt hende at forslaget over med 'normalisering på' er kilden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •