AKG hodetelefoner til mp3-spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer wilkenz sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

AKG hodetelefoner til mp3-spiller

Hei alle sammen!

Har i den siste tiden funnet ut at jeg ønsker å kjøpe meg hodetelefoner jeg kan bruke sammen med mp3-spillern min. Mye på grunn av nostalgi har jeg funnet at jeg ønsker meg noen AKG-hodetelefoner. Husker jeg hadde tilsvarende disse i design mange år tilbake i min barndom.

De aktuelle jeg har sett på er AKG: K 142 HD, K 172 HD, K 242 HD, K 272 HD.

Har lest noen steder at mp3-spillere noen ganger ikke klarer å hamle opp med hodetelefoner, med at det ikke gir nok kraft til å drive de. Vil dette være tilfelle med de jeg har satt opp?

Noen som har erfaringer med disse?

Og siste spørsmål, hva er forskjellen mellom lukket, semi-lukket og åpen konstruksjon?

Takker og bukker for svar!

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det du ihvertfall må se etter når du skal se om de kan brukes på mp3 spiller eller ikke er motstanden i dem. har de motstand som er høyere enn 100 Ohm så vil jeg ikke anbefale å bruke dem på mp3 spiller, men de som er typisk på 30 og 60 ohm skal det ikke være noe problem. du bør også forsikre deg om at de har liten minijack(3.5mm) og ikke stor så du slipper å bruke overgang.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jeg har

AKG K141Studio. Det er et headsett jeg er meget godt fornøyd med. Spiller bra selv med min mp3-spiller til 250kr. Mye trøkk og fin lyd samtidig. Mp3-lyd tatt i betrakning. Bassen er og god. En annen fin ting med de er at du kan bytte ledning hvis du skulle skade den i farta. Noe som er fortgjort med portabel spiller. Tror det gjelder alle AKG headsett

Forskjellen mellom lukket, semi-lukket og åpen konstruksjon er ikke annet en det det er. Lukket isolerer lyd utenfra meget godt, men kan være litt tette å ha på seg. Semi lukket/åpen konstruksjon er et komprimiss. Ekstern lyd blir dempet men ikke så godt ved lukket konstruksjon. Åpen konstruksjon har liten eller ingen dempende effekt på lyd utenfra. Åpne headsett spiller nok penere enn lukkede og er mer behaglige å bruke eller gå med. Men det blir vel litt smaksak. Helt lukkede headsett brukes som oftest til studioinnspillinger. Semi lukkede/åpne headsett er vel en god komprimiss og løsning som kan anbefales til allsidig bruk.

Specifications

* Model number: K141Studio
    * Weight: 225g
    * Impedance: 55ohms
    * THD: <0.4%
    * Sensitivity: 101 dB SPL/mW
    * Open/Closed: Semi-Open
    * Transducer type: Dynamic
    * Ear Coupling: Supraaural
    * Frequency response: 18 to 24,000 Hz
    * Cable length: 3m

Stikkord for denne tråden