ARGON AMP3245 med Dynavoice F-6?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question ARGON AMP3245 med Dynavoice F-6?

Hei.
    Skal kjøpe meg ny stereo, men har LITE penger. Dynavoice F-6 er jo skrytt opp i sky, og vel så det mange steder, og har også hørt litt om Argon forsterkeren. Bla at den, hvis den holder det den lover, skal takle det du må opp i dobbel pris for å få vanligvis. Noen som har noen formeninger om hvordan dette vil låte?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Har ikke noen kjennskap til den forsterkeren du nevner men har selv hatt F6 og det spilte veldig bra ifh til prisen på en liten yamaha receiver.de er ikke veldig krevende så du vil nok få bra lyd ut av dem med den Argon amp`en.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Har sett litt mer rundt, og på komplett har de Sony STR-DG520 til ca 2000, som for meg (et utrent øye) ser helt ålreit ut. Noen formening? Lurte evt på noe fra hifiklubben, feks Cmabridge 340 eller NAD C315BEE. Skal brukes for det meste til musikk og film.

Komplett.no - Sony STR-DG520S 5.1 Surround Receiver, 2/1 HDMI, 5X100W (sonyen)

Newcomer Duckand sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei!

Cambridge lager veldig bra forsterkere. -min første forsterker var en 640 v2, noe jeg var meget godt fornøyd med.
    Har selv kjørt Dynavoice f6 på en trends t-amp gen 2 (ferdig importert fra statene 800kr.) Var mektig imponert av hva den fikk til. Nå er jeg kanskje litt drøy uten å ha hørt argonen, men jeg ville mye heller hatt t-ampen enn argonen. (det skal nevnes at t-ampen ikke akkuratt oser kvalitet av utseende, men for en så billig penge er det naturlig nok begrenset hva du kan få.
    Lyd er imidlertid fantastisk på normalt lyttenivå

Om du ser på 340, hva med å vente litt, og se om det dukker opp en 640 brukt. de pleier å gå for 1500, og passer nok bedre for deg enn en 340. (om du har lyst til å gi på litt.. ellers så er ikke prisen så høy å gå fra en 340 til 640.
    Om du tenker stereo, altså lyd fra to høyttalere, så vet jeg ikke om en receiver til 2000 er veien å gå. Antar det er tilkoblingsmuligheter som frister, men en dedikert 2 kanals vil gi en mye bedre lyd for pengene.
    Personlig så tror jeg 640 er et produkt som matcher 340 eller nevnte argon langt bedre.
    Ønsker du å bruke lite penger på det, så ville jeg definetivt gått for en t-amp

Lykke til med kjøp i alle fall!

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville nok satsa på en nad 325, den har pre-out og er langt mer strømsterk.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at 640 ikke er så strømsterk ja, men den har utvilsomt andre kvaliteter som kanksje ikke nad har, uten at jeg noen gang har hørt på nad.
    Men nå er vel naden ytterligere opp i pris, kontra 640, så det blir vel litt dyrt til slutt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir litt dyrt ja Proson RV 2050 som de selger på surround.no da? Proson RV 2050 (v.2)
    Eller Yamaha RX-V363 Svart
    Mange her som sier at Yamaha er bra match med Dynavoice. Frister også med tanken på å kunne utvide til surround etterhvert uten å måtte kjøpe alt nytt...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri prøvd yamaha selv, men de får jo unektelig mye skryt. om du går med tanker om å få 5.1 med tiden ville jeg heller ha kjøpt t-ampen (til 700 kr. på ebay)
    For så å kjøpe en litt bedre receiver, for eks onkyo 606 eller en 663, er det det den heter, fra Yamaha til rundt 5k.
    En receiver til 2k vil nok bli litt spe etter min mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Er Marantz PM 4001 ålreit eller? Oslo hifisenter har salg på den nå til 2000. Eller Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: DENON PMA-700AE Integrert forsterker
    Kommer kanskje med litt mye forslag nå?:P

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk bruktmarkedet. Iblant dukker det gode kjøp både her på AVforum og finn.no

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har desverre ingen forutsetninger for å svare på det.
    Det ligger imidlertid akkuratt nå en CA 540 ute på avtorget. Kan være verdt å sjekke ut

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, skal se på den. Men alle dere som sier Yamaha funker bra med Dynavoice? Åssen er den her: Yamaha AX-397? Komplett.no - Yamaha Forsterker AX-397 sort, 2X60 Watt, Phono inngang
    Takker forøvrig for alle svar

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å ha hørt nevnte receiver, så tror jeg den vil være det svakeste leddet, og dynavoicen vil ha mer å gå på.
    Etter hva jeg har hørt, så bør en gå opp til rundt 5k for å få en bra receiver. Det er kanskje billig å få en for 2,5k men jeg tror lysten på noe bedre ville komme ganske raskt med en slik en i et 5.1 system.
    Mao billig kan fort bli dyrt (akkuratt her snakker jeg av erfaring. Om du vil ha receiver, vil jeg anbefale å gå for en yamaha med hdmi 1,3.
    Den er fremtidsrettet, samt har muligheten for effekttrinn, om det skulle ønskes.
    Vet ikke hvor gammel du er, det blir kanskje litt å spare til, men på lang sikt tror jeg du vil bli godt fornøyd til slutt

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg misforstår deg, men den jeg plukket fram er jo stereo-forsterker, ikke 5.1 reciever, slik (hvis jeg tolket deg riktig) du trodde. Beklager hvis jeg feiltolker. Er forøvrig 16 år med deltidsjobb, så litt større greier er jo ikke uoverkommelig etterhvert, men har nok dessverre ikke plass til noe 5.1 for øyeblikket. Muligens etterhvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror kanskje jeg ender opp med en HK 3380. Steike billig på pixmania. Noen som tror noe om den med f-6?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, det gikk litt fort i svingene for meg.
    Vel, nå har jeg faktisk aldri hørt HK, men de går jo for å være gode på lyd, men kanskje ikke så fremtidsrettet.
    Hvorvidt det egner seg til f6 rent lydmessig vet jeg ikke, men jeg vil tro den har nok med krefter ihvertfall

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, tror det blir den. Som du sier er jo HK kjent for kvalitet, og pappa har en Hk på jobben som visstnok er dritbra. Takker for alle svar

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er hk 3380 og dynavoice f-6 bestilt.
    Takk for alle svar og råd

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fredmidt
    Da er hk 3380 og dynavoice f-6 bestilt.
    Takk for alle svar og råd
    Grattulerer og håper du blir fornøyd med ditt nye anlegg!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du blir sikkert fornøyd