..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: ..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

..

"her skjedde det vist noe"..

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok mye humbug, men om du ikke skal bi wire høyttalerne dine så får du nok ikke noe ut av å kjøpe single til biwire høyttalerkabler.

Er ikke engang sikker på om det er bra for forsterkeren å kjøre ut som biwire og inn i høyttaler som single da de egentlig er beregnet for å gjøre hver sin jobb om du skjønner.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Det er nok mye humbug, men om du ikke skal bi wire høyttalerne dine så får du nok ikke noe ut av å kjøpe single til biwire høyttalerkabler.

Er ikke engang sikker på om det er bra for forsterkeren å kjøre ut som biwire og inn i høyttaler som single da de egentlig er beregnet for å gjøre hver sin jobb om du skjønner.
    Nå er det sånn at jeg har en 7 kanals effekt forsterker, hvor kun fire av kanalene er i bruk,- hadde derfor tenkt til og bruke 2 ekstra kanaler til frontene,- trenger derfor bi-wire i forsterkerdelen,- men så lenge jeg kun har single wire på høyttalerne mine, så blir det kanskje feil og gjøre noe sånt?

Får og få til dette vil jeg i tillegg bli nødt til og bruke en form for "splitter" på pre-out på forfortserkeren min,- vil dette kunne påvirke lydbildet?

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eneste grunnen til at noen kabler kan være retningsbestemt er hvis de er spesielt tvinnet for å oppheve/minste selvmagnetiserende egenskapene eller hvis de er skjermet og da skal skjermen kun være tilkoblet i den enden som kobles i forsterkeren (garantert jordet gods)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av avanti 5
    Nå er det sånn at jeg har en 7 kanals effekt forsterker, hvor kun fire av kanalene er i bruk,- hadde derfor tenkt til og bruke 2 ekstra kanaler til frontene,- trenger derfor bi-wire i forsterkerdelen,- men så lenge jeg kun har single wire på høyttalerne mine, så blir det kanskje feil og gjøre noe sånt?

Får og få til dette vil jeg i tillegg bli nødt til og bruke en form for "splitter" på pre-out på forfortserkeren min,- vil dette kunne påvirke lydbildet?
    Så lenge du ikke har mulighet for bi-amping nytter det nok lite hva du gjør på forsterkersiden desverre. Kobler du slik du foreslår her er du nok heldig om det bare ryker en sikring.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •