For lite inn- og utganger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

For lite inn- og utganger

Hei! Jeg har altfor lite inn- og utganger på anlegget mitt. Jeg har prøvd både phono og scart switch bokser osv men de har som regel bare tre innganger. Serie- og parallellkoblinger av bokser introduserer bare ekstra støy. Derfor lurte jeg på om det er noen som kjenner til om det finnes utstyr med flere innganger og utganger eventuelt phono patchboards eller liknende.

Artie

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes mye slikt utstyr som du etterspør. Både Kramer, Gefen med flere lager matriser for lyd og bilde. Både for distribusjon (en-til-flere) og flere kilder (flere-til-en). Hva slags inn- og utganger er det du trenger. Digitale, analoge, optiske? Kom med et litt mer detaljert beskrivelse så skal du se at du får forslag til løsning

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Jeg tenkte mest på et patchboard med phonokontakter, altså en boks eller plate med en eller flere rekker med chassis phonokontakter hvor to og to er sammenkoblet innvendig slik at man kan bruke vanlige phonoledninger og koble hva som helst til hva som helst annet. Hvis det ikke finnes ferdig kunne jeg tenkt meg å lage noe slikt av phono skjøteledd men jeg har ikke klart å finne skjøteledd for chassismontasje. Forslag mottas med takk! -)

Artie

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår det i så fall slik at du vil lage et form for patche-panel med rca-kontakter? Slik at du kan koble hvasomhelst til hvasomhelst. Det finnes jo rene rca-skjøtestykker. Kan jo gjøre noe så enkelt som å lage en passe metallplate (avlang og passe høy), lage et passe antall hull i denne litt større enn diameter på skjøtestykker, bruke gummiringer for kabelgjennomføring i bil f.eks. (slike for å trekke kabler igjennom torpedoveggen i bilen og samtidig holde det tett) og presse fast skjøtestykkene i disse. Da har du i praksis en metallplate med rca-kontakter på begge sider. Burde være en enkel og billig sak å lage

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for forslag! Jeg er fremdeles på leting etter phono eller bnc chassiskontakter hvis jeg ikke finner noe skal jeg prøve det du sier.

Artie

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •