Vil dette fungere sammen? B&W og Pioneer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vil dette fungere sammen? B&W og Pioneer

Heisann alle sammen!

Jeg tenker på å hangle meg et anlegg til å ha i leiligheten. Jeg tenker da på B&W DM683 Hi-Fi Klubben: B&W DM683 Høyttalere
    Jeg håper at denne receiveren kan passe til!? Pioneer VSX-LX60

Hva mener dere om dette? Vil de fungere godt sammen?

Tar i mot alle anbefalinger med stor takk!

-Olav

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle veldig gjerne hatt den kombinasjonen selv.
    Spørs bare om LX60 har nok juice til å virkelig kontrollere disse høyttalerene, men hvis du bi-amp'er frontene så bør det gå greit.
    Skal du ha nye B&W center og bakhøyttalere også?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker først å kjøpe fronthøytalere. Så får vi se etter hvert. LX60-en har jo kommet veldig godt ut i tester. Denne lyd og bilde testen gir den i allefall god kritikk!

Hva mener folket?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er knallbra høyttalere. Har hørt dem selv på HiFiklubben. Men de skal visst være litt tunge å drive.
    Edit: LX60 har jeg ikke hørt.

Newcomer HjemmekinoPåHybelen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TIl 10k finnes det vel ikke bedre der ute... da skal en lete lenge iallfall!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut! Hvordan er det med slike surroundforsterkere å kjøre i stereo?
    Vil dette være noe problem for meg med disse høyttalerne?

-Olav

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart at hvis du legger like mye penger i en ren stereo-forsterker så vil du få et enda bedre oppsett for stereo.
    Men LX60 har vel fått temmelig bra kritikk på musikk i stereo også, og så har du mulighet til å kjøpe flere høyttalere etterhvert som du føler du kan bruke penger på det og bygge ut til 5.1 eller 7.1.
    Så lenge du ikke bruker alle surroundkanalene har LX60 også mulighet for bi-amping, det vil si at du bruker to forsterkerkanaler for hver høyttaler. Det blir i praksis som å bruke en kraftigere forsterker.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av olavkige
    Heisann alle sammen!

Jeg tenker på å hangle meg et anlegg til å ha i leiligheten. Jeg tenker da på B&W DM683 Hi-Fi Klubben: B&W DM683 Høyttalere
    Jeg håper at denne receiveren kan passe til!? Pioneer VSX-LX60

Hva mener dere om dette? Vil de fungere godt sammen?

Tar i mot alle anbefalinger med stor takk!

-Olav
    Som jeg skjønner dette har du LX60? Tror den er i det minste laget til 683. Men maks strømtrekk fra nettet på 460 watt, så er ikke det all verden. 683 har en litt snodig impedansekurve. Helt sikker på at det blir lyd, men om den drar ut potensialet i 683 er jeg usikker på.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med snodig impedanskurve? Har ikke LX60, men er på nippet til å kjøpe den. Men vil vite sikkert om den klarer DM683.

Har noen denne kombinasjonen?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av olavkige
    Hva mener du med snodig impedanskurve? Har ikke LX60, men er på nippet til å kjøpe den. Men vil vite sikkert om den klarer DM683.

Har noen denne kombinasjonen?
    Det jeg mener at impedansen på vandrer helt ned mot 3 ohm. Etter spec på nettet, så synes jeg ikke strømtrekket var særlig å skryte av. Har ikke hørt komboen Pioneer og B&W. Hadde heller gått for en av Onkyo reciverne som er stømsterke og har en varm klangbalanse. Dette vil jeg tro passer 683 godt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK! Jeg forstår det da slik at å ha mye watt inn er alfa og omega angående impedansen? Pioneeren har 460W mens flere onkyoer jeg har sett har ca 550W. Jeg har alltid likt pioneer, og aldri vært borti onkyo. Kan det anbefales?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Dette med strømtrekk er bare tull og har blitt omtalt mye her på forumet. De fleste oppgir et slags "snitt" eller "normalt bruk". I noen land betyr høyt strømtrekk høye driftskostnader og det skal visstnok være årsaken til at de holder dette tallet lavt. Så de tallene er håpløse å sammenligne.

Jeg tror også du trenger kraftig kost på så store høyttalere. Kjøp en receiver som har det du trenger av inn/utganger/funksjoner og spe på med effektforsterker. Soundgarden har forresten LX70 billigere enn LX60..

Jeg hadde en HK AVR7000 som var regnet som meget kraftig. Den var lett å knele på Infinity Delta70. Etter å ha kjøpt Vincent SP-331 var det historie. Vet ikke hva de 2 oppga som strømtrekk, men det var høyt på HKen. Det samme klarte jeg med Rotel RB-1090 på Viennaene mine, ikke med Hegelen som er mye mindre.

Du må nesten prøve receiveren først, evt. ha utvidelse av effekt i bakhodet.

Lykke til ;-)

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kan du lese litt om effekt på noen receivere:

Pioneer:
    Pioneer AV Receiver - VSX-LX50 | Home Cinema Choice

Yamaha:
    Yamaha AV Receiver - RX-V3800 | Home Cinema Choice

Onkyo:
    Onkyo THX Ultra2 Receiver - TX-SR805 | Home Cinema Choice

I bunnen av hver test står det resultater etter kjøreing i testbenk.

Som du ser så gir Pioneeren mest effekt ved 8 Ohm av disse - årsaken til at Pioneeren ikke øker effekten ved lavere Ohm er visstnok på grunn av måten forsterkeren er konstruert.

Og dette er lillebror LX50....

Onkyoen viser sine kjempekrefter først når du driver alle høytalerene. Yamahaen - vel den trengs vel ikke å nevnes spesielt kanskje?

Når det er sagt så gir vel alle disse nok krefter til å drive de høytalerene. Kanskje viktigere er matching - om du liker lyden de to tingen lager sammen?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Hei,

Dette med strømtrekk er bare tull og har blitt omtalt mye her på forumet. De fleste oppgir et slags "snitt" eller "normalt bruk". I noen land betyr høyt strømtrekk høye driftskostnader og det skal visstnok være årsaken til at de holder dette tallet lavt. Så de tallene er håpløse å sammenligne.

Jeg tror også du trenger kraftig kost på så store høyttalere. Kjøp en receiver som har det du trenger av inn/utganger/funksjoner og spe på med effektforsterker. Soundgarden har forresten LX70 billigere enn LX60..

Jeg hadde en HK AVR7000 som var regnet som meget kraftig. Den var lett å knele på Infinity Delta70. Etter å ha kjøpt Vincent SP-331 var det historie. Vet ikke hva de 2 oppga som strømtrekk, men det var høyt på HKen. Det samme klarte jeg med Rotel RB-1090 på Viennaene mine, ikke med Hegelen som er mye mindre.

Du må nesten prøve receiveren først, evt. ha utvidelse av effekt i bakhodet.

Lykke til ;-)
    Javel.
    Patos - med fokus på lyd: Billigwatt som ikke finnes…

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra Patos: "maks trekk fra lysnettet står som oftest på baksiden av reciveren i nærheten av nettledningen"

Det er denne uttalelsen jeg, og mange andre, mener er feil. Ellers er jo størrelsen på strømforsyningen selvsagt et viktig poeng.

Husker jeg syntes dette tallet bak var overraskende lavt på RB-1090 (finner ikke tilbake nå tror det var under 1000 og denne har 2x1250VA trafoer, står 550 på en amerikansk RB-1080), mens på AVR7000 tror jeg faktisk det sto 1100.

På Hegelen min tror jeg de har valgt å utelate det, men nøyer seg med å skrive at den bruker 60W i "stand-by"..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer som sakt til å kjøre stereo i begynnelsen, muligens med en sub på sikt. Hvaslags forsterker er da å anbefale i prisklassen opp mot 10k?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tallene om effekt utak bak på receiverene er bare et omtrentlig tall og er på ingen måte noe som viser hva receiveren er god for.

Heller ikke vekten kan garantere noe.

Effektiviteten er veldig forskjellig for de forskjellige receiverne, eksempelvis noen av de siste Onkyo recieverne blir jo så varme at du kan steke egg på de - selv på lave volum. De nye Pioneerene blir ikke en gang lunken etter flere timers bruk med høy belastning.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Fra Patos: "maks trekk fra lysnettet står som oftest på baksiden av reciveren i nærheten av nettledningen"

Det er denne uttalelsen jeg, og mange andre, mener er feil. Ellers er jo størrelsen på strømforsyningen selvsagt et viktig poeng.

Husker jeg syntes dette tallet bak var overraskende lavt på RB-1090 (finner ikke tilbake nå tror det var under 1000 og denne har 2x1250VA trafoer, står 550 på en amerikansk RB-1080), mens på AVR7000 tror jeg faktisk det sto 1100.

På Hegelen min tror jeg de har valgt å utelate det, men nøyer seg med å skrive at den bruker 60W i "stand-by"..
    Det sto 1200W på min iallefall. Men med Lyttebank på 180.000 uF så har du vel nok med strøm selv om den ikke trekker mer enn 1200w

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører LX70 (Bi-Amp) på DM683.
    Lyden er bra, men den drar ikke ht`ene fullt ut desverre.
    Har testet med Halo A21 å det ble vesentlig bedre.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W DM683 er etter min mening en kjempe god høyttaler, sikkert det beste kjøpet under 10 tusen akkurat nå.

Jeg driver mine i bi-amp med en Onkyo TX-SR805, og det låter kanon i mine ører. Vil du bruke litt mer penger for enda mer kraft både på bilde og kraft, får man nå Onkyo TX-NR905 for rundt 15 lapper. Den har blant annet 3 separate trafoer for skikkelig strømlevering og HQV Reon 1080p bilde chip...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •