Spille av cd samlingen fra hardisk???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spille av cd samlingen fra hardisk???

Er det noen mulighet og lagre sin cd samling på hardisk og spille dette av på stereoanlegget med samme kvalitet som en "highend" cd spiller?

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    evt. squeezebox og ekstern dac av eget ønske. Dette er et kjempebra produkt!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du ikke vil legge så mye i det kan også Squeeze Box anbefales (også den fra Slimdevices). Koble på en ekster DAC, så matcher den de fleste CD spillere.

Dersom du skal rippe CD samlinga, så gjør det i et lossless format (feks FLAC). Da har du all info fra innspillingen, det kan spilles på SB3/Transporter og kan konverteres til MP3 enkelt.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men men men - han kan vel ikke bruke Squeezebox uten å ha en PC mellom harddisk og SB ?? Man må ha en software, eller???

Hvis du ikke har PC (noe som er litt snålt hvis du har harddisk) så er nok en PC en bedre start enn en SB......

Regner derfor med at du har en PC og da kan du fint ta ut lyden digitalt og rett i en receiver - optisk eller coax - eller via en USB-to-optical/coax-converter.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SB er helt ok...
    Men ville nok kun ha brukt det til vanlig lytting.
    Kjørte en runde med SB både uten og med DAC, og til slutt en cd-spiller på samme DAC'en, og vi var ikke i tvil om en ting:
    CD+Dac var det beste, mens det var små eller nesten ingen forskjeller mellom SB med og uten Dac.

Skulle jeg kjøpt noe for seriøs lytting så tror jeg at den SD-transporteren muligens hadde vært noe.

By all means... synes SB er en fin liten ting

Newcomer Vorlon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En gigabit switch, en NAS (nettverk lagringsenhet), noen Cat5e kabler og en Linn Sneaky DS streamer. Bruker ikke den lille effektforsterkeren i DS, men tar signalet digitalt ut rett i en Lyngdorf TDAI2200. Spiller fletta av CD spilleren. Fler enn meg har kommet til samme konklusjon på Linn forumene.

Har nå 700 CD`er lagret på NAS`en i FLAC format. Setter opp playlist (opptil 1000 tracks hvilket gir god tid i sofaen!) med hvilken som helst PC og velger tracks med en Harmony One.

Nettverket er enklest mulig, adskilt fra internet. NAS`en har jeg derfor satt opp som lokal DHCP server.

Så for meg er det slutt på å kjøpe CD`er da så mange av de er av slett kvalitet likevel. Det blir å laste ned. Finnes allerede endel i FLAC...og i 24bit/96kHz tilmed. Har selv rippet LP plater i 24/96 og lagt inn som FLAC. Gromlyd!

Men en advarsel er på sin plass: Man MÅ ha grunnleggende kjennskap til nettverk. Ellers blir man sittende med en boks som gir deg en fin blå lysdiode å se på...og that`s it. Men nå er alt steady, og jeg kommer ikke til å se meg tilbake. Men tar dog vare på CD spilleren som backup. Min siste...

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ripp CD-ene til flac
    Skaff deg et bra, helst eksternt lydkort.
    Kan ikke se at det skulle få noe dårligere lyd

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vorlon
    Så for meg er det slutt på å kjøpe CD`er da så mange av de er av slett kvalitet likevel. Det blir å laste ned. Finnes allerede endel i FLAC...og i 24bit/96kHz tilmed. Har selv rippet LP plater i 24/96 og lagt inn som FLAC. Gromlyd!
    ...
    Nå er det vel svært begrenset med tilbydere av betalt nedlasting av FLAC, slik at du vel her mener ulovlig nedlasting..... Mye kan sies om lovlighet og moral, det tar vi ikke her. Men om du har forslag til nettsteder man kan kjøpe musikken i FLAC, så kom med det - det vil bli mottatt med stor takk.

Newcomer Vorlon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første synes jeg at man ikke skal vri til ordene andre har sagt i negativ retning. For det blir jo ren spekulasjon.

For det andre kan jeg sikkert poste en drøss med linker, men akkurat nå mistet jeg lysten. Det finnes masse info om LOVLIGE steder på Linn Forums.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første synes jeg at man ikke skal vri til ordene andre har sagt i negativ retning. For det blir jo ren spekulasjon.

For det andre kan jeg sikkert poste en drøss med linker, men akkurat nå mistet jeg lysten. Det finnes masse info om LOVLIGE steder på Linn Forums.
    Uffda, beklager hvis det ble oppfattet feil.

Men det kan være en god ide å spre det gode budskap om tilbydere av FLAC nedlasting som er lovlig. Hvis du ønsker å tviholde på disse supre stedene, så værsågod.

Linn Records Download Top 10
    High Quality Digital Download Music Sites

masse og masse..........
    Så var det det å finne et mere generelt tilbud av rock/pop musikk i FLAC til nedlasting på betalt/lovlig måte......

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slapp av.

post gjerne linker, det settes stor pris på, eller opprett en egen tråd med linker til lovlig musikk i flac.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Er det noen mulighet og lagre sin cd samling på hardisk og spille dette av på stereoanlegget med samme kvalitet som en "highend" cd spiller?
    Har ikke brukt en cd spiller i snart 3 år nå. Bruker ITunes som ripper, Apple Lossless, og laster ned musikk i hvilket som helst format og spiller det trådløst til min forsterker med innebygd dac.
    Egentlig spiller jeg lite musikk fra harddisken dog, via Squeezebox 3, og Squeezenetwork har jeg tilgang til alverdens radiostasjoner, u-uttømmelig "ny" musikkkilde....

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nielsen, hvordan er lyden på radio-musikken egentlig? DAB radio, f.eks, er ikke det mp2 kvalitet?

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DAB er MP2 ja (urk!) men radio via internett så er det som regel MP3 eller Wma.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettradio er kult - bruker det en del på Pioneer LX70'en - overaskende god lydkvalitet - i surround også

Ellers så har jeg hele cd samlingen stort sett i 192kbps på pc - optisk rett i LX70. Grensesnittet til Mediaplayer 11 er så deilig.

Jeg har en ekstern dac - RME AD2 - men jeg synes LX70 gjør så god jobb at jeg ikke bruker denne.

Brenner også cder med de samme mp3 til til spilleren i bilen og filene er også synket med overføringsprogrammet til mp3 spilleren min.

Kjøper jeg 10 nye cder så er det ikke mange minuttene som trengs før alle er rippet på pc og lagt over på cd og mp3 spiller.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    iTunes radiokanalene er i varierende kvalitetet, fra 24-193 kbps (en og annen i 256)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bryr meg faktisk ikke om bitrate bare musikken er god. Atlanta Blues Society er faktisk én av mine favoritter og den er 48 kbps!!
    Men, i den andre enden av skalaen kan du jo finde streamingslinken til AlltidKlassisk i 320kbps og legge den inn, det er dog ikke alltid de sender med den...
    Ellers, man kan søke på SqueezeCenter etter bitrate, f.eks. taste inn 256 og da lister den opp de stasjoner der sender i det.
    Jeg har ikke DAB, bare internett radio. Bare fra Norge er 223 radiostasjoner lagt inn på forhånd i RadioTime i SqueezeCenter......

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Birate er vel rimelig vesentlig for trådstarter.
    Nettradio har mye godt med seg, for all del.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Nå er det vel svært begrenset med tilbydere av betalt nedlasting av FLAC, slik at du vel her mener ulovlig nedlasting..... Mye kan sies om lovlighet og moral, det tar vi ikke her. Men om du har forslag til nettsteder man kan kjøpe musikken i FLAC, så kom med det - det vil bli mottatt med stor takk.

Her er noen...:

Welcome to Mindawn - Home
    BLEEP - High Quality Music Downloads from Bleep.com
    Magnatune: license music and MP3 download
    MusicZeit Lossless Audio - MP3 and FLAC downloads provided by Musiczeit
    - Music is Here!!
    Download Store
    DGM Live Library

Men det blir mye sært, da...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg