Fustrert/irritert på Pioneer Norge

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fustrert/irritert på Pioneer Norge

Jeg er ingen skribent, så jeg blir og fatte meg i korthet.
    For cirka 1 år siden fikk jeg problem med mitt kjære anlegg. Jeg setter på litt musikk som jeg pleier når jeg skal ta meg en dusj, kommer ut av dusjen, og holder på og få hjertefeil. Det er bare forvrenging på hele sulamitten, IKKE bra
    Jeg finner ut til min store skrekk at ene horndriveren på mine klipsch km6 står og banker på hos st. Peter. Etter jeg har fått pulsen ned fra 200 til mere normale tilstander, så lokalirerer jeg problemet: Pioneer 545Hs :evil:
    Den ene Celine Dion platen min liker han ikke, cirka hver 3. gang jeg dytter inn platen, så forvrenger ( klipper, opamp på utg.trinnet går i metning ikke vet jeg). Spilleren og plata ble levert til importøren for sjekk. Dum som jeg var, så trodde jeg at det skullel være en smal sak for Pioneer Norge (Sinsenveien 53, Oslo) og finne feil, og være hyggelig og behjelpelig, men NEI. Jeg ble møtt av en sur gammel ing. (som sikkert har gått i gangene der siden tidenes morgen ), det jeg fortalte om kunne ikke skje, det var nok ikke feil på dvd opptageren, men på det andre utstyret mitt, han tok den motvillig (føltes det som) inn til sjekk.
    Etter en uke var den derdig, INGEN FEIL FUNNET :twisted:, den gang så måtte jeg kjøpe 2 nye drivere til mine lystkasser (kan jo ikke ha en ny og en gammel :-D )
    Spilleren fungerte fint, har dog ikke brukt den i stor grad etter det som skjedde, men i går, setter inn Mark Knopfler-all the roadrunning, skrur opp volumet til høyt lyttevolum, 1 minutt ut i spor 2 så kom det 3 sek med hvit støy (da trodde jeg at hjertfeil 2 kom, og jeg er jaggu ikke fylt 30 enda ), jeg rakk ikke å reagere engang før skaden var skjedd.
    Siden sist gang har jeg byttet ut ALT av anlegg, unntatt pioneer`n, gårdagens fangst ble 2 drivere til Klipsch RF-82 :twisted: .

I dag dro jeg ned igjen til Pioneer Norge (dog noget amper), ble møtt av samme arroganse som sist, slik feil kan ikke oppstå...........jeg følte meg som en dust der nede sist, idag var jeg forbanna (er fra finnmark ).

Jeg kan ikke fatte og begripe at Piopneer Norge kan jære så jævla arrogant og ha med og gjøre, jeg gjorde det klart for dem at jeg ikke kan ha noe produkt som jeg ikke stoler på, tror han ga seg blanke F... i det.

På toppen av det hele så har jeg en kompis som har samme spilleren, han har hatt samme problemet med den, desverre etter førstegang jeg leverte inn min spiller der nede
    Jeg gjorde de oppmerksom på det, gav de tlfnr og navn til vedkommende, jeg fikk beskjed om at det var veldig rart og slik feil kan ikke skje............:twisted: :twisted:

Jeg måtte bare få ut litt fustrasjon her, tenk dere GODT om før dere handler Pioneer, kundebehandlingen er HELT bak mål

Innlegget ble jaggu litt lengere enn jeg hadde trodd, lengere enn mine skolestiler

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd at det fortsatt finnes folk som må bla opp i fremmedordboka for å finne ut hva kundeservice er

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viste ikke at forvrengning fra CD spillere kan svi talespoler. Så lenge forsterkerene ikke klipper så skal det ikke skje...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Viste ikke at forvrengning fra CD spillere kan svi talespoler. Så lenge forsterkerene ikke klipper så skal det ikke skje...
    Det både kan skje og har skjedd

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår frustrasjonen din

Men nå lurer jeg litt på hvordan du har koblet spilleren opp mot forsterkeren. Er det digital overføring via optisk eller koaksial? Eller går overføringen analogt via vanlig rca kabel?
    Dersom du har digital kabel, kan det være den som er synderen også dersom den ikke er blitt skiftet ut siden sist den også.
    Dersom du kjører analogt kan det bare være kilden skulle jeg tro, og du bør da ha alt på din side ved en klage.

Håper du finner ut av det

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjørt analogt ut fra spilleren begge gangene dette har skjedd, men er usikker på hva kompisen min har brukt som overføring til forsterkeren sin.

Er jeg i min rett til å kreve erstatning for skadene som har oppstått?

Skjønt jeg tror ikke de vil eller ønsker å finne feil........

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1
    Den ene Celine Dion platen min liker han ikke..
    Har funnet problemet ditt jeg.. hehe
    Nei da, litt stygg den, men uansett kjedelig problem du har fått.
    Håper det løser seg hvertfall.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forferdelig synd dette, Ante1.

Men du kan godt ta deg jobb som skribent, for du skriver mer levende og lettlest enn de aller fleste som får betalt for slike jobber

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den langbeinte Canadiske kvinnen kan synge ops:

Skriving er vel ikke min sterkeste side, men gjør så godt jeg kan

Da var nye diskanter i hus, og x-antall inspillingstimer venter , men ingenting er så galt at det ikke er godt for noe, jeg får blåst støv av mine gamle ( og gode ) Klipsch KM6 mens de spilles inn
    Det er første gang jeg prøver disse på Vincent SP-331, det ble et utrolig lydbilde, men litt hardere i toppen enn RF-82.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Forstår frustrasjonen din

Men nå lurer jeg litt på hvordan du har koblet spilleren opp mot forsterkeren. Er det digital overføring via optisk eller koaksial? Eller går overføringen analogt via vanlig rca kabel?
    Dersom du har digital kabel, kan det være den som er synderen også dersom den ikke er blitt skiftet ut siden sist den også.
    Dersom du kjører analogt kan det bare være kilden skulle jeg tro, og du bør da ha alt på din side ved en klage.

Håper du finner ut av det
    Kompisen her.

Jeg kjørte digital kabel. via HDMI.

hum.

Lurer på om jeg også skal ta meg en tur ned til Pioneer.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere snakket direkte med importøren? Mulig at det kan hjelpe å gå direkte til toppen og ikke krangle med supportfolkene

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, begge brukerene med problemer er fra Finmark.
    Lukter litt mye brukerfeil her ja

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av s13
    Hmmm, begge brukerene med problemer er fra Finmark.
    Lukter litt mye brukerfeil her ja
    Tja, er utdannet Service elektronikker, Audio / Video + Telekom. Montør.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dere vil virkelig finne ut hvis det er spilleren som feiler så å spille plata som fremviser feiler og spille inn hva som komme ut av spilleren er en grei måte.
    Det enkleste er vel å bruke en coax/optisk kabel rett i et kydkort på en PC.

Si ifra hvis dere trenger hjelp

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ArcticHunter
    Tja, er utdannet Service elektronikker, Audio / Video + Telekom. Montør.
    Da burde det vel ikke være noe problem å feilsøke selv?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •