Problemer med shutdown på Yamaha Receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer PhonoX sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med shutdown på Yamaha Receiver

Hei!

Jeg har litt problemer med min yamaha receiver, rx-v463. Når jeg spiller på rundt -10 db så slår receivern seg av, når jeg slår på receivern står det "Check SP Cable"

Har sjekket speaker kablene og jeg kan ikke se at jeg har noen kortsluttning med at ledningene kommer borti hverandre, eller at ledningene er borti receivern.

Har 4mm2 høytaler kabler. Kan det være kabelen som er defekt?
    Utstyret jeg bruker er
    - Dynavoice M-65 usnr ( har kjøpt seas 22TAF/G-H1283 som jeg skal innstallere når jeg får tid)
    - Yamaha RX-V463
    -Playstation 3 jeg bruker for filmer samt musikk.

Takker for all hjelp

Hilsen ny bruker=)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Har opplevd at det samme kom opp på den forrige yamahaen jeg hadde og da var det rett og slett at den ikke orket og dra høyttaleren.Men det var også på m65 og den jeg hadde var svakere enn din amp.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde samme problemet med min 861, kjørte setup og kalbrering om igjen. Det viste seg, eller stod hvertfall på skjermen at den ene fronthøytaleren var "out of sync.". Jeg byttet om + og- på den ht-en og problemet forsvant. Har lest her på forumet at dette er et "vanlig" problem? Kanskje noen andre kan si mer om dette

GeirB

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - / + er ikke problemet mitt, kabelen jeg bruker er farget med rødt på den ene lederen så er ganske greit å skille på det.

Kan det være så enkelt at min receiver ikke klarer å drive HT'ene mine?

Takker for svar sålangt : )

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en yamaha rx v463 er nok i minste laget selv for m65.

Når jeg spilte høyt med min gammle forsterker (rx v650) så slo den seg av også, men da kom det ikke opp noe på skjermen, kom opp det vanlige. Måtte bare skru ned lyden litt.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, kan det være så enkelt? =/ Jaja, trenger ikke spille så sabla høyt uansett :P

Noen som forøvrig har en v463 som vet hvordan man kan stille inn ohm til høytalerne på den? Prøver og gjøre det som står i manualen men fungerer ikke. Er det autodetect kansje?

Takker for svar

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, jeg har jo en Kenwood av ett ymse slag, og den røsker da liv i M65'ene mine som bare det den?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde også en Kenwood som gjorde akkurat det samme, det var derfor jeg kjøpte den noe kraftigere Yamahaen. Når den begynte å kutte på samme måte kjørte jeg setup igjen og fikk altså "out of sync" på høyre front. Jeg har også en stripe på den ene lederen på htkabelen min så det er ikke det at jeg har blandet sammen som er problemet. Det løste seg altså ved å skifte + og- på den høytaleren som var "out of sync". Nå har jeg ingen problemer med å skru opp så det holder

GeirB

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GeirB
    Hadde også en Kenwood som gjorde akkurat det samme, det var derfor jeg kjøpte den noe kraftigere Yamahaen. Når den begynte å kutte på samme måte kjørte jeg setup igjen og fikk altså "out of sync" på høyre front. Jeg har også en stripe på den ene lederen på htkabelen min så det er ikke det at jeg har blandet sammen som er problemet. Det løste seg altså ved å skifte + og- på den høytaleren som var "out of sync". Nå har jeg ingen problemer med å skru opp så det holder

GeirB
    Min kenwood har ingen problemer, spiller rimelig høyt og relativt lenge før den går over i "safe-mode".

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min Kenwood, 5090 så vidt jeg kan huske, ga seg etter kort tid rundt med volumet på -10, holdt vel 15-20 sekunder, og det spilte ingen rolle om forsterkeren var kald eller varm. Det samme skjedde med Yamahaen, uten at jeg skal påstå at volumet var akkurat det samme, men altså når displayet viste -10. Nå er det løst, jeg spiller ofte med volumet på rundt 0 og det hender vel at det er på +siden også.

GeirB

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RX-V463 skal klare M65 - den har effekforbruk på 240w, dvs max 120w pr kanal i et stereoopsett. Jeg mistenker at det er noe galt et sted og ikke at forsterkeriet er for svakt.

Dette bekreftes også av de som har brukt Kenwood receivere på M65, de er noe svakere enn RX-V463.

"Check SP cable" - forteller ikke noe om at forsterkeren er for svak, men at det kan være noe galt med kabel/kontakt.
    Jeg ville testet ut med noen andre kabler, gjerne noen billige fra Europris, men nye.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    RX-V463 skal klare M65 - den har effekforbruk på 240w, dvs max 120w pr kanal i et stereoopsett. Jeg mistenker at det er noe galt et sted og ikke at forsterkeriet er for svakt..
    Hvis effektforbruket er på 250w så må man i allefall regne med at ca 50% går til varme og da sitter man ikke med så mye igjen allikevel... Det er varmetap i transformatoren/strømforsyningen også er det mye varmetap i selve forsterkertrinnet.

Broren min har en Yamaha 461 og M65, den går i protect hvis han spiller moderat over lengre tid. Ellers må jeg si at dette er en skikkelig møkkaforsterker, rotete design og forferdelig fjernkontroll. Ikke kan jeg si den imponerer lydmessig med M65 heller. Den forsterkeren er en stor skuffelse, det værste er jo at det var jeg som fikk bror til å kjøpe den... uff

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta å mål impedansen (OHM/Motstandene) på høyttalerene.
    m-65 går vist ner i 3 ohm.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Ta å mål impedansen (OHM/Motstandene) på høyttalerene.
    m-65 går vist ner i 3 ohm.
    Litt vanskelig å gjøre uten rett utstyr... Men ja, den går ned i 2,8 ohm og er sannsnyligvis her Yamaha sliter...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Hvis effektforbruket er på 250w så må man i allefall regne med at ca 50% går til varme og da sitter man ikke med så mye igjen allikevel... Det er varmetap i transformatoren/strømforsyningen også er det mye varmetap i selve forsterkertrinnet.
    Jo jo, men la oss si 120w fratrukket varmetap, dvs 60w pr kanal - allikevel langt igjen ned til t-amp på noen usle watt og som du og jeg erfarer klarer M65 fint....

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    T-amp'en takler det ganske bra, men så er jo klasse D noe helt annet enn klasse A/B som jeg av prinsipp har svært lite sans for...

Skal ta med meg en t-amp til bror en dag og sammenligne med Yamaha'en hans...

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan være 2 watt men hinsides strømsterk fordet, er no tukleri det derre greiene der.

Men jeg skulle ikke snakka her, for bank i bordet, i går og idag har forsterkern slått seg over i safe-mode, 2 ganger i går (musikk, -12 vol) og på film ista (-12 der og)

Hm, må ha en kraftplugg snart..

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm får kansje ta meg en tur til europris og sjekke om de har noen billige kabler der da. Sucks=| Skal se om jeg finner voltmeteret mitt og sjekke ohm på høytalerne når jeg får tid. (Driver og pusser opp hus så kan ikke bare prioritere Hi-Fi )

Menneh tilbake til mitt andre spørsmål "Noen som forøvrig har en v463 som vet hvordan man kan stille inn ohm til høytalerne på den? Prøver og gjøre det som står i manualen men fungerer ikke. Er det autodetect kansje?
    "

Takker for svar

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er "auto" på den ja. Finner ikke samme oppskrift om oHm endring i manualen som jeg har på min 659 ihvertfall.....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •