Høytaler og forsterker!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytaler og forsterker!

Hei, tenkte og skaffe høytalere og en forsterker. Sitter og ser på Cervin-vega cls-12 , og en Nad c372. Vil dette fungere bra sammen? Åssen kabler burde jeg ha?:roll:

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri helt vært så begeistret for CW, låter ikke heeeeelt bra i alle sammenhenger...
    Så jeg tenkte jeg kunne anbefale deg noe som låter skikkelig kult..

Som du sikkert ser på watt styrken til HK forsterkeren, så har ikke den like mange watt som den NAd'n du har sett litt på...Men HK sitter på skikkelige watt, ikke ponny watt som nad har..hehe..
    Dette er den nyeste forsterkeren fra Harman Kardon..Og tro meg,,,Den låter langt bedre enn nad på alle måter..Både mer trykk og kontroll, Og den ser jo faktisk bra ut.
    Forsterkere | Stereo | Soundgarden
    Eller den litt mer kraftige

Høytaleren jeg valgte spiller rått, og med tanke på at du kanskje synes CW
    er kult, så kommer du garantert til og like denne. Spiller en hel del penere på musikk, og den kan faktisk spille all type musikk, selvom dette er en høytaler som liker den harde musikken litt bedre enn silkemyk jazz.
    En ungdoms høytaler med andre ord. Og den er litt mere plassvennlig en de store beista av en høytaler til CW..hehe...sto ikke først i køen når det blei utdelt kabinett de for å si det sånn
    Gulvstående | Høyttalere | Soundgarden

Kabler til dette:
    Høytaler
    Høyttalerkabler | Kabler | Soundgarden
    Signal:
    Signalkabler | Kabler | Soundgarden
    Og under høytaleren brujer du:
    Høyttalertilbehør | Tilbehør | Soundgarden

Lykke til

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med kftosberg her, CV spiller ikke alltid like bra.Personlig ville jeg aldri dratt cv i hus pga jeg ikke liker skarp og hard lyd som jeg syns cv har.
    Alternativer som han har listet opp til deg spiller nok veldig bra.Og skulle det bli for lite bass for deg kan du jo supplere med en sub, da vil du få en dypere bass en cv hadde gitt deg uansett.

Men selvsagt er smaken som baken, delt, så uansett lykke til

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Aldri helt vært så begeistret for CW, låter ikke heeeeelt bra i alle sammenhenger...
    Så jeg tenkte jeg kunne anbefale deg noe som låter skikkelig kult..

Som du sikkert ser på watt styrken til HK forsterkeren, så har ikke den like mange watt som den NAd'n du har sett litt på...Men HK sitter på skikkelige watt, ikke ponny watt som nad har..hehe..
    Dette er den nyeste forsterkeren fra Harman Kardon..Og tro meg,,,Den låter langt bedre enn nad på alle måter..Både mer trykk og kontroll, Og den ser jo faktisk bra ut.
    Eller den litt mer kraftige

Høytaleren jeg valgte spiller rått, og med tanke på at du kanskje synes CW
    er kult, så kommer du garantert til og like denne. Spiller en hel del penere på musikk, og den kan faktisk spille all type musikk, selvom dette er en høytaler som liker den harde musikken litt bedre enn silkemyk jazz.
    En ungdoms høytaler med andre ord. Og den er litt mere plassvennlig en de store beista av en høytaler til CW..hehe...sto ikke først i køen når det blei utdelt kabinett de for å si det sånn
    Gulvstående | Høyttalere | Soundgarden

Kabler til dette:
    Høytaler
    Høyttalerkabler | Kabler | Soundgarden
    Signal:
    Signalkabler | Kabler | Soundgarden
    Og under høytaleren brujer du:
    Høyttalertilbehør | Tilbehør | Soundgarden

Lykke til
    Ponny watt i Nad? Hallo.. Tror ikke det er noen H/K forsterkere som klarer å konkurere ut Nad i krefter i samme prisklassene.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Myhre
    Hei, tenkte og skaffe høytalere og en forsterker. Sitter og ser på Cervin-vega cls-12 , og en Nad c372. Vil dette fungere bra sammen? Åssen kabler burde jeg ha?:roll:
    Til hip-hop og techno vil dette fungere utmerket.
    Mange som meiner at Ve serien til Cerwin Vega er meir behagelig å lytte til.
    Van den Huel kabler er glimrende, fjerner litt skarp diskant.
    Husk at høyttaleren bør passe til rommet dei skal brukast i, lett å kjøpe for store/små høyttalere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Myhre
    Kjøp Ve12 istedenfor cls12, spiller mye bedre:-D
    Clas Ohlson kabler holder lenge
    Det gjør det ihvertfall her inne:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Ponny watt i Nad? Hallo.. Tror ikke det er noen H/K forsterkere som klarer å konkurere ut Nad i krefter i samme prisklassene.
    Men at det sto hehe bak...det fikk du ikke med deg...var ment som litt humor for og understreke at harman har ganske kraftige watt..

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men at det sto hehe bak...det fikk du ikke med deg...var ment som litt humor for og understreke at harman har ganske kraftige watt..
    Nei, for jeg føler enkelt her inne mener Nad er det verste som finnes uten å ha hørt de i det hele tatt.

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Kjøp Ve12 istedenfor cls12, spiller mye bedre:-D
    Clas Ohlson kabler holder lenge
    Det gjør det ihvertfall her inne:-D
    Biltema sine er best.
    Lederene er bedre og i tilleg så er ikke isolasjonen så gummi aktig så den er lettere å trekke igjennom rør.

Kan du forklare hvorfor og hva du mener med bedre?

VE-12 har jeg selv god erfaring med, men cls-12 er en mer påkosta høyttaler.
    Synd at CV ikke har VE med 10 tommere.

Enkelt og greit:

VE-12 Bra etter min mening, men mangler mulighet for bi-amp og ikke lufting av talespolen, litt mindre i topp, da de ikke klarer å følge med så mye.

CLS-12 En bra høyttaler, men litt mer balansert slik at bassen ikke overdøver diskant og mellomtonen, pluss for bi-amp og bi-wire.
    CLS serien har også horn på mellomtone og diskant og er dermed følsom, det er nok grunnen til at de er mer balansert. Pluss også for lufting av talespolen.

Dere sier at cv suks bør høre det på en optimal og ikke minst god kvalitets forsterker, og godt plassert. Tilogmed Eltax eller Dantax kan spiller bra vis du mater de med nokk krefter og får de godt plassert!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Nei, for jeg føler enkelt her inne mener Nad er det verste som finnes uten å ha hørt de i det hele tatt.
    Har hørt masse på nad..dette var bare ment som en spøk fra min side..beklager om det fornermet deg..
    Liker bare ikke utseende på de..Men smaken er som baken den vettu...

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt masse på nad..dette var bare ment som en spøk fra min side..beklager om det fornermet deg..
    Liker bare ikke utseende på de..Men smaken er som baken den vettu...
    Fornærmer ikke meg Men hvis du skal komme med tips,der du ikke anbefaler han en forsterker pga at du ikke liker utseende?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Van den Huel kabler er glimrende, fjerner litt skarp diskant.
    Hvis du mener du klarer å høre det så kan du bli en million dollar rikere. Bare se her!

Altså, hvis noen klarer å høre forskjell på kabler ved å lytte til Nad og CW så har de egenskaper utover de menneskelige. Jeg garanterer deg at du like gjerne kan bruke lampettledning uten at det går utover lydkvaliteten. Det gjelder forsåvidt uansett hva slags anlegg man har, spør du meg. Kabelen må bare være tykk nok så man får tilstrekkelig med båndbredde. Er ikke meningen å dra igang en kabeldebatt her, men for guds skyld, ikke bruk masse penger på kabler. Legg heller så mye penger du kan i høyttalerne og forsterkeren.

Hadde mye glede av kombinasjonen Nad og CW i mine ungdomsår da jeg ikke brydde meg like mye om lydkvaliteten som jeg gjør nå. Skal du spille høyt med skikkelig trøkk for en rimelig penge så er CW et naturlig valg. Partyhøyttaler nr.1 i prisklassen.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Username
    ikke bruk masse penger på kabler. Legg heller så mye penger du kan i høyttalerne og forsterkeren.
    Enig!

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil nå si at h/k 980 er kvassere enn den nye recieveren til h/k 3490 eller hva den heter.

qln artech 8 er nokk et godt valg ja, den spiller hardt, hrte den på h/k 970 i sin tid, og det var virkelig tøft

en brukt h/k 970 og artech 8 med noen billige kabler så er du godt igang!

mvh
    stian

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller en brukt Nad C372. Har hatt oppsettet Nad C372 + Artech 8. Og jeg har prøvd med H/K 970. Men den var alt for pinglete. Ble mye kjekkere med C372.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Username
    Hvis du mener du klarer å høre det så kan du bli en million dollar rikere. Bare se her!

Altså, hvis noen klarer å høre forskjell på kabler ved å lytte til Nad og CW så har de egenskaper utover de menneskelige. Jeg garanterer deg at du like gjerne kan bruke lampettledning uten at det går utover lydkvaliteten. Det gjelder forsåvidt uansett hva slags anlegg man har, spør du meg. Kabelen må bare være tykk nok så man får tilstrekkelig med båndbredde. Er ikke meningen å dra igang en kabeldebatt her, men for guds skyld, ikke bruk masse penger på kabler. Legg heller så mye penger du kan i høyttalerne og forsterkeren.

Hadde mye glede av kombinasjonen Nad og CW i mine ungdomsår da jeg ikke brydde meg like mye om lydkvaliteten som jeg gjør nå. Skal du spille høyt med skikkelig trøkk for en rimelig penge så er CW et naturlig valg. Partyhøyttaler nr.1 i prisklassen.
    Angra litt på den formuleringa etter at den vart posta, var tenkt å endre den setninga litt men fikk ikkje tid.
    Trådstarter spurde etter kabel og jeg har god erfaring med Van den Huel på B&W høyttalere i forhold til Tara Labs.:-)
    (Det er som regel rommet høyttalerene står i som har mest å si for lyden)

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt rart det med kabler her på av forum, virker som mange er redd for å si att de hører forskjell pga en stor motstandshyrde.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på type "billig" anlegg så trur jeg du skal ha noe overmenneskelig hørsel for å greie å høre forskjell på kabler, men å si at det ikke er forskjell på kabler blir bare for dumt, men dette gjelder folk med type high end anlegg, som skaffer den kablen de liker best for å få enda mer ut av allerede dyre høytalere osv. har du feks dynavoice m65 så skjønner jo de fleste at å bruke 500kr + på kabler blir litt dumt.
    men ikke gjør nå denne tråden om til en kable diskusjon da

til spørsmålet ditt så vil jeg aldri anbefale CW høytalere, da jeg ikke liker lyden i disse overhode. si litt mer om hva høytalerene dine skal brukes til og maks budsjett så blir det mye lettere å kunne hjelpe. nad er gode forsterkere som holder lenge. men vil anbefale deg å lete på bruktmarkeder, som feks. avtorget og finn.no. Mange bra høytalere å få kjøpt til billig penge

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje infiniti sm 155 kan være noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører på det meste , men hip hop går det mest av. Budsjette vet jeg ikke. Ikke mere enn 10000- 15000. Kan jo også se litt på avtorget og finn som du sa :-D

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •