lyd og bilde fra VHS-kassett -> PC-format..? er det mulig? hvordan?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question lyd og bilde fra VHS-kassett -> PC-format..? er det mulig? hvordan?

*topic*

lurer rett og slett på om man kan "konvertere" vhs-lyd og bilde til pc så at det blir f.eks vhs-kvalitet når man ser på filen/filmen fra pc..? hvordan gjør jeg det isåfall?

saken er nemlig den at jeg har et par vhs-kassetter som ikke finnes på dvd ellerno, og det er et par spesielle scener/dialog + lyd som jeg vil klippe bort fra filmen.. problemet er jo selvfølgelig at det er vhs.. hvordan får jeg overført lyd og bilde fra den vhs-kassetten til min pc? her er litt info om hva jeg har tilgjengelig:
    - har ingen vhs-spiller, men har derimot en tv med innebygd vhs-spiller..
    - tv'en med vhs-spiller har s-video og scart tilkoblingsmuligheter
    - har tv-kort på pc'en (har f.eks koblet PS2 til pc'en før uten problemer med kortet)
    - har en dreambox 7020 (kanskje jeg kan koble tv'en med vhs til tuneren også ta opp de scenene jeg vil..? eller det går vel ikke..?)
    - har en lcd-tv med alt av tilkoblinger (hvis det hjelper på en eller annen måte..?)

vet ikke om noe av det overnevnte har noe relevanse til problemet mitt, men allikevel..

er EGENTLIG bare interessert i en spesiell scene hvor dialog + musikk er det viktigste, men bilde inklusivt hadde så absolutt vært flotters !

noen forslag å komme med..? sitter veldig fast her.. og forståelig nok, så vet jeg jo at kvaliteten på lyden og bilde ikke blir allverden, men så lenge det ikke er håndholdt-camcorder kvalitet, så er jeg fornøyd med resultatet!

takker på forhånd!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjørt via den analoge inngangen på DV kameraet mitt med greit resultat, men må da ha en VHS spiller for å spille av på. Bruker Pinnacle for å få filmen digitalt, og brenner etterpå ut enten på DVD eller som VCD ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mener du at jeg kan f.eks plugge kabel fra a/v out på min DV-kamera til VHS-spilleren? har også s-video out og dv-out på den, hvis det gir bedre resultat..? har pinnacle. skal ikke brenne det. bare ha det på pc. men hvordan kobler jeg det her da..? jeg har kabel som jeg kan plugge i a/v out også den andre enden (gul, rød, hvit plugger) i vhs-spilleren.. så tar jeg å kjører vhs-filmen å tar å recorder det opp på DV-kameraet, eller..??

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra VHS til input på DV kamera og så med firewire fra kamera til PC har jeg brukt. Trenger ikke ta opp, men det er ikke alle DV kamera som har input funksjon.

Ble litt knotete forklart, vet ikke om du fikk så mye hjelp her jeg ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du sier noe der.. har ikke noe "IN" på kameraet annet enn for batteri.. har bare de nevnte out-portene.. -_- hva er det jeg kan gjøre forno da..?

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare for å grave litt, hvordan film og hvilken dialog er det snakk om?

mvh
    stian

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en breakdance-film fra 90-tallet...... er ikke sluppet ut på dvd, kun på vhs.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •