Bra effekt med SPDIF fra ABIT KN9 SLI(PC)?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bra effekt med SPDIF fra ABIT KN9 SLI(PC)?

Vet ikke om dette er riktig sted å poste dette, men prøver da allikevel

Jeg nylig tatt en rask titt bak pc'n min(lenge siden sist da den står litt dumt plassert) og fikk til min store oppdagelse se en SPDIF utgang Jeg har lenge tenkt på at jeg vil ha det, men tenkte jeg måtte kjøpe nytt lydkort også da. Nå har jeg kun lydutgang fra 3,5mm fra hovedkortet til 2RCA i forsterkeren Harmon Kardon AVR80 og plages omtrent hele tiden med den plagsomme duringen som kommer da.

Nå har jeg da tenkt til å kjøpe en 10m optisk kabel som jeg da kan koble fra SPDIF utgangen på hovedkortet til DD dekoderen, som jeg igjen kobler videre til forterkeren med de 6 RCA utgangene for surround

Men kommer jeg til å få ordentlig surround når jeg ser på film på pc'n da? Og kommer jeg til å få noe bedre ytelse(slippe den plagsommme duringen) generelt sett når jeg hører på musikk også da? Lyden kommer ikke til å "lagge" etter bildet heller da, selvom den må innom flere enheter enn det bildet må?

I det hele tatt; Kommer det til å være verdt oppgraderingen for litt under 300kr inkl frakt og alt? Hehe

Mvh Olav B, G

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp koblet pc'en til forsterkeren slik, etter at jeg kjøpte ny forsterker og høyttalere for 1 uke siden.
    Vet ikke hvordan det blir med surround lyd siden jeg bare bruker et 2.1 oppsett, men det er ingen ting å si på lydkvaliteten for min del.

Angående den kabelen du linker til tror jeg ikke den vil passe i hverken forsterker eller hovedkort siden det er en MINI-Toslink, og ikke vanlig Toslink.
    Og den er jo også bare 1m.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok

Hmm, jeg tenkte egentlig på en 10m kabel fra pc'n, og en 1m fra dvd til DD dekoderen. Men hvordan ser du at det er mini optisk? :S Kanskje det er derfor den er så billig i forhold til de fleste andre steder? Men det står jo ikke noe om det på siden der? Og hva slags kabel skal jeg da i såfall ha istedenfor?

Mvh Olav B, G

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den du har linket til nå vil fungere greit tror jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok Så du mener den 10m kabelen funker, men ikke den på 1m? :S er de ikke helt like da? Tenkte jeg ville ha begge to jeg skjønner du. 10m fra pc, og 1m fra dvd-spilleren.

Mvh Olav B, G

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den 1m kabelen til 19kr, er minitoslink og tror derfor ikke den vil passe i en vanlig toslink inngang. 10m kabelen er vanlig toslink og den skulle passe fint ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahaa, så det nå :P Så da måtte jeg heller tatt den på 10m som jeg linket til og en Høykvalitativ optisk kabel 0,75 m da?

Men er det særlig merkbar forskell i lydkvalitet? Sånn at du sier litt "oh!" første gangen man tester det? Litt fastere bass eller lignende? Sikkert mange unødvendige/dumme spørsmål, men siden jeg ikke har råd til noe særlig annet enn mat etter husleie og bensin vil jeg være helt sikker

Og det er bare å svare for dere andre også altså Om dere har noen erfaringer/svar på noe av det jeg har spurt om

Mvh Olav B, G

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •