Lyd, Pc til Reciever

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd, Pc til Reciever

Hei

Jeg har et lite spørsmål angående lyd fra en laptop, HP Pavillion dv9000 til en 5.1 surround reciever Sony STR-DG520B (Komplett.no - Sony STR-DG520B 5.1 Surround Receiver, 2/1 HDMI, 5X100W.

Hvilke muligheter har jeg for å koble de to sammen. HDMI portene på Sonyen er tydligvis bare for bilde. Jeg kan jo såklart bruke en Komplett.no - Lydkabel Minijack 3.5 mm - 2x Phono RCA M/M 1.5m men da blir det jo ikke Surround sound.

Kan jeg foreksempel kjøpe et bedre lydkort, eller finnes det en optisk/koaxial kabel som du kan plugge i minijacken til pcen?

Hadde satt pris på svar med muligheter!

Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heisan

Sitat Opprinnelig postet av V3ggen
    Hei

Jeg har et lite spørsmål angående lyd fra en laptop, HP Pavillion dv9000 til en 5.1 surround reciever Sony STR-DG520B (Komplett.no - Sony STR-DG520B 5.1 Surround Receiver, 2/1 HDMI, 5X100W.

Hvilke muligheter har jeg for å koble de to sammen. HDMI portene på Sonyen er tydligvis bare for bilde. Jeg kan jo såklart bruke en Komplett.no - Lydkabel Minijack 3.5 mm - 2x Phono RCA M/M 1.5m men da blir det jo ikke Surround sound.

Kan jeg foreksempel kjøpe et bedre lydkort, eller finnes det en optisk/koaxial kabel som du kan plugge i minijacken til pcen?

Hadde satt pris på svar med muligheter!
    Har du en link til hvordan PC det er?
    Jeg har en HP dv9605 laptop og den har ikke SPDIF (optisk utgang i 1 hodetelefonutgangen) Men mulig din har det. Da skal det jo kunne komme ut digitalt signal:-D

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du MÅ først sjekke ut om din PC har mulighet for optisk eller coax ut (evt s-pdif), ellers sliter du.

Men er du 100% sikker på at din Sony ikke bærer lyd via HDMI inn? Sjekk det også. Forutsatt at din PC har HDMI ut, selvfølgelig.

Det er hevdet at også s-video utgangene skal ha s-pdif, men jeg fikk det ikke til på min Dell.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Du MÅ først sjekke ut om din PC har mulighet for optisk eller coax ut (evt s-pdif), ellers sliter du.

Men er du 100% sikker på at din Sony ikke bærer lyd via HDMI inn? Sjekk det også. Forutsatt at din PC har HDMI ut, selvfølgelig.

Det er hevdet at også s-video utgangene skal ha s-pdif, men jeg fikk det ikke til på min Dell.

Hmm.

Laptopen har ikke optisk eller coax ut hvis de ser http://common.ziffdavisinternet.com/...s/_TOSLINK.JPG sånn ut.

Jeg har HDMI ut på pcen men er ganske så sikker på at recievern ikke støtter lyd.

S- video kunne vært en løsning hvis den bærer lyd.

Vet du om det er noen andre måter du kan få kobla på en eller annen fin liten boks som har coax/optiske utganger, til pcen?

Eller om det er mulig med HDMI- coax/optisk Eller coax/optisk-minijack.

Takk for svar!

Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva heter maskinen din for noe da?

Sitat Opprinnelig postet av V3ggen
    Hmm.

Laptopen har ikke optisk eller coax ut hvis de ser http://common.ziffdavisinternet.com/...s/_TOSLINK.JPG sånn ut.

Jeg har HDMI ut på pcen men er ganske så sikker på at recievern ikke støtter lyd.

S- video kunne vært en løsning hvis den bærer lyd.

Vet du om det er noen andre måter du kan få kobla på en eller annen fin liten boks som har coax/optiske utganger, til pcen?

Eller om det er mulig med HDMI- coax/optisk Eller coax/optisk-minijack.

Takk for svar!
    Hvis den støtter optisk kabel igjennom headsettutgangen din så er det den jeg mente, funker fint det hvis du har det.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W Spydeberg
    Hvis den støtter optisk kabel igjennom headsettutgangen din så er det den jeg mente, funker fint det hvis du har det.:-D

O.o
    Skjønner, er ikke helt sikker om jeg har det da. Finner ikke så altfor mye info om pcen min på nettet, kjøpte den i USA, er visst ikke europeisk modell eller noe. Skulle ha den til rep hos HP, da sa de at de ikke kunne fikse den fordi de ikke hadde delene som trengs:P

Det er ihvertfall en dv9000. Skrik hvis du kommer over noe info.

Takk Takk

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får gjøre som jeg måtte på min Dell - en blå kina boks med usb - da tar du lyden ut digitalt fra usb og så videre optisk til receiver.

Den lille boksen leveres med liten CD og den har da lydkort i seg, surround også tror jeg. OM DET er noe kvalitet over, vet jeg ikke. Bruker det bare til musikk i 2 ch stereo.

Den lille blå boksen ser slik ut, men jeg finner den ikke på e-bay akkurat nå:

Men denne er jo til salgs:
    NEW USB to SPDIF & OPTICAL HI-FI Adapter UDA1321/CS8405 - eBay (item 220283835160 end time Sep-29-08 20:47:37 PDT)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Du får gjøre som jeg måtte på min Dell - en blå kina boks med usb - da tar du lyden ut digitalt fra usb og så videre optisk til receiver.

Den lille boksen leveres med liten CD og den har da lydkort i seg, surround også tror jeg. OM DET er noe kvalitet over, vet jeg ikke. Bruker det bare til musikk i 2 ch stereo.

Den lille blå boksen ser slik ut, men jeg finner den ikke på e-bay akkurat nå:

Men denne er jo til salgs:
    NEW USB to SPDIF & OPTICAL HI-FI Adapter UDA1321/CS8405 - eBay (item 220283835160 end time Sep-29-08 20:47:37 PDT)

Aha!

Det tror jeg er akkurat det jeg leter etter, hvis ikke jeg har optisk i minijacken da.

Tusen takk! Tror jeg går til innkjøp av en sånn en.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg låner denne tråden litt.

Hvordan blir lydkvaliteten hvis jeg kobler laptopen til receiveren via hodetelefonutgangen? Såvidt jeg kan se så er det ingen andre utganger for lyd på min noe gamle bærbare.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av campingvogn
    Jeg låner denne tråden litt.

Hvordan blir lydkvaliteten hvis jeg kobler laptopen til receiveren via hodetelefonutgangen? Såvidt jeg kan se så er det ingen andre utganger for lyd på min noe gamle bærbare.

Joa, blir helt greit. Men du får bare lyd i de to front høytallerne.
    Det er det jeg har gjort nå før jeg får kjøpt meg et usb lydkort.
    Som du også burde gjøre

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •