Amatør som skal ha seg hifi/hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Amatør som skal ha seg hifi/hjemmekino

Hei, har lagd meg en liten *kinosal* i stua å ska kjøpe meg hjemmekino anlegg til rundt om 10-12 000 kr , kommer til å bruke ps3 bluray spiller og musikk. så dt jeg vil ha er et bra overall anlegg til ps3(spill) musikk og film.

Etter det jeg har lest rundt og forstått på nettet er at jeg kommer til å trenge er et 5.1 anlegg.

lurte i å kjøpe
    Yamaha Hjemmekino Receiver RX-V663
    Dynavoice M-65 + S5 + C6 Sort Farge
    og så trenger jeg kabler

så vis noen kunne vært snille å hjulpet meg med å finne bra kabler å kanskje gi tips om bedre forsterker for min bruk eller høytalere og.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabler:
    biltema eller Europris, gode tjukke høyttalerkabler der.
    Signalkabler kan du også få der, men optiske hos Biltema har en lei tendens til å ramle ut - festanordningen er noe merkelig dårlig - signalene er bra (når de først er der)

Du skal få nok lyd av en 663 på det Dynavoice oppsettet, men jeg ville anbefale deg å vurdere en subwoofer - det gir deg masse deilig dypbass-glede.

Anlegg:
    sjekk bruktmarkedet. Det er massevis å hente der nå - salget går tregt i disse usikre konjunkturtider.

Receiver: det ligger en HK AVR245 og en Yamaha RX-V650 som jeg tror er bra.
    Men de har ikke HD-lyd mulighet (tror jeg)

Høyttalere: Dali Concept 1 (surround) og Dali Ikon 6 (front) - gode priser på disse også på AVtorget.

Eller dette:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=36066&cat=12

Sum blir vel da omtrent som du hadde forespeilet deg - en Dali Blue Center skal også være mulig å finne.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja hadde tenkt å skaffe meg sub også for bass etter hvert, har nettopp flyttet ut i egen leilighet , så økonomien er vel litt stram nå. Dette dali anlegget ser veldig bra ut , men kanskje litt over mitt budsjett, i og med at det blir en del ekstra i frakt osv.
    blir det mye forskjell vis jeg bruker 10 000 på det jeg tenkte på istedenfor et brukt for ca 10 000??? og er det mye forskjell på en receiver med hd lyd og en som ikke har?

Har ingenting imot å kjøpe brukt , så vis noen kan hjelpe meg å finne et komplett anlegg til 10 000/u frakt (trenger ikke ha sub med da). Har da også lyst på 2 matchene front og bak høytalere helst i svart.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes ditt første forslag var bra jeg. Spar til sub på sikt.

Høyttalerkabler kjøper du på Biltema. Signalkabler finner du også der. Clas Ohlsson er også bra. Høyttalerkabler på 2,5kvmm bør holde, men 4kvmm er jo ikke mye dyrere heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk. Det som er plannen da, kommer til å bestille på mandag.
    Vis noen andre har bedre forslag så kom gjerne med dem.

Newcomer Gizmoon sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hå.
    Det kan jo være lurt å legge litt mere penger i front høytalere og en surround reciver først og kjøpe senter, bak og sub etterhvert.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan sjekke innom hifiklubben, de har gode priser på kabler der. Sjekk ut de fra QED, kjempe fine kabler og de kan anbefales.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gizmoon
    Hei hå.
    Det kan jo være lurt å legge litt mere penger i front høytalere og en surround reciver først og kjøpe senter, bak og sub etterhvert.
    Har du noen forslag til hva jeg kan begynne med da?, og hvordan vil lyden bli til film og spill, er ganske sikker på lyden til musikk vil bli en del bedre, men kommer til å bruke anlegget en del til film og litt til ps3 spill også.

Kan XTZ 99.32 eller yamaha ns-777 eller dynavoice challenger m-85 eller dynavoice Definition df-5 være noe du tenker på? i sammen med en forsterker til 5-6000?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som har ideer om hva jeg burde kjøpe vis jeg skal bruke ca 10 000 på 2 fronthøytalere og en surround receiver??

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha RX-V663 er et godt kjøp. Jeg har nettopp bestillt en slik selv til min hjemmekino. På bruktmarkedet er det mange spennede kjøp en kan gjøre. Focal er feks en god match med Yamaha. En kan jo også på sikt kjøpe effektforsterker til frontene og drive center og surround med receiver.

Feks: http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=36392&cat=12

Jeg har selv RX-V2600 til 816S i dag, men bytter til RX-V663.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte du den ny da?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøper RX-V663 ny ja hvis det var det du mente? Eller mente du Cobalt 816S? Kjøpte det også nytt. Har og Cobalt CC800S og 4 stk Cobalt SR 800. De siste kjøpte jeg brukt. Jeg er veldig fornøyd med lyden i høyttalerene.

Newcomer Gizmoon sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ExisioN
    Har du noen forslag til hva jeg kan begynne med da?, og hvordan vil lyden bli til film og spill, er ganske sikker på lyden til musikk vil bli en del bedre, men kommer til å bruke anlegget en del til film og litt til ps3 spill også.

Kan XTZ 99.32 eller yamaha ns-777 eller dynavoice challenger m-85 eller dynavoice Definition df-5 være noe du tenker på? i sammen med en forsterker til 5-6000?
    Nå har jeg aldri hørt noen dynavoice høytaler før, men de har jo fått mye skryt. Mange som sier at du får mye lyd for pengene.

Jeg har H\K Reciver selv og er kjempe fornøyd med den. Så det kan jeg helt klart anbefale. Men har hørt mange Yamaha recivere og de er også bra.

Det kan være lurt å lette litt etter brukt. Kan spare mye penger på det.

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg RX-V663 og M-65, synes dette er en knallkombo!

som nevnt tidligere i posten så er sub noe å tenke over, men som begynnerhøyttalere til en spirende hifientusiast, så tviler jeg på at du får noe bedre den M65 til prisen.

RX-V663 har en veldig god lyd, og til M65 serien så er den kjempebra, og hvis du til senere anledning har tenkt til å oppgradere til mer tungdrevne høyttalere, så kan du alltids supplementere med effektforsterker(e).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •