Innkjøp av hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innkjøp av hjemmekino

Jeg har nå tenkt til å kjøpe denne pakken:
    Hjemmekinopakker | Hjemmekino | Soundgarden

Rommet er veldig lite, Dvs 2,5m x 4m. Jeg lurer på hvordan disse høytalerne passer til de små rommene. Jeg hører også mye på metal musikk, så er dette de rette?

Jeg sendte inn en mail anngående kabler til denne pakken, og han anbefalte disse:
    Høyttalerkabler | Kabler | Soundgarden til surroundhøtalerne og disse:
    Høyttalerkabler | Kabler | Soundgarden til fronthøytalerne.
    Var ikke kablene til surroundhøytalerne litt i minste laget? 1,5mm er ikke mye å skryte av. Men ettersom jeg ikke har erfaring skal jeg ikke ta forhastede konklusjoner. Holder de?

En eventuell subwoofer har jeg tenkt til å kjøpe senere, muligens brukt. Jeg ser da spesielt på XTZ W99 12". Denne er jeg ganske sikker på.

Synest recieveren er litt i billigste laget, vil gjerne ha motforestillinger på dette.

EDIT: Ved kjøp av kabler på soundgarden, hvordan kan jeg da oppgi lengde på hver av de?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir sikkert et greit oppsett. Jeg ville kanskje vurdert vegghøyttalere + sub, men det er mest fordi jeg tenker på bredden til rommet og størrelse på skjerm/lerret.

Kjøp høyttalerkabler fra Biltema. 2,5 eller 4 kvmm. Det er kanskje litt optimistisk å tro at receiveren skal yte 5 x 130 watt i 8 ohm, men kanskje i 4. Det skal være en grei receiver, og til moderat lyttenivå så bør den duge mer enn bra nok. Skal du imponere noen på fest trenger du kanskje litt mer krefter, men ikke tenk for mye på det. Koster bare penger!

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Foretrekker nok Artech-serien foran F6, dog med en litt dårligere reciever =)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •