Koble laptop til forsterker, bruke en form for switchbox?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble laptop til forsterker, bruke en form for switchbox?

Jeg har hatt stereoanlegget mitt koblet til datamaskinen i mange år nå og har fortsatt samme problem:

Jeg ønsker å kunne plugge inn kabelen fra forsterker til laptop når som helst, også når forsterkeren er slått på.
    Foreløpig har det ført til at sikringen har "gått" (slått seg av og på igjen) på forsterkeren min altfor mange ganger + 2 ødelagte mellomtoner på høyttalerne.

Finnes det en sikrere måte å koble en laptop til en forsterker som er slått på?
    Jeg forestiller meg en boks på enden av rca kabelen som kan switche koblingen på / av slik at jeg slipper å gå til forsterkeren, slå den av, for så å koble minijacken fra laptopen. Finnes det noe slikt?

Vil en dac også gjøre samme nytte?

Ellers lurer jeg på om det er det samme problemet som Hifiklubben skriver om på nettsidene sine:
    Hvis du bruker J2P – eller en lignende kabel – mellom datamaskinen og anlegget ditt, anbefaler vi å skaffe deg en separat skilletrafo, som beskytter forsterkeren eller receiveren din mot støy og ustabilitet. Lydkortene som sitter i vanlige datamaskiner passer ikke alltid like godt sammen med hi-fi komponenter, og er du riktig uheldig kan du til og med risikere å ødelegge anlegget ditt. En skilletrafo er en både billig og effektiv forsikring mot disse problemene.
    Diverse kabler og kabeloverganger | Hi-Fi Klubben: QED Performance Audio J2P kabel

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp denne : Audiomagus - high end not high priced audio products

..så får du kongelyd! og du bruker USB kabel for å hente ut lyden fra pc'en.8)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Kjøp denne : Audiomagus - high end not high priced audio products

..så får du kongelyd! og du bruker USB kabel for å hente ut lyden fra pc'en.8)
    Veldig bra forslag, Tigerberget.
    DAC'en i denne er nok noen hakk bedre enn det man finner i generelle forsterkere/receivere hvis man kjører optisk/coax fra PC.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til hovedanlegget tenkte jeg i utgangspunktet å titte på den Cambridge DACen som kommer til Hifiklubben snart. Den har vel også usb-inn kontakt.

DAC er uaktuelt for billiganlegget mitt, jeg skulle gjerne bare hatt en switch (som ikke krever strøm) til å slå signalet på / av ved laptopen. Finnes det noe slikt?

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gandhi2
    Til hovedanlegget tenkte jeg i utgangspunktet å titte på den Cambridge DACen som kommer til Hifiklubben snart. Den har vel også usb-inn kontakt.

DAC er uaktuelt for billiganlegget mitt, jeg skulle gjerne bare hatt en switch (som ikke krever strøm) til å slå signalet på / av ved laptopen. Finnes det noe slikt?
    Hva med å bruke en bryter ala det du finner på billige mikrofoner?
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •