Hvor mye betyr receiveren ved bruk av effektforsterker i 7.1?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor mye betyr receiveren ved bruk av effektforsterker i 7.1?

God kveld i stua.:-P

Jeg skal etterhvert kjøpe meg en ny receiver.
    Har bestemt med for 2 HDMI ut, så da havner jeg vel på 13-20K etter hvilket merke jeg går for.

Jeg skal bi-ampe Lyngdorf SDA 2175 til høyttalerne framme så lyden blir den samme på høyre, venstre og senter.

De fleste testene jeg leser er bare om receiverens fremtreden med dens egen effekt. Kan ikke huske jeg har lest noen tester på ett bestemt effekttrinn, og test av flere receivere som forforsterkere.

Til dere med mye erfaring med AV, vil jeg merke vesentlig forskjell om jeg velger Denon, Yamaha, Onkyo, Sony eller Pioneer?
    Jeg forstår at det kan være forskjeller i 7.1 med tanke på dekoderen som sitter i receiverne, men hvis jeg spiller musikk i 2 kanaler, vil jeg merke noe særlig forskjell?
    Har aldri brukt egne effekttrinn før, så jeg er ny på dette.

Noen med erfaring?

mvh

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kokken har jo nettopp gått til innkjøp av "problemløseren" ang 2kanals vs surround, Parasound NC2100. Den skal vistnok lyde bra.

Passthrough-funksjonen er "hemmeligheten".

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt klart forskjeller i lydsignaturen til de forskjellige produsentene, så her må du nesten finne den du selv liker best. Noen (f.eks Denon) bruker samme forforsterker i receiverene, men har større power etterhvert som prisen stiger. I Onkyo og Yamaha er det bedre kvalitet i alle ledd etterhvert som du går opp i gradene.
    Den beste allroundern er etter min mening Onkyo 875, men ligger hovedfokus på film stiller Yamaha et lite steg foran. Denon og Pioneer finner jeg litt for tilbakelent (kjedelig) i lyden, men de holder høy kvalitet til prisen og de har bra romkorreksjon også på billige modeller.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •