Musikk på stereoforsterker vs receiver. (på klipsch rf82)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Musikk på stereoforsterker vs receiver. (på klipsch rf82)

Hei.

Har lett og lest meg grønn på både tester, anbefalinger, meninger og sammenligninger.

Har hatt på lån diverse stereo anlegg, men har falt for klipsch rf82 med en Onkyo A-9555. En kombinasjon som var akkurat etter mine ører.
    Som mitt nick sier, ønsker jeg klokkerein lyd, klare detaljer, og følelsen av å kunne "ta på musikken" (som jeg fikk av nemnte kombinasjon)

Det som er;
    Er også filminterisert, og skal nok gå til anskaffelse av Pioneer 50 PDP-LX5090H KURO ( RÅ tv! ). Ønsker da selfølgeli å kunne utnytte tv`en til det fulle, og ønsker derfor en surroundreceiver. Problemet er derfor om en reciever som har så mange oppgaver, kan klare å levere en slik lyd jeg fikk av Onkyoen. som er en helt enkel stereoforsterker. ( Har tidligere hatt en reciecer som var helt ubrukelig på musikk ) Til mitt bruk er det mye musikk, men ønsker en god film-opplevelse.

Har lest en del om matchen klipsch-Yamaha, og registrert ( nesten ) kun gode erfaringer. og har sett litt på Yamaha RX-V3800, som har fått mange gode tester og omtaler.
    Av erfaringer vet jeg at anbefalinger og gode omtaler ikke taler bare godt, da match er nødvendi for å yte!

Spørsmålet er da; hvor god lyd kan en reciever levere, i forhold til en god stereo forsterker. ( i dette tilfellet Onkyo A-9111, på høytalerne Klipsch rf82 )
    Kan Onkyoen kombineres med en reciever for å få "surround lyd"? evt hvor god "surround lyd"?

På forrhånd takk.

mvh

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp rør til klipsch om musikken er viktig :-)

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de aller fleste hjemmekinorecivere spiller ganske dårlig i forhold til rene stereoforsterkere, skal man ha god stereo lyd og samtidig surround er det kan egen surroundprosessor som duger, er man ikke så kresen kan man bruke en surroundresciver og koble den mot et effektrinn.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men da må stereoforsterkeren din ha en prosessor inngang/main-in inngang.

Det har den ikke så vidt jeg så. Hvis du vil koble den til en surround reciever bør du heller vurdere en annen forsterker?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har lest det at flere anbefaler rør til klipsch. Men å kjøpe uten å prøvelytte er uaktuelt, da min smak ikke alltid svarer til alle gode omtaler.

Forhandlere som leverer rørforsterkere i møre og romsdal?

Har forstått det slik at onkyoen ikke hadde "main in" ( a-9555 )
    men det har vell denne: ( TonArt • Onkyo A-9755 ) -A9755

kjøper man da en reciever, og bruker onkyoen som forsterker til for-høytlerne, og recieveren til de andre? (surround lyd, hdmi, osv...)

Er vel det man kan kalle for kresen ( innenfor rimelie grenser ), og vil ikke bli fornyd og tilfreds om jeg kjøper en forsterker som spiller dårliere enn onkyoen.
    men er det ikke mulig å opnå den lyden (vet det må prøves ) med en av de her:

Onkyo TX-SR805 = ( Hjemmekino.no - Produktdatabase - Onkyo TX-SR805 )
    Yamaha RX-V3800 = ( Test av Yamaha RX-V3800 Surroundreceiver - Tester - Lyd og Bilde )

evt andre receiver i 10 000-15 000 prisklassen?

vanskli å bestemme seg når en ikke får prøvd "alt"
    og føler jeg meg ikke 100% fornøyd med kjøpet, vil jeg irritere meg grøn!
    men så å si bestemt for klipsch sine rf 82.

takk for alle svar.

mvh

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det så ut som den hadde det ja. Er vel ikke dumt å kjøre onkyo all the way. Har du muligheter for å ta deg en lytterunde? Rotel låter også veldig bra på Klipsch.

Hadde jeg selv valgt reciever hadde jeg valgt en fra Nad. Disse kan oppgraderes, altså bytte ut moduler med nye. Derfor slepper du å kjøpe ny forsterker når den blir utdatert. I tillegg får du masse for pengene. Ellers vil jeg tro at en kombinasjon med en Nad reciever til 10000kr pluss en Nad C272 til å drive frontene vil være en god kombinasjon til å begynne med. Så kan du jo prøve rør senere?

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Kjøp rør til klipsch om musikken er viktig :-)
    amen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •