Hjemmekinoanlegg: Hvor i all verden er logikken? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Omfg, hvorfor skal du koble annlegget til tv'en?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal jo ikke det.. Er den digitale tuneren som tilbyr TV-kanaler som lyden skal gå fra og gjennom surround-forsterkeren. Og det har jeg forsåvidt fått til ved å bruke analoge kabler. Lurer egentlig bare på hvordan jeg får lyd i alle høyttalerne uten at det er surround. Ved f. eks vanlig CD-avspilling. Har tidligere vært vant til at det er mulig å velge hvilke høyttalere man ønsker å bruke. Men klarer ikke å se det akkurat her.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor i all verden vil du ha surround-lyd fra CDer?????

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Hvorfor i all verden vil du ha surround-lyd fra CDer?????
    Lurer jeg også på? Pro logic gir "jukse" lyd i de andre høyttalerene, men hva er vitsen, musikk er best i stereo, hvis det ikke er dvd musikk med dts eller dd da.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel opp til den enkelte om han/hun vil høre musikk i surround. I det minste burde systemet klare å sende lyden ut i 5ch/7ch stereo uten surround effektene. Det er for dårlig at man ikke har valget, rett og slett!

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Det er vel opp til den enkelte om han/hun vil høre musikk i surround. I det minste burde systemet klare å sende lyden ut i 5ch/7ch stereo uten surround effektene. Det er for dårlig at man ikke har valget, rett og slett!
    Tror ikke det annlegget har 5ch stereo, bare pro logic.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, det er jo kjekt å ha lyd rett ved øret også og ikke bare foran. Vet jo at det egentlig ikke er surround, siden det bare er to kanaler. Men likevel, hvorfor skulle jeg ikke ville ha cd-lyd i bakre høyttalere? Er jo temmelig vanlig. Klarer bare ikke å se det her.

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kenny Bones
    Vel, det er jo kjekt å ha lyd rett ved øret også og ikke bare foran. Vet jo at det egentlig ikke er surround, siden det bare er to kanaler. Men likevel, hvorfor skulle jeg ikke ville ha cd-lyd i bakre høyttalere? Er jo temmelig vanlig. Klarer bare ikke å se det her.
    Kjøper man kneipbrød på rema, ja så smaker det ull etter 2 dager. Slik er d bare... Heldigvis er du på et forum der hvor de aller fleste vil hjelpe deg i å finne de beste løsningene.

Hva du velger å bruke som signalkilde til CD avspillinging er likegyldig, de er begge like gode / dårlige. Vil nok tro det låter best fra PS3 med analog stereo RCA kabel (hvit / rød) til surroundanlegget ditt.

Svaret på oppkoblingen ellers, som er mest fornuftig har du fått tidligerere i tråden. Har du coax ledig, som du kan plugge inn tuneren i, bruk den...

Sitat Opprinnelig postet av frdrk
    Du kobler PS3 en din med HDMI til tven og optisk til sony anlegget ditt.
    Du kobler Digital tuneren din med HDMI til tv din og optisk/coax/rca (rød og hvit) til annlegget. Funker ikke dette?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner dette anlegget. Det gir mye for pengene. Det koster tross alt ikke mer enn en grei receiver.

Du bør koble følgende;

PS3 med HDMI til TV + optisk lyd til anlegget. Hvorfor? Fordi HDMI vil gi deg best bilde på TV'en og optisk lydkabel bil gi deg surround lyd på anlegget.

Canal Digital tuner med HDMI til TV + coax digital kabel til anlegget. Hvorfor? Fordi HDMI vil gi deg best bilde på TV'en og coax kabelen vil overføre digital lyd til anlegget, noe som bevarer lyden bedre. De filmer som eventuelt sendes med surround vil beholde dette (ikke vanlig så vidt jeg vet på Canal Digital).

Anlegget kan du koble til TV med SCART kabel for å få opp innstillingsmenyene og slikt. Mest sannsynlig kommer du til å bruke PS3 som DVD-spiller og derfor betyr det ikke noe om du bruke SCART i steden for HDMI.

I tillegg kan du bruke en analog lydkabel (rød\hvit) mellom TV og anlegget. Dette for å få lyd fra eventuelle analoge TV-signaler dersom du bruker dette noengang. Men det er ikke nødvendig.

Lykke til.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer også dette anlegget. Men må bare spør (fordi jeg ikke vet :-))

Kan man ikke få en splitter på den optiske lydinngangen og koble til det man ønsker av utstyr? Kanskje dumt at den kun har en "kanal" men bare ikke feks tuner og dvdspiller står på samtidig så vil vel dette funke? Eller lever jeg i en gammel analog verden der dette var mulig med en 3,5mm? :-)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •