Trenger råd !

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Trenger råd !

Skal investere i ny lyd & bilde. Usikker på om jeg skal gå for delt CD- og DVD spiller eller en kombinert. Har Pioneer DV-717 i dag som gir helt grei 2-kanalslyd i Sony STR-DB940 Receiver (ikke HDMI) og B&W CDM 1NT + Dali SW A-12 sub. For 5+1 lyd har jeg B&W CDM CNT Center og et par "mini-"Dali bak. TV'en er en Philips 37PF9986/12 LCD (kun DVI-inngang). Ønsker forbedret 2 kanalslyd og muligens SACD i tillegg (?). Ønsker også blueray med HDMI 1.3, 1080/24 osv på filmsiden. Receiver kommer til å bli skiftet ut om ca 2 år. Budsjett ?? 3- 5000 på filmsiden, rundt 5 - 7000 på CD. Regner med å måtte ut med 10 - 15000 for en fremtidig Receiver.
    Har noen gode råd om hvilke spiller(e) jeg bør ta en titt på ??
    :?::-? :?: :-?

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult at du skal oppgradere litt i heimen.. Akkurat hatt det spøkelset påbesøk jeg også...
    Soundgarden har veldig mange spennende produkter fra både Harman Kardon og Pioneer.

Den nye cd spilleren til Harman låter skikkelig kult..
    HD990 heter denne. Denne har XLR utganger tilogmed. Kommer til og ligge på rundt 5000 kr
    Ligger bilde av den på google, så ta en titt på denne.

Pioneer har en sinnsyk Blu.ray spiller.
    Bare elsker bildet til disse produktene,lyden også.
    Trur den har alt du måtte ønske deg. Også ser den skikkelig bra ut!!
    Blu-ray | Hjemmekino | Soundgarden
    Denne koster 7000.
    Så med andre ord så byttet jeg om de prisene du hadde tenkt og gi for de forskjellig produktene. Men jeg mener at og legge pengene i en skikkelig god blu.ray spiller, er en stor fordel.
    Og 5000 på en skikkelig god cd spiller er mere enn nok.

så...håper dette var til hjelp.
    Lykke til:razz:

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg missforstår om jeg har oppfattet at du bare har 2.0 lyd på DVD.
    (for med din DVD spiller og Reciver pr i dag er det ingen problem å få DD 5.1 og DTS lyd fra DVD filmer ved å bruke optisk eller coax kabel )

Forbedre 2.0 lyd fra CD kan du kanskje gjøre allerede om du overfører lyden med optisk/coax til reciver (om du ikke allerede gjør det fra DVD spiller)

Mange bra Blu-Ray spillere kommer fra høsten av og utover som du kan utnytte HD lyd med din eksisterende reciver og fremtidige recivere.
    (første er Sony BDP S550 som kommer on noen dager - ca pris 4200,-)

Med en slik BD kan du overføre HD lyd kvalitet som 7.1 analogt fra BD spiller til multichannel inn reciver og få bra lyd fra første stund med din eksiterende reciver.
    (nå har du vel 5.1 reciver men ved 7.1 lyd så kan man få sendt surround back lyden til surround så ingen lyd går tapt)
    Senere ved oppgradering til ny reciver vil du kunne Bitstreame HD lyden.
    Med BD spiller og DVD avspilling bruker du optisk/coax til din eksisterende reciver og motar DD 5.1 og DTS som er beste lyd på DVD.
    Med BD spiller og CD avspilling overfører du lyden med optisk/coax til reciver eller tar lyden ut 2.0 analogt fra BD spiller om BD spilleren har bedre DAC en din reciver.

Så min anbefaling er BD spiller til Blu-Ray/DVD/CD avspilling
    (alt i en spiller )
    Din fremtidige reciver bør du heller legge litt penger i om bra lyd ønskes.
    hvorfor
    Skal du kjøpe dyr CD spiller som forbedrer lyden (DAC) så har du bare forbedret CD lyden og ikke lyden fra DVD da DAC i reciver og kvalitet vil avgjøre dette.
    Ved senere reciver som ikke har bra DAC vil heller ikke BD lyden bli så bra.

(min mening er å koste på seg en bra reciver som vil fungere som en DAC enhet for alle typer avspillere istedenfor å betale store summer for hver enkelt avspiller for å få bra lyd )
    Mindre kabler , enklere betjening og også praktisk om man senere skal kople PC lyd eller andre enheter som overfører digitalt for beste lyd.

Kjøper du en bra reciver med tiden som har en god digital til analog convertering vil du få bra lyd fra både CD , DVD , Blu-Ray og kjører da all lyd digitalt inn.

Pioneer BD som er anbefalt vil ikke gi deg full lyd utnyttelse før du eventuelt kjøper ny reciver fordi den støtter ikke DTS HD MA decoding.
    (utrolig at Pioneer ennå er i Beta Blu-Ray stadiet når det gjelder lyd)
    Den har heller ikke profile 2.0 om man ønsker det.

Bra BD spillere som kommer i salg nærmeste tid

Hjemmekino.no - Produktdatabase - Samsung BD-P2500

Hjemmekino.no - Produktdatabase - Sony BDP-S550

Hjemmekino.no - Produktdatabase - Panasonic DMP-BD55

SACD får du avspillt med din Pioneer DV-717 pr idag
    (både 2.0 lyd og 5.1 surround fra SACD plater)
    BD har ikke SACD avspillings muligheter ennå men vil komme med tiden.
    Skal du forbedre SACD avspilling (lydkvalitet) en det du har i dag koster dette enormt.
    Et bedre valg er å innvistere i BD i dag og bytte den når de får SACD mulighet eller kjøpe en brukt DVD spiller med HDMI 1.2 som du kan bruke til dette
    (overføre SACD lyden med HDMI til en ny reciver i fremtiden)
    Er ikke SACD spilling prioritert så bruk din DV-717

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville kanskje kikket på denne spillern her til blu-ray:

http://www.avhifi.no/main.php3?PI=info&PNO=19845

Denne som cd spiller:

TonArt • Marantz SA-7001

Den forrige utgaven av panasonic sin spiller knuste den gamle lx70 til pioneer til 3 dobbel pris. jeg tror panasonic kan gi deg det du er ute etter, selv synes jeg bare pioneer er en del overpriset forhold til mange andre som kan være like gode og kanskje bedre.

Når det kommer til cd spiller så er dette en rimelig spiller som spiller sacd også, grunnen at jeg anbefaler denne er at jeg har den selv og vet hva den er god for. Så det er valgets kval dette her som med alle andre ting, om du har mulighet til å kanskje låne med deg noe fra en butikk eller no?

Håper det løser deg for deg i hvertfall, tror du ikke vil andre for å si det sånn.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •