Brenne Mp3 på DVD ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Brenne Mp3 på DVD ?

Hardisken med musikk er rimelig full, og jeg tenkte å ta en opprydding, ved å flytte noe av musikken over på DVD.
    Først prøvde jeg Nero og valgte "lag dataplate", brenning av plata foregikk uten feil, men pcen nekter å lese den etterpå! :-?
    Så prøvde jeg Nero igjen men valgte "lag mp3 plate", nok en gang gikk brenning fint, men pcen nekter fortsatt.

Skit i hele Nero-dritten tenkte jeg, og forsøkte NTI cd & dvd-maker istedet.
    Valgte data-dvd og brente ivei. MEN NEIDA!

"Windows kan ikke lese fra denne disken. Disken er kanskje skadet, eller så bruker den et format som ikke er kompatibelt med Windows"

:twisted: :evil: :twisted:

HJELP!

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du bare skal brenne en data-plate uten øvrig formatering er neppe brenneprog en hindring. Er det noe feil på de blanke DVD-platene dine? Har selv fått tak i billige plater hvor nesten hele esken bestod av uleselige plater. Eller har du kanskje -R spiller/brenner men kjøpte +R plater?
    Feil på selve brenneren er vel også en mulighet. Har du flere pc'er å teste på?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har helt sikkert gjort det riktig men legger ved en løsning

Jeg vil tro din brenning er vellykket men at din pc har problem med å lese platen pga driver feil eller andre konflikter/problemer.

Test din brente data plate med mp3 i en DVD spiller (de fleste DVD spillere avspiller det ) eller prøv å sett din brente plate i en annen pc som du er anbefalt alt av smooky

hadde ikke brenneren støttet plate type ( + eller -) hadde du ikke fått brent så det er ikke problemet. (siden du har brent med samme pc som du leser kan ikke +/- være problemet)
    Har du veldig gammel brenner og bruker nye plater så kan en firmware oppdatering ofte hjelpe ( firmware finner du på brennerens produsent hjemmeside)

Ikke brenn på RW plater men R

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, men jeg har forstått hvordan jeg bruker brennerprogrammene (tror jeg), og jeg har ingen problemer hvis jeg brenner film på de samme DVD platene.
    Det er forøvrig TDK DVD-R

Og her er min DVD brenner:

-nec_dvd-jpg

Noen andre forslag?

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Takker for svar, men jeg har forstått hvordan jeg bruker brennerprogrammene (tror jeg), og jeg har ingen problemer hvis jeg brenner film på de samme DVD platene.
    Det er forøvrig TDK DVD-R

Og her er min DVD brenner:

-nec_dvd-jpg

Noen andre forslag?
    Kjøp ny harddisk
    Får jo 1TB til rett over 1000 lappen...

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du setter inn en DVD R plate som er tom
    ---->
    Går til Nero info tool og velger disc

får du opplysninger om platen ?

Prøv også med nyere firmware
    NEC: DVD/CD Downloads
    firmware 1.04 som du har er mange år gammel og er ikke sikkert støtter dine DVD R plater helt bra.

Du sier DVD Video går bra men det er ingen ting som normalt skal tilsi at ikke mp3 brent som data på DVD også skal bli bra.
    begge deler fungerer bra selv ved masse feil og tap av data under brenning.

Brenn i Nero med verifisere for da kan du lese feil melding når platen skal verifiseres.

høyreklikk min datamaskin >> egenskaper >> maskinvare >> enhetsbehandling og se at ikke noen drivere/controllere er merket .

Er ikke ukjent NEC problem med lesing av enkelte plater men aller først oppdater firmware.
    Prøv også å ikke brenne dine TDK plater med mere en max X 8
    står Nero på finalize og også at den står på ikke multisession

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •