Hjemmekinoanlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjemmekinoanlegg

Hei.

Jeg skal kjøpe meg hjemmekinoanlegg, men har ikke noe særlig greie på dette.. Jeg vil ha et anlegg som spiller musikk pent, samtidig som jeg kan bruke det til film ol. Et viktig kriterie er utseende. Kona er ikke veldig hyppen på noen høytallere som tar halve stua... Har vurdert bose, men er ikke veldig imponert over lyd i forhold til pris.

Sett litt på denne pakka fra JBL: Pakkeløsninger | Høyttalere | Soundgarden
    Noen som har noen formeninger om den? Og hva slags forsterker bør jeg evt ha? Er forsterker noe jeg evt bør kjøpe brukt?

Stian K

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser greit ut det der, men det er jo du skal like lyden på det, ikke noe i veien med å kjøpe brukt forsterker, men du får jo ofte gode priser når du kjøper komplett pakke, og det aller viktigste att du kanskje kan få hørt på hele oppsettet samtidig, slik att du får stor og bra nok forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Annet mulig forslag..

Hallois

Sitter å ser etter hjemmekino selv for tiden, men har problemer med å bestemme meg. Synes Harman Kardon HS350 hos soundgarden også virker interessant. Dette er et lite og pent satelitt&sub-system.

DVD-receiveren er veldig stilren og satelittene pene med og uten stativ.. Sub'en er derimot overraskende svær - litt skummelt for borettslagsleiligheten min. Det faktum at man kan få høyttalersettet uten receiver for kr 4399,- + frakt (HKTS11 - svart noe dyrere). Lurer litt på om receiveren kan være verdt 5000kr ekstra (Den selges visstnok ikke separat) :s - selvsagt litt dyrere og mer praktisk å handle i butikk, spesielt noe så stort om det skulle bli problemer osv, men likevel.. (Det at jeg i min situasjon kommer til å kjøpe htpc så har jeg i grunn ikke bruk for dvd i forsterkeren heller, og forsterkeren trenger nødvendigvis ikke være pen da jeg kan gjemme den i tv-benken og bruke IR fra HTPC - vertfall planen).

Ser settet du har sett deg ut hos soundgarden ligger en del høyere i pris derimot, så da har du kanskje allerede sjekket HS350 og funnet ut at det ikke var passende. Tenkte bare jeg skulle nevne det, for det traff meg veldig i smak første gang jeg så det (svarte utgaven).

Jeg håper du får noen gode anbefalinger på forsterker siden jeg også trenger tips på forsterker om jeg skulle velge å kjøpe høyttalerne separat... (Vurderer forøvring også Sony DAVDZ860W e.l. og HT-IS100 som muligens vil passe bra til min Sony KDL40W3000 - men redd lyden der fort kan bli skuffende om jeg noen gang skulle utvikle gehør).

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kef KHT3005 låter jo bra og har høy waf:-)
    Koster endel, men verdt prisen.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde et M&K-sett med noe Onkyo forsterkergreier til ca 40 lapper, og prisen på det kunne absolutt ikke forsvares. Det ble returnert dagen etter. Kjøpte da HS350 og koblet det opp mot plasmaen og er meget fornøyd med det. Kikket på Kef-settet også, men klarte ikke og slå meg til ro med de "eggformede" høyttalerne.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •