Trenger jeg så mye???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger jeg så mye???

Hei!
    Har akkurat gått over til surround etter mange års med kun stereo. Lurer på om jeg trenger alle komponentene mine, eller om dette er litt overkill og lite effektivt. Har fra før av en nad c370, nad 270 og nad 216. Har nå kjøpt meg en Denon 1908 og har koplet opp alle forterkerene mine til denne....

Har c370 og 272 til frontsettet,
    senter høyttaleren på 216 og
    bruker kun da forsterkeren på denonen til bakhøyttalerne....
    Har dali 6006 front, r1000 bak og cls6 senter.

Har ps3, htpc, og wii også koplet opp på denne...!

forslag til forandringer eller er det bare tull å bruke så mange forsterkere eller?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    370 vs 272 er ikek like.. så du burde iallefall ikke bruke de i bridge på hver sin høyttaler.

272 alene skal klare de fleste fronthøyttalere.. Så setter du 370 i bridge (eventuelt stereo, og kjører biwire/"biamping" mot centern (om den har mulighet for biwire).

NAD 216 kan til nød dra bakkanalene, men dette er en tragisk sak ifra NAD, lydmessig er den ræva iforhold til resten av utstyret ditt.

Så da blir mitt tips dette:

Dali 6006 får NAD 272.
    Centern får 370 alene. (blir mye power til den men centern er den som gir ifra seg mest lyd gjennom filmer flest...)
    Bakkanalene kan til nød få NAD 216, men egentlig burde du kvitte deg med den .

Flott oppsett du har egentlig.

EDIT: DAMIT, er 370 og 270 du har ja . Da kan du fortsatt gjøre som jeg skrev, kjøre 270 i stereo mot frontene, og 370 alene mot center. 216 selger du .

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det jeg har gjort er at jeg bruker 270 til sub og 370 til diskant mellomtone. Forøvrig har jeg også 2 stk av ve28s (4 stk elementer)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •