Problemer: H/K 255, Pioneer 5080 og samsung bd 1500

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer: H/K 255, Pioneer 5080 og samsung bd 1500

I går var kjellerstua endelig ferdig. Satte opp Pioneer 5080, samsung bd 1500 og h/k 255-PROBLEMER!!
    Når jeg setter på TV`en, aktiviserer HDMI inngangen og skrur på reciveren, tar det ca 15 minutter før signalet fra reciveren kommer opp til TV`en. Først etter dette kan kan jeg gå inn i skjerm-menyen på h/k 255.
    Hvis jeg ønsker å se DVD eller CD, tar det også 15 min før reciveren skjønner signalet far samsungen. I tillegg: når jeg spiller CD på samsungen, og skrur av TV`en, slukker også samsungen.

Hva kan dette skyldes??
    Alle tips mottas med takk!!

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Avr255 har EDID handshake problemer med Samsung bdp1500, det er feil i HDMI protokollen til Samsung mens, avr255 har ingen protokollfeil. Blir avr255 blir koblet til en kilde eller et display med feil vil den tilpasse seg, enten kilde eller display for å få det beste bildet. Det er jo kjempebra hvis alle hadde hatt 100 % riktig EDID, dessverre er det ikke slik. Ser på Pioneer er det kjempebra, samt PS3. Har Pdp508xd hjemme og har kjørt Bdp LX71 og PS3 via Avr255 uten problemer. Det vil komme en softwareopptarering på avr255, som tillater feil hos kilde/display, i løpet av 4-5 uker tipper jeg. Frem til da kan man prøve å oppdatere kilden, så kanskje de har endret hdmi protokollen så den funker bedre. Legger ved et bilde av avr255 med BDPlx 71 og Pionner 608 som viser at alt går på skinner uten problemer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •