Anlegg til frisørsalong..(!?)..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anlegg til frisørsalong..(!?)..

Kona starter sin egen frisørsalong og da har jeg fått i oppgave å hjelpe med anlegg siden jeg er hifi geek. Har ikke peiling på "sånne" anlegg så hjelp meg er dere snille! Kriteriene må vel vere usynlig og behagelig lyd. Og økonomisk selvfølgelig... Har ikke akkurat sansen for såkalte micro-anlegg ala philips/sony der alt er basert rundt loudness funksjonen. Men det finnes vel andre løsninger?

Newcomer Vassis sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg tenker in-wall/roof. Om det er stort lokale må ein kansje ha fleire høgtalarar og då er må ein kansje ha fleire forsterkarar eller ein surround-reciver og spele av same signal i fleire kanalar.

Kansje to Argon og ein cd-spelar? Eg ville hatt moglegheita til å koble til pc/iPod

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det himling i salongen er det jo en relativt enkel sak å montere opp høyttalere i taket. Det finnes gode høyttalere for dette, vi har bl.a. noen Polk Audio høyttalere for takmontasje. Jeg vil tro dette kan gi bedre lyd enn slike mikroanlegg, men det krever nok litt mer jobb. Både med kabling og kobling. Men at du får en mer behagelig og bedre spredt lyd er det vel liten tvil om.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    taket består av betong elementer, så ingen innfellingshøyttalere er aktuelt dessverre...

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stort er budsjettet?

Hva med Sonos? Om du/hun allerede har en pc evt en ekstern harddisk så kan man bruke Sonos ved at musikken ligger lagret på en harddisk.

Sonos - Home

De har Sonos på Hi-fi klubben. Om du går for en ZP120 med innebygget forsterker Lyd i alle rom | Hi-Fi Klubben: SONOS ZP120 ZonePlayer

og fjernkontrollen CR100 Lyd i alle rom | Hi-Fi Klubben: SONOS CR100 Kontroller,

trenger du kun et par høytalere ekstra.

Ellers så er Logitech Squezeebox Duet en rimeligere løsning, men som kanskje krever litt mer ifb installasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt tanken men jeg tror ikke vi skal lage det for komplisert for dem... Det må vere enklest mulig, av/på, play. Tenker litt på Tivoli med 2 innebygde høytt. men er redd lyden stagnerer. Det må vere likt lydnivå i hele lokalet... Tenkte litt på Bose sine systemer men syns ikke bose leverer bra lyd i det hele tatt. Budsjett? ca 5-7000... Hva er de minste tilgjengelige høytt. på markedet??

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo gjøre det fryktelig enkelt å bare kjøpe et Logitech Z5500 anlegg og en rimelig cd-spiller. Så setter du bare Logitech ti lå spille 5CH Stereo...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje det ikke var så dumm tanke! Tenkte helst å ungå subb da... Fins det noen trådløse løsninger??

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje dynavoice S4?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes trådløse løsninger, men de er ofte veldig kostbare.

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ste-Reo.
    Kona starter sin egen frisørsalong og da har jeg fått i oppgave å hjelpe med anlegg siden jeg er hifi geek. Har ikke peiling på "sånne" anlegg så hjelp meg er dere snille! Kriteriene må vel vere usynlig og behagelig lyd. Og økonomisk selvfølgelig... Har ikke akkurat sansen for såkalte micro-anlegg ala philips/sony der alt er basert rundt loudness funksjonen. Men det finnes vel andre løsninger?
    Hør med soundgarden i tønsberg. Han mener jeg og huske har satt opp anlegg, eller solg til noen av de jente merkeklærkjede butikkene rundt omkring i norge.
    Han kan sikkert hjelpe.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En squeezebox duet og en gammel pc som kan fungere som server? Evt en NAS disk. Alt etter hva slags kassasystem kona di skal bruke så går det jo kanskje an å kjøre serverdelen på samme pc som kassasystemet?

2 sett med aktive høyttalere, 1 i hvert hjørne. Apart SDQ5 f.eks.

Det er nok viktigst med et enkelt brukergrensesnitt på systemet, og hva er vel enklere enn en fjernkontroll der man ser alt på en skjerm, cover inkludert?

Hvor stort rom er det snakk om? Jeg har sett Logitech sitt 5-kanals sett blitt brukt i en kantine med helt greit resultat.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •