Sub til dali suite 2.8 og Hegel h1 mk4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer kicks sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sub til dali suite 2.8 og Hegel h1 mk4

Hei

Jeg er helt fersk i hifi verdenen og har nettopp kjøpt meg nytt annlegg. Benyttet meg fult ut av tilbudene på hifiklubben og soundgarden så det ble Hegel H1 mk4 og Dali suite 2.8.

Er veldig fornøyd med lyden, som etter mine ører er klar og fin, men slik boforholdene er der jeg bor nå får jeg ikke plassert høytalerne skikkelig silk at den dypere delen av lyden forsvinner bla pga en sofa som delvis "dekker" lydretningen fra ene høytaleren. Jeg ønsker da å kjøpe meg en sub for å få det ekstra trykket når jeg ser filmer og i noe av musikken.

Jeg er ute etter en sub som spiller kontant og presist. For meg er det ikke om å gjøre at suben skal spille dypest mulig.

Kosmetisk vil det passe godt med suite 1.2 suben. Den har fått blandet tilbakemeldinger på forumet ser jeg, men leste et utdrag der den fikk skryt (var Dali selv som reffererte til testen). Ut fra det jeg har lest på forumet kunne det virke som om det var noen mandagseksemplarer som var ute å gikk blant de som hadde hatt den og var negativ. Er det noen flere som har gjort seg noen erfaringer med denne suben?

Er det noen andre suber som kan anbefales ut fra hva jeg ønsker av lyd av kvaliteter fra suben, eller tror dere denne egner seg godt ut fra mine ønsker

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du kan bruke 1000,- ekstra, ville jeg absloutt sett på SVS SB12-Plus. dette er en ganske liten trykkammer sub med 12" element og 450 watt forsterker. den er rask, med god punch (eller snert) og går dypt selv om den ikke går "helt ned i kjelleren" som sine storebrødre, pga. sine fysiske limitasjoner. anbefales! 18 kg fordelt på målene 35cm bred * 35cm høy * 37.5cm dyp.

eller ta en titt på den minste tuben fra SVS - disse er fenomenale

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nesten arrestere vito der litt, han får SVS SB12-Plus til å høre litt liten ut (dog han sikkert var litt ironisk i inlegget da), størrelsen er som du kan forvente av en 12" sub. derimot lyden er helt enorm, Hvis du hører på en svs sub, så forstår du hvorfor vi her på forumet snart oppretter en egen SVS religion.

Hvis du derimot har maks sum på 5000 så kan jeg muligens anbefale en XTZ Sub? XTZ 99 W12 i sort pianolakk

Finnes i pianolakk og svart matt, og har en VELDIG god lyd (bass).

XTZ er veldig Konevennlig har jeg hørt, siden den er så liten å fin, men gir god lyd samtidig.

SVS er mere en ungkars sub (med mindre du har en tollerant kone), Ganske stygg utseende messig, men tar igjen for det lydmessig.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare korrigere og si at SB12 Plus er meget liten, særdeles pen og konevennlig tillegg til at den spiller særdeles bra. Til prisen spiller den latterlig bra uansett hva du bruker den til. Den kan også oppdrives til svært gunstig pris på bruktmarkedet.

Hvis ikke den er aktuell, kan kanskje til XTZ suber være løsningen? De fåean svært rimelig og yter bra til prisen.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest litt om de og ut fra hva jeg kan lese er folk positive til de, men har ingen mulighet til å få lyttet til de selv.

Har funnet en B&W ASW610 til fornuftig pris, men enda ikke lyttet til den, noe som jeg skal gjøre snart. Noen som kjenner til denne, og hvordan den har gjort det i tester?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lånt en dali concept 12 sub. Men jeg er ikke helt fornøyd med hvordan den presterer.

Jeg har en hegel h1 mk4 forsterker og har koblet den til pre out 1 uttaket. Lurer på om dette er rett, eller om jeg skal bruke y spiltt og bruke begge pre out uttakene (altså uttak pre out 1 og pre out 2)

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kicks
    Har lånt en dali concept 12 sub. Men jeg er ikke helt fornøyd med hvordan den presterer.

Jeg har en hegel h1 mk4 forsterker og har koblet den til pre out 1 uttaket. Lurer på om dette er rett, eller om jeg skal bruke y spiltt og bruke begge pre out uttakene (altså uttak pre out 1 og pre out 2)
    Tror det i verste fall kan resultere i kortslutning av forsterkeren. Skal holde i massevis å bruke det ene uttaket. Kjør en kabel med 2 hanner-2 hanner til subben så du får med begge kanalene.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. da får jeg gi meg litt tid her å prøve litt frem og tilbake med plasering og slikt før jeg trekker noen slutning

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •