DAC: Onkyo SE-200PCI vs Onkyo TX-SR606 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Steina sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DAC: Onkyo SE-200PCI vs Onkyo TX-SR606 ?

Hei, jeg har bestilt meg et Onkyo SE-200PCI lydkort for en 3 uker siden, men det er fortsatt ikke på lager hos leverandøren.

Jeg skal bruke denne inntill videre i kun stereo, men ønsker snart å oppgradere til surround med en Onkyo TX-SR606 surround reciver.
    Spørsmålet er da om jeg virkelig trenger SE-200 lydkortet til denne forsterkeren, eller er det bedre å bruke digitalt signal, via HDMI eller optisk istedet, slik at DAC-en i forsterkeren gjør jobben.

I så fall så velger jeg å heller kjøpe Onkyo SE-90PCI inntill videre, som er stereo utgaven av samme lydkortet.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det kommer alt ann på kvaliteten til analogdelen i 200pci. men det er jo enklere å koble digitalt

Newcomer Steina sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er enklere å koble digitalt, men det spiller liten rolle når det er lydkvalitet jeg prioriterer.

Onkyo lydkortene (SE90 og SE200) er jo av toppkvalitet, og de beste lydkortene man får tak i til slikt bruk.
    Altså hvis man ser bort ifra produksjonskort o.l.

Da er jo egentlig spørsmålet om en slik forsterker i den prisklassen faktisk har like god analogdel og DAC som lydkortet dems.
    Skal uansett sette sammen en HTPC etter hvert som vil bli stående ved tv-en og anlegget, så da spiller det liten rolle hvilke kabler jeg bruker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •