Nye produkter fra Abrahamsen - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 57
    Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kunne tenkt meg den der nye Dac'en, V6.0. Er det mulig og koble denne til ps3?! Har aldri vært borti dac av noe som helst slag:???: Har all musikk importert til ps3, men føler at det er en del og hente lydmessig...

EDIT: Fant visst litt info på hjemmesiden deres

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er spent på den DACen, om den er så god som resten Abrahamsen produktene skal være så må det være et knallkjøp til den prisen.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den DAC'en der såg meget interessant ut etter at jeg leste hva den gjorde..

Visste ikke at det var mulig å hente noe av å konvertere signalet slik jeg. Den og V.3 skal vurderes til min PS3

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var en tur på electroworld messa på torsdag og så de nye produktene til Abrahamsen, samt nytt display i de tidligere modellene.

Det nye displayet var mye bedre en de gamle, nå hadde man mulighet til å se hva som sto på ca 3m avstand. Dette er en oppgradering jeg garantert hadde gjort dersom jeg fortsatt hadde hatt mine Abrahamsen produkter.

Når det gjelder de 2 nye produktene så ble jeg litt overasket over hvor liten V6.0 var. Den var samme bredde som resten av V serien, men dybden var jo knapt halvparten av V1.0. Jeg ble fortalt at den hadde utsalgspris på 3.000,- og sammenlignet med ECD1 så må jo dette være ett kupp. Tror ikke det er så stor forskjell i lydsignaturen på disse produktene.

V5.0 syns jeg så veldig flott ut, minnet meg mye om AW400 som andre også har sagt. Men det jeg ikke skjønner er, hvorfor i all verden satt dem inn display på denne monoblokken. Den hadde vært så mye finere uten dette displayet. Jeg vet jo at de også benytter dette på V4.0, men det trodde jeg var bare for å holde produksjonskostnadene nede i og med at de benytter det samme fronten som på V3.0 og 4.0 ( - 2 hull). Mulig at de ikke vil ligge altfor tett opp mot EC produkter, for uten det displayet så hadde de jo vært helt like. Til dere som har V4.0 , har dette displayet noen funksjon, eller hviser det kun "Ampliefier V4.0 XLR/RCA"?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Displayet på V4.0 har ingen funksjon. Det står bare V4 amplifier. Hadde vært artig å se de nye displayene til Abrahamsen. Kunne tenkt meg å byttet ut disse gitt

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kommer som oppgradering etterhvert. Alle med de gamle displayene kan visst oppgraderes til det nye + ny firmware osv. ved å betale en liten sum. :-D

Kan legge ut litt mer om dette etterhvert som jeg får litt mer info om det...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Dette kommer som oppgradering etterhvert. Alle med de gamle displayene kan visst oppgraderes til det nye + ny firmware osv. ved å betale en liten sum. :-D

Kan legge ut litt mer om dette etterhvert som jeg får litt mer info om det...
    Hørtes bra ut, venter i spenning

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

oppgradering

Oppgradering av CD-spiller og forforsterker koster 1000,- stk. da bytter de hele skuffen på CD-spilleren med en langt penere sak, som også gir en langt høyere kvalitetsfølelse enn den gamle. felles for dem er at de i også får nytt, mer lesbart display der bakgrunnsfargen er mer "isblått" med mørkeblå tegn. mye mer lesbart! Spurte om det var mulig å sette inn et svart display med oransje tegn, det var ikke mulig. Ellers får de nytt IR-øye til fjernkontrollen som gjør den langt mindre retningsbestemt sammenlignet med tidligere. Pluss på ny software.

Den integrerte/effektforsterkeren kan oppgraderes for 2000,-. Da dobles strømforskyningen, nytt display, nytt IR-øye (naturligvis ikke på effektforsterkeren), ny software.

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av scarymary
    Displayet på V4.0 har ingen funksjon. Det står bare V4 amplifier. Hadde vært artig å se de nye displayene til Abrahamsen. Kunne tenkt meg å byttet ut disse gitt
    x2.. Det er ikke lett å lese hva som står der :-?

Er det noen som vet når V.6 kommer for salg?

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser de kommer med ny monoblokk også. Kunne vært artig og hørt! Men syns de kan kutte ut det stygge displayet, hvertfall når det ikke er nødvendig i det hele tatt...

EDIT: oooops! Var visst litt sein der ja...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å ha hørt at V 6.0 kommer i januar.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte både V5.0 i Trondhjem og ble virkelig fasinert av disse monotrinnene. Det virket som en forsterker som imponerte til prisen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg hørte både V5.0 i Trondhjem og ble virkelig fasinert av disse monotrinnene. Det virket som en forsterker som imponerte til prisen
    Spennende, fikk du dannet noe mer inntrykk enn dette da du hørte dem? Var de koblet opp på de høyttalerne de kommer med?

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var og fikk oppgraderings kit på både V1 og V2. Og Intrykket etter ca 7-8 timer med lytting , er at hele lydbildet ble mer åpent, mer detaljert og kontrollert. Og dypbassen, mmm. Stort, og Per Abrahamsen har satt sin signatur på de oppgraderte versjonene. Skikkelig tøft synes jeg, en liten gull farget plate med signatur. Ser det er mange som synes displayene var stygge og også unødvendig, feks på V5, men jeg synes de er fine jeg. Is blå eller hvit blå.. Kort sagt V1 og V2 oser nå av kvalitet og entusiasme både av utseende og lyd! Cd skuffen på V1 ble adskillig bedre. Hadde litt problemer med den før, den gikk så tregt, men med modd og nye lette plater i front av skuffen går det knirkefritt.

Edit: Venter nå spent på audio pressens test av de oppgraderte versjonene.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er hjemmesiden til Abrahamsen ?

prøvde å søke på google, men.. følte jeg ikke traff blink!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds

Her er hjemmesiden til Abrahamsen:
    Venter spent på V6.0 selv lurer på om det er mye å hente på CD.

Abrahamsen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds

abrahamsenaudio.com er nettsiden deres.

Noen som har testet forforsterkeren i V2.0 mot den rene V3.0?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jallas
    abrahamsenaudio.com er nettsiden deres.

Noen som har testet forforsterkeren i V2.0 mot den rene V3.0?
    V2.0 kan ikke benyttes som preamp, den har ingen utganger for tilkopling mot ett effektrinn. ECI3 har dette, rart at Abrahamsen ikke gjorde det samme på de nye produktene hans. Har sikkert noe med å presse prisen
    ned.
    Jeg selv har benyttet V2.0 alene og V3.0 med AW180. Her var det selvfølgelig stor forskjell som prisen tilsier.

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den DAC'en virket fristende. Hadde planer om DACMagic i løpet av året, men spørs om ikke Abrahamsen er en del bedre enn Cambridge sin variant. Men er det noen som vet om den tar forskjellige sample rates på input? 48Khz og 44.1Khz fra PC hvis jeg kjører Bit-Matched. Vil at den skal kunne ta spill, film, og annen lyd fra PC også.

Newcomer hajo sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dalakong
    Var og fikk oppgraderings kit på både V1 og V2. Og Intrykket etter ca 7-8 timer med lytting , er at hele lydbildet ble mer åpent, mer detaljert og kontrollert. Og dypbassen, mmm. Stort, og Per Abrahamsen har satt sin signatur på de oppgraderte versjonene. Skikkelig tøft synes jeg, en liten gull farget plate med signatur. Ser det er mange som synes displayene var stygge og også unødvendig, feks på V5, men jeg synes de er fine jeg. Is blå eller hvit blå.. Kort sagt V1 og V2 oser nå av kvalitet og entusiasme både av utseende og lyd! Cd skuffen på V1 ble adskillig bedre. Hadde litt problemer med den før, den gikk så tregt, men med modd og nye lette plater i front av skuffen går det knirkefritt.

Edit: Venter nå spent på audio pressens test av de oppgraderte versjonene.
    Hvordan fungerer fjernkontrollen etter oppgraderingen?

På cd-spilleren min går det veldig seint å spole, noen som har samme problem?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •