Hjelp til valg av nye hodetelefoner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Tvk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av nye hodetelefoner

Det har seg slik at mitt gamle headset har tatt kvelden, så jeg er nå på jakt etter noe nytt. Det jeg hadde var et Sennheiser PC150. Jeg brukte mikrofonen på denne ytterst skjelden, så denne gangen vil jeg helst ha uten. Jeg var egentlig ganske fornøyd med lyden i disse, så jeg kunne muligens tenke meg å kjøpe Sennheiser på nytt.

Det eneste jeg muligens kan si meg litt misfornøyd med, er at de på en måte manglet det lille ekstra. De hadde trengt et ørlite grann mer trøkk for å få et litt mer fyldig lydbilde. Lyden kan vel muligens beskrives som litt flat, uten at jeg synes det var veldig plagsomt.

Jeg har kikket litt på Sennheiser HD595, og hørt veldig mye positivt om de. Men jeg synes at jeg også om disse hører mye om at de kan mangle litt på bassen. Noen som kan si litt om hvordan HD595 og PC150 er i forhold til hverandre? HD595 er vel i en litt høyere prisklasse enn det PC150 var. Jeg liker dessuten designet på HD595 svært godt.

Jeg har også sett litt på Sennheiser HD650, og synes disse er ganske interessante. Jeg har hørt at disse har en del mer trøkk og fylde enn det HD595 har. Problemet med disse er imidlertid at hodetelefonene i seg selv er en del dyrere enn HD595, samt at de visst er mye mer tungdrevne slik at de trenger forsterkning. Jeg er redd for at dette da vil koste mer enn det smaker for min del. Er egentlig litt usikker på hvor mye jeg egentlig vil bruke på dette.

Av musikk jeg hører på, så kan man alltids ta en titt her.

Jeg virker kanskje veldig forutbestemt på å kjøpe Sennheiser, men hvis noen har et godt tips til noen andre som muligens vil passe min smak, så kjør på. Om det har mye å si, så hører jeg så godt som all musikk på PC, ofte i FLAC.

Og til slutt et lite tilleggspørsmål: Hvor mye har egentlig lydkortet å si? Er det mye å hente i lydkvalitet på å investere i f.eks. et eksternt lydkort i forhold til et innebygd lydkort på en bærbar PC?

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan gjerne anbefale Beyerdynamic DT770 pro igjen eg, er fortsatt like fornøgd med dei sjølv iallfall

Newcomer Tvk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DT770 er lukkede, ikke sant? Hvordan er lyden egentlig på lukkede i forhold til åpne hodetelefoner? Av det jeg har lest om DT770, så virker det som om mange mener det nesten er litt for mye av det gode hva bass angår på disse.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •