Bruktmarkede - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35

Tråd: Bruktmarkede

Newcomer dagkr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Min erfaring er ihvertfall at ting selges raskere på Finn.no enn her. Har hatt flere ting ute for salg her og mange klikker seg inn på annonsene, men ingen kjøper. Fikk et par uønskede innspill på at noen har sett det billigere andre steder osv.

På Finn derimot så har varene gått unna kjapt og greit.

Fant ingen Ranger'e på Finn for å si det sånn, så dette er kanskje et tips til trådstarter....

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror finn.no kan være et bedre sted å selge som sagt, har som regel lykkes med å selge det jeg har hatt for salg. Da har jeg prøvd å selge her inne har jeg kun fått kommentarer og prisklager, men på finn.no har sakene gått unna uten problemer.

FINN.no - Mulighetenes marked. Annonser for kjøp og salg av nytt og brukt, eller ledige stillinger.

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det fleste har annonse på avforum ,hifisentralen og på finn.no.
    Jeg kjøpte e cambridge cd spiller, fant den først på finn.no etterpå på hifisentralen .. jepp jeg kjøpte den ... :lol: så finn.no hjelper iallefall

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok ingen tvil om at spesielt litt dyrere ting er tregere å selge om dagen. Forståelig når renten har steget 3-4 % og julen nærmer seg. I tillegg hører man hver dag at arbeidsledigheten vil øke. Dyr hifi er nok ikke det de fleste prioriterer i disse tider.
    Det neste halve året er det nok greit å tenke gjennom om dette er tiden for å oppgradere. Hvertfall om man skal selge brukt og kjøpe nytt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken rente har steget 4% i det siste? Forbrukslån? Ingen bør kjøpe dyrt hifiutstyr på kreditt.

Renteheving på boliglån derimot kom ikke plutselig, så jeg tviler på at bruktmarkedet plutselig har tørket ut.

Det er mye pjatt om finanskrise, så enkelte kan ha bli skremt. Det som ER skremmende er at vi ikke vil føle effekten av noe krise før 6-12 måneder. Så at bruktmarkedet har tørket ut pga. finanskrise tviler jeg på.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hvilken rente har steget 4% i det siste?
    Han skrev vel ikke "i det siste" akkurat, men at vi har hatt over et dusin renteøkninger de siste årene påvirker mange.
    Selv så betaler jeg ca 6000,- mer i mnd i bare renteutgifter enn for noen år siden.
    Klart at det er en sammenheng her.
    Hadde rente fortsatt vært på 4% så kunne jeg kjøpt meg myyyyyyyye gøy på bruktmarkedet.
    Nå blir det mer gjennomtenk og nølende.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har både kjøpt og solgt mye brukt (og nytt) de siste ukene, så kan ikke si meg heeeelt enig i trådstarters antydning/spørsmål... men nå har det vært i en litt lavere prisklasse også da ;-)

Men for all del, jeg er ikke forundret at det kan tørke litt inn i bruktmarkedet. Folk begynner å tenke seg litt mer om hva de bruker pengene på, og julen nærmer seg med stormskritt. Luksus er det første som blir nedprioritert, sånn er det bare.

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De billige produktene eg har hatt ute på torget har flydd avgårde innen 24 timer. Og det har vert i de siste 3 mnd, men Earthquake forsterkern er det nok litt verre med.
    Den er STOR, TUNG, ukjent i norge og har ett veldig industri design

Så eg mener att torget går som vanlig, det popper plutselig opp en kjøper på alt skal du se.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Folk begynner å tenke seg litt mer om hva de bruker pengene på, og julen nærmer seg med stormskritt. Luksus er det første som blir nedprioritert, sånn er det bare.
    Jul er luksus.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tor Ole
    Det er klart alt selges hvis prisen er lav nok, men vil jo ikke selge så mye at jeg gir ting bort.
    Har hvert noe annet hvis jeg måtte selge dem.

Tanken bak tråden var jo å finne ut om det var flere som syntes at det gikk tregt å selge av utstyr, ikke å finne prisen på mitt høytalerpar

Misforstå meg rett:wink:
    Tror dette har mer å gjøre med at av-forumbrukere i Bodø er et ganske lite marked mer enn det har med finanskrisa å gjøre. Jo mindre marked, jo større sjangs for at du må vente litt før kjøperen dukker opp. Å annonsere på Finn i tillegg er nok også lurt, og hvis du har mulighet til å sende, så er det også en kjempefordel.

Det kan imidlertid være at høyttalere fra denne prisen og opp er noe kjøperen ofte foretrekker å se/høre før kjøp. Er jo ganske mye som kan være galt med høyttalere (riper, bulk i elementer, transportskader osv..). Selv har jeg i alle fall lavere terskel for å kjøpe elektronikk enn høyttalere i postoppkrav.

Syns prisen din høres helt grei ut jeg. Selv kjøpte jeg nettop Dali Mentor 6 for 13000.-, noe som vel er sammenlignbart. Du kan jo selvsagt få solgt de fort hvis du bare går lavt nok, men dersom det dukker opp en kunde som faktisk ønsker seg de høyttalerne du har, så tror jeg ikke denne prisen står i veien. Kan heller ikke skjønne noe annet enn at dette også inngår i kategorien "populære høyttalere".

Synd at du ikke bor i Trøndelag forresten. Da kunne jeg gjerne tenkt meg å prøvd dem hjem. Har hørt dem hos en kompis (som også bor i Bodø), og syns de virket veldig bra!

Selv solgte jeg nettopp et par B&W CM7 (8000.-), og da merket jeg i alle fall ikke noe svikt i markedet. Gikk etter 2 dager, og da fikk jeg et par andre tilsynelatende seriøse henvendelser i tillegg til kjøperen. Felles for dem alle var imidlertid at de var avhengige av sending. Norge er jo et større marked enn Trondheim igjen.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken rente har steget 4% i det siste? Forbrukslån? Ingen bør kjøpe dyrt hifiutstyr på kreditt.

Renteheving på boliglån derimot kom ikke plutselig, så jeg tviler på at bruktmarkedet plutselig har tørket ut.

Det er mye pjatt om finanskrise, så enkelte kan ha bli skremt. Det som ER skremmende er at vi ikke vil føle effekten av noe krise før 6-12 måneder. Så at bruktmarkedet har tørket ut pga. finanskrise tviler jeg på.
    Selv om det kansje ikke er noe problem for deg er det mange som må snu på krona en ekstra gang med en boligrente på rundt 8%. Ville vært rart om ikke det skulle merkes på omsetningen av luksusprodukter som dette nå engang er.
    Selv om jeg ikke har lån til pipa ryker det nå på godt over 3000,- mer i mnd enn for 3 år siden, og mange dobler godt og vel denne summen.
    Klart det merkes for de fleste
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

meg bekjent så ER det finanskrise!

nok om det.

så tankene man gjør opp i dag og resultatet som du henviser til ikke har noen sammenheng? i henhold til kjøp som strekker seg utover daglig basis. mat, klær, bensin, osv.
    skjønner godt jeg at folk er litt forsiktige med hva de bruker lønna på, etter lån, renter, mastercard, mat, osv.

på andre siden. de som sparer "riktig" vil vel ha mer i sekken til å rutte med.
    og da er jo gleden desto høyere når kjøpet er et varp....for å si det pent
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Newcomer MJV sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener at bruktmarkedet stiger i takt med finanskrisen jeg...

... Bare for at jeg selv tenker på å bytte opp meg og selge min Sony Proj. 8)

""Bedre en kvalitets produkt brukt, enn en lavere kvalitets produkt ny""

Som sagt, halv skatt i desember... :-D

Takk for info hvor man kan legge ut ting for salg. :O)

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den såkalte finanskrisa har vel kun begynt å treffe bygg og anleggs bransjen, en bransje som alerede før "krisen" kunne se frem til en kraftig nedgangs periode. Kan ikke se noen spesiell grunn til at den skal treffe "bruktbørsen" enda

Disse høye rentene er jo ikke akkurat forandret noe særlig siden i sommer, og de som sitter på ikke konjuktur utsatte jobber kan jo se frem til en tid med lavere rente og lavere drivstoff utgifter.
    Jeg trur nok som nevnt tidligere i tråden her at vi ikke vil merke noe særlig før om et års tid. Vi vil nok ikke få en like formidabel lønnsutvikling i årene fremover da det er meget begrenset mengde kapital som blir sprøytet inn i norske bedrifter. Norsk krone er alerede svært svekket, og utenlandske invistorer "flykter" fra norsk valutta...

Så en så lenge er nok "brukt reglene" som tidligere...
    Jo mer sentralt en bor, jo høyere pris kan man ta

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg følger nå jevn og trutt med på bruktmarkedet. Det er ingen tvil om at det nå ligger mer dyrt utstyr på bruktsidene enn det gjorde for et år siden, og at mye av det (spesielt på sentralen) legges opp på nytt mange flere ganger enn hva som var vanlig tidligere. Jeg vil nå tro at det har sammenheng med at fler tenker seg om i disse tider, og bruktsalget derfor går tregere. Overskuddet etter at faste utgifter er betalt er for de fleste mindre enn før.
    På den annen side presser jo dette prisene ned et stykke i forhold til tidligere, så de som har penger å handle for kan gjøre hyggelige kjøp.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •