Konsertopplevelser - bra, dårlige, artige

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Konsertopplevelser - bra, dårlige, artige

Da jeg skjønte at generell chitchat ikke er på listen over siste innlegg, lagde jeg en ny her. Beklager hvis det ble feil. Men det er jo kjedelig med innlegg man bare ser selv.. Moderator får heller rydde.

Artig å dele opplevelser om det er humor, ståpels eller forbannelse..

I disse Metallica-tider med rykter om Stunning cu... øhh Cunning Stunts - scene, tenker jeg på forrige gang jeg hørte dem i Spektrum (1996).

Var ute i gangen for toalettbesøk og ølhandling.
    Der står et par med sitt barn og hadde tydeligvis skjønt at dette var for HØYT for deres pode. Det var virkelig høyt også..

Hva gjør man som hardbarka metallicafan når man har et barn som kan få varige men av å returnere til den store hendelsen (for det var fantastisk bra). Se Stunn.. Cunning Stunts og man skjønner.

2 foreldre kan vel ikke ta feil... POPCORN!!
    Og det var det de drev med da jeg sto i ølkø: stappet et par av sine dyrekjøpte popkorn i hvert øre på poden og stormet lykkelige inn i infernoet alle 3. Heldigvis får vi nå kjøpt / utdelt ørepropper på alle konserter og slipper å putte fet mat i ørene..

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her er mine to største konsertopplevelser, kanskje til glede for andre:

1986 - Råsunda fotbollstadion, Stockholm - Queen Magic Tour, premierekonsert.
    Broder'n og jeg kjørte bil fra Oslo, i en ganske ny Corolla (med kassettspiller).

Vel fremme og på veg til stadion oppdaget vi en haug med "yrkesdemonstranter" med plakater fyfy-Queen (som tidligere på året hadde spilt i SørAfrika under apartheid). Men svenske polisen holdt ro&orden og vi fant våre plasser - under tak, heldigvis - for det kom regn, mye regn.
    Oppvarming var Gary Moore m/band - det ristet i hele tribunen!

Så kom Freddie & co:

Første gang jeg så dem live etter å ha fulgt bandet siden 1977. Da Freddie kom til dee-oo, allsangen, regnet det verre enn noen gang. Publikum var ikke helt med på å svare på hans dee-oo med full kraft, og Freddie avsluttet seansen med følgende:
    "Hey, you like the rain?"
    "noooooooooooooooooooooooooooo", svarte publikum
    "Fuck you...."
    "Yeeeeeeeeaaaahhhhh................."

En stor kveld full av gamle minner og nye låter fra A kind of magic albumet. Freddie og Brian May med Love of my life var ett av mange høydepunkt. Ikke fritt for at følelsene av og til tok overhånd.

...så, 19 år senere...

2005 - 30/4, Globen, Stockholm - Queen + Paul Rodgers
    Broder'n er byttet ut med eget avkom, jr. og jeg tar tog til Stockholm.
    Bor på hotell vis-a-vis Globen og jr. er storfornøyd med å få være med fatter'n på guttetur OG rockekonsert

Pussig nok skal det spilles en spesiell fotballkamp i England samme ettermiddag. Chelsea, laget mitt siden 1971, kan ta sitt første seriemesterskap på 50 år(!!).
    Mens vi benker oss i Globen og det ikke er allverden med "bråk", sjekker jeg mobilen i kampens sluttminutter.
    Et digert "JA!!!" utbrytes når resultatet foreligger, 2-0 seier i Bolton, Lampard scoret begge målene.

Chelsea er seriemester OG Queen kommer på scenen om noen få minutter....
    Det er ikke ofte man får jackpot, julekveld og 12 rette i tipping - samtidig

Queen + konserten var veldig bra.

Litt fremmed med ny vokalist, men når Brian May alene med kassegitar og oss på allsang med Love of my life, da ble det for mye for gamlefar - tårene strømmet.....
    Og de kom tilbake litt senere da Bohemian Rhapsody kom, og Freddie var vokalist - på storskjerm - "Mama, I just killed a man........."

Å, det var en deilig kveld, den også!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •