Hvor og hvordan får jeg gitt ut plate?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Stereofreak-MODEL 2330B sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor og hvordan får jeg gitt ut plate?

Har lenge tenkt på å gi ut plate med musikk som jeg lager. Men da lurer jeg på, hvem/ hvilket plateselskap skal jeg kontakte? Vil det koste meg noe? Hva må jeg gjøre?

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vis plate selskapet vil ha deg med i gamet så koster det nok ikke noe, men ellers koster det nok noe.

Newcomer _Mo_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fleste folk lager en demo de sender rundt til forskjelige plateselskaper i håp om og få napp. ellers må du jo betale alle utgifter hvis du vil lage skive selv uten kontrakt

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Vis plate selskapet vil ha deg med i gamet så koster det nok ikke noe, men ellers koster det nok noe.
    Det koster penger nesten uansett. Det er alltid du som sitter igjen med regningen, enten det trekkes fra din "lönn", plateinntekter eller konsertinntekter.

Det finnes en oversikt over alle plateselskaper, men jeg har ikke link eller tid til å söke selv nå.

Har plateselskapet tro på at dette kan selge godt vil de mest sannsynlig låne deg pengene til innspilling og utgivelse. Dette vil senere bli trukket fra eventuelle inntekter. Går alt i minus står de for tapet, vil jeg tro.

Eller du kan betale innspillingen selv og lisensiere den til plateselskapet (noe som kan väre lurt).
    Pass på å ikke fraskrive deg rettighetene til musikken din (les kontrakter nöye). Du har all rett til å forhandle, så ikke vär redd for å töffe deg litt.

Snakk med Tono, der får du hjelp til alt dette.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •