AVforums årskavalkade 2008 - AVsluttet. - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 20 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 399
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Galskap er det ikke noe galt med.
    Hedonisme er et moralsk problem.
    Jeg ville nok faktisk si det motsatte jeg da.
    Galskap forbindes med noe som er utenom de normative forventningene hos et menneske og handlinger som ikke passer inn i den fundamentale kulturen der vedkommende bor - eller handlinger som går ut over det "rammverk" den enkelte til enhver tid har.

Hedonisme var, ihvertfall opprinnelig, en rendyrking av nytelse og glede, men ikke dermed sagt at man gjorde noe moralsk forkastelig. At en romersk keiser som Caligula f.eks dro den litt vel langt når han hadde sine orgier, skal ikke (og bør ikke) danne presedens for andres måter å leve ut sin hedonisme på.

Når Atle oppgraderer i sin søken etter den ultimate lydoppvelsen og så nyter den, så vil jeg si det er hedonisme og ikke galskap.
    Men hvis jeg hadde gjort det, lånt hundretusenvis av kroner på kredittkort/kjøpekort, ja da hadde det vært galskap.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hedonisme som noe absolutt er et moralsk problem. I den forstand vi diskuterer å prioritere et smalt felt av livet fremfor noe annet er det selvfølgelig ikke noe problematisk med det med mindre barna sulter, taket lekker og man kjøerer en dødsfelle men har stua full av hedoniske lydgjengivere :???:

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man setter ting litt på spissen er det er vel langt de fleste som drives av tvangstanker heller enn hedonisme når det gjelder oppgradering av utstyr i denne hobbyen. Ergo er det nok heller en dæsj psykiatrisk behandling og ikke skifte av livsfilosofi som vil gi mest helbredelse. Med andre ord ligger vi nok nærmere galskap enn hedonisme.

Det som skiller oss fra de "ordentlig gale" er at vi er klar over at det vi gjør er galskap for den gemene mann i gata. Imidlertid prøver vi jo å rettferdiggjøre diverse ulogiske og dyre innkjøp som om det skulle være en fornuftig handling, og dermed viskes plutselig det skillet ut litt igjen..

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Det er veldig mye bra DIY i år. Jeg har lagt til en del, det er sikkert flere som fortjener oppmerksomhet, så legg gjerne til flere.
    Takker for at Kategorien ble akseptertSynes jo det er på sin plass å ta med de som lager sitt eget utstyr.De har jo virkelig lagt sjela i det.ser du har funnet flere andre og meget gode kandidater også.Toppers!

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RimJob
    Ja her er det bare å krysse fingrene!8)

Bare hyggelig :-D

Jeg tar utgangspunkt i at du vet hva det betyr,til dere andre som lurer så kan dere sjekke linken til den "snille" forklaringen her : Anal–oral sex - Wikipedia, the free encyclopedia de andre linkene passer seg egentlig ikke på trykk i ett anstendig forum :-D

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for nominasjonen, slikt varmer sjela til en ung mann!

Newcomer Prat sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Er klar over at det er snakk om en forumnominasjon, -der brukerene står i sentrum... Men mye av grunnen til at vi har det utstyret vi har er jo nettopp butikker som velger å forhandle våre kjente og kjære produkter.
    Jeg foreslår derfor en nominasjon på årets Lyd/bilde/hifi butikk -kåret av avforumets medlemmer!

Hvis det er en kategori som skulle inngå i kåringen nominerer jeg UTEN tvil Resonans i stavanger:-)

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Tusen takk for nominasjonen, slikt varmer sjela til en ung mann!
    Skulle bare mangle!Man kan tydelig se når noen har øye for detaljer,godt håndlag og gjør seg flid med det de lager.Det gir resultat!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prat
    Hei! Er klar over at det er snakk om en forumnominasjon, -der brukerene står i sentrum... Men mye av grunnen til at vi har det utstyret vi har er jo nettopp butikker som velger å forhandle våre kjente og kjære produkter.
    Jeg foreslår derfor en nominasjon på årets Lyd/bilde/hifi butikk -kåret av avforumets medlemmer!

Hvis det er en kategori som skulle inngå i kåringen nominerer jeg UTEN tvil Resonans i stavanger:-)
    Dette vil vel bli usedvanlig vanskelig å forholde seg til da medlemmene er spredd over hele landet. Selv har jeg aldri vært hos Resonens, så det ville bli umulig å gi dem noen stemme for god service
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer Prat sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Dette vil vel bli usedvanlig vanskelig å forholde seg til da medlemmene er spredd over hele landet. Selv har jeg aldri vært hos Resonens, så det ville bli umulig å gi dem noen stemme for god service
    -Ja men du har vel vært en plass du er fornøyd med servicen:-) En burde kunne nominert butikker over hele landet og gitt poeng på skalaform, fra -5 til +5 alt etter hvor god du mener servicen er... Da ville en fått et gjennomsnitt som var representabel for enkeltbutikken -og det ville ikke vært usedvanlig vanskelig og forholdt seg til...

Tenk for en motivasjon det ville vært for butikken som ble kårt til avforums favoritt:-) Kanskje det tilogmed ville vært en grei brobygger i forhold powerbuys:-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En rating system for butikker er interessant i og for seg, men det ar ingenting med vår kavalkade å gjøre. Jeg synes dette kan forsøkes inkorperert i AVforum V2.0 som er på trappene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser flere oppdaterer trådene sine med lister på flere sider om hva som har kommet inn og gått ut iløpet av året. Jeg er og anses som en pingle opp mot disse lange listene og føler meg ikke helt hjemme... I kategorien "rundbrenner" går det vel på antall produkter som er gått inn og ut (?) og sånn sett blir det jo litt rart og stemme på noen som kanskje har byttet 10 komponenter opp mot noen som har byttet 50 ? Hvem som burde vinne sier seg vel selv? Sånn sett blir det en litt rar kåring...

Takk for nominasjon uansett

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg burde fjernes fra listen over årets oppgraderinger, jeg er jo tross alt den som arrangerer avstemningene - så jeg er vel inhabil?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg burde fjernes fra listen over årets oppgraderinger, jeg er jo tross alt den som arrangerer avstemningene - så jeg er vel inhabil?
    Jeg ser ikke helt hvorfor? for det første har du blitt nominert av en annen person, for det andre har du ikke noen mulighet til å manipulere avstemmningen noe mer enn oss andre. I mine øyne fortjener du en plass på denne listen siden du har blitt nominert
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er jeg helt enig med Skrotnisse

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan hive meg bak dere og støtte Gwandarion, ikke fjern deg fra lista!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Om man setter ting litt på spissen er det er vel langt de fleste som drives av tvangstanker heller enn hedonisme når det gjelder oppgradering av utstyr i denne hobbyen. Ergo er det nok heller en dæsj psykiatrisk behandling og ikke skifte av livsfilosofi som vil gi mest helbredelse. Med andre ord ligger vi nok nærmere galskap enn hedonisme.

Det som skiller oss fra de "ordentlig gale" er at vi er klar over at det vi gjør er galskap for den gemene mann i gata. Imidlertid prøver vi jo å rettferdiggjøre diverse ulogiske og dyre innkjøp som om det skulle være en fornuftig handling, og dermed viskes plutselig det skillet ut litt igjen..
    Godt formulert:wink:

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan allerede nå avsløre en kåring. Svaret er lagt ut i hvitt for at det ikke skal være en spoiler for de som vil vente til 1/1 for å få svaret.

Vinneren i år som i fjor er søkefuksjonen!

Jeg annonserer herved en quiz hvor den som gjetter hvilken kategori det er snakk om - uten å røpe hvem vinneren er - får heder og ære i bøtter og spann.

PS. Det er ikke juks å se i fjorårets tråd.

Hehe, snedig!

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Årets hjelper

Synes Meridian bør nomineres som årets hjelper. Tråden hans er full av hjelpende tips og tweaks. Dessuten har han hjulpet meg med mitt rom, for ikke å snakke om har han hjulpet meg med de fleste innkjøpene jeg har gjort i år. Kinoen min hadde ikke vært slik den er blitt uten han. Tror og fler har hatt nytte av tråden hans som sagt?

Side 8 av 20 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •