Hvilke sanger bruker dere til å teste annlegg? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 56 av 56
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg synes det er fantastisk befriende å være en hifi-tulling, som fritt frem kan utbasunere at jeg hater U2, og bifaller den herremannen som mente det nesten var håpløst å skille Coldplay og white noise fra hverandre i en blindtest.

Edit: sjekket kildene mine, og det var white noise som var brukt i blindtesten

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig med kablang her.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jeg synes det er fantastisk befriende å være en hifi-tulling, som fritt frem kan utbasunere at jeg hater U2, og bifaller den herremannen som mente det nesten var håpløst å skille Coldplay og pinknoise fra hverandre i en blindtest.
    Det er så godt og høre at det er flere av oss!!

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vanskelige innspillinger.

Selv har jeg testet et ukjent antall anlegg opp gjennom tidene, det beste er dårlige/vanskelige innspillinger, da kommer anleggets svakheter fort til øre!
    Dette er selvfølgelig etter at jeg har hørt at min favoritt musikk høres ut slik som jeg liker.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelige innspillinger er jeg enig i. Et stort orkester, blåsere, strykere og lignende vil kunne avsløre det meste.

Er vi enig i hvordan en dårlig innspilling høres ut? For meg er veldig mange remastere, eller remiksede CD-er fra gamle LP-er helt håpløst å bruke, på lik linje med musikk som er klart offer for The Loudness War. Men, mange av innspillingene jeg hører folk si er dårlige er egentlig ikke det, det er bare at de ikke er så fri for støy eller lignende som er problemet. Et godt eksempel er mange av Cornelis Vreeswijks innspillinger. Noen av dem er fantastiske.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jeg synes det er fantastisk befriende å være en hifi-tulling, som fritt frem kan utbasunere at jeg hater U2, og bifaller den herremannen som mente det nesten var håpløst å skille Coldplay og white noise fra hverandre i en blindtest.

Edit: sjekket kildene mine, og det var white noise som var brukt i blindtesten

hehe. Alle har vel noe som de ikke liker.

Det jeg IKKE bruker å teste anlegge med, er John Faggerty... eh John Foggerty.

Det hjelper lite at han stikker hue i r#va og synger "looking out my backdoor"..... hehe.

Hater stemmen til den mannen. Må si jeg lo godt i Die Hard 4.0 når Bruce Willis spiller musikk i bilen og kommentarene strømmer på fra den yngre generasjonen.

Der er det mange gode poeng. :-)

Kanskje jeg skulle begynne å teste anlegge med John Foggery allikevel,
    slik at når han høres bra ut så har jeg funnet noe bra?
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Strike Ace
    ...Det jeg IKKE bruker å teste anlegge med, er John Faggerty... eh John Foggerty....

...Kanskje jeg skulle begynne å teste anlegge med John Foggery allikevel,
    slik at når han høres bra ut så har jeg funnet noe bra?
    Mulig du har hørt på feil artist?
    Når du faktisk klarer det kunststykket å stave navnet hans feil TRE ganger - da kan man jo lure litt.... ;-)

Neida, John Fogerty synger kanskje litt "spesielt", men bra for de som liker musikkstilen. Og det er rimelig mange som har vokst opp med hans stemme, så ikke prøv å "disse" en solid artist.

Hva som duger til å teste anlegg med får vel være opp til den enkelte å bedømme. Imidlertid må man også spørre seg selv om det er favorittartistene man skal høre på, eller om det er musikkkutt som skiller klinten fra hveten. Altså musikk som lettere avslører hvor godt utstyret egentlig er, eller også få et inntrykk om hvorvidt det er justert optimalt.

Det er for øvrig liten grunn til å dytte diverse musikkkutt nedover hodet på folk dersom man ikke samtidig opplyser om den årsaken bak valget. Ta deg derfor gjerne bryet å fortelle hva du forventer å høre, og hva du erfaringsmessig oppfatter av godt og vondt. Det vil kanskje hjelpe flere til å bli kritiske lyttere.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    u2 - love is blindness.
    prodigy - mindfields
    madonna - frozen.
    black eyed peas - pump it louder.

om du vil teste bass da.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Mulig du har hørt på feil artist?
    Når du faktisk klarer det kunststykket å stave navnet hans feil TRE ganger - da kan man jo lure litt.... ;-)

hehe Der kan du se hvor mye jeg bryr meg om han. :-)
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører ikke så mye på Massive Attack ellers, men ville ikke vært dumt å spille låta Angel for å teste hvor godt bassen sitter/trykk.

Ellers måtte jeg vel testet med litt rock, litt Ane Brun, litt Pink Floyd, det jeg hører ellers også måtte jeg vel testet diskanten med noe klassisk.

Sjelden jeg får mulighet til å teste ut dette i butikk, nå er det vel også heller forsterker jeg skal se på neste gang...

Newcomer s-wiuls sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vært på demorunder idag. Gikk i Infected Mushroom og Toto. Spesielt Toto da dette er ref for det jeg hører på og faktisk ikke mange høyttalere som klarer og gjengi denne musikken engasjerende...

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett denne tråden før. Jeg brukte tidligere gjerne NIN sin SACD for de anlegg som taklet dette. Den kan i feil anlegg bli slitsom å høre på.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes flesteparten av albumene som blir nevnt i denne tråden (og lignende tråder) er "show-off"-innspillinger som høres bra ut stort sett over alt. Mao, dette er album jeg kan bruke om jeg skal selge komponenter. Skal jeg derimot kjøpe, så bruker jeg gjerne innspiller som etter min mening skiller anlegg/komponenter. Eksempelvis Pink Floyd's Dark side, Davis' Kind of blue, Purple's Machinehead m.fl.

Newcomer Darthmaniac sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    test lista mi om du har spotify:Testing tunes by Benjamin Wintersborg on Spotify

og kan koble det til anlegge ditt

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Er en omtrent altetendes så ville jeg tatt med de platene som har dårlig lyd, for å se om anlegget spiller de ok. Også ta med de beste favorittene og høre hva ett godt opptak kan gjøre. Er kjipt å kun spille de beste platene i anlegget for å få rockefoten da.

Men kan jo ta frem f.eks Modern Talking sine album, de kan være veldig slitsomme å høre på ett feil oppsett ihvertfall.
    Ellers har du jo Madonna sine plater, mange godbiter der som en kan bruke.
    Og selvfølgelig masse av det de andre anbefalte.
    Men en må jo like musikken, så favorittspor kan være greit å få hørt.
    Enigma er ikke nevnt? Masse detaljer, som en må lytte litt etter.
    Bare ikke ta med Øystein Sunde`s sin hifiasylsang, så kan du nok høre på det meste tenker jeg.:twisted:

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •