Eksperthjelp.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Eksperthjelp.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Eksperthjelp.

Som det står i signaturen min kjører jeg Kef med Onkyo. Anlegget står i en kjellerstue, og siden jeg har et ganske stort lerret står høyttalerne ganske nærme vegg. Bak er det god plass. Jeg skulle anta at disse høyttalerne er relativt "greie" høyttalere. Men jeg synes ikke det er den siste puffen i den. Liksom det siste kicket.

Er det forsterkeren min som ikke klarer å drive IQ9 ordentlig? Mulig det er jeg som er kritisk, men synes nesten det mangler noe. Noen lyd eksperter som bor nært jessheim som har lyst å komme å se på/justere anlegget mitt???

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av brdove
    Som det står i signaturen min kjører jeg Kef med Onkyo. Anlegget står i en kjellerstue, og siden jeg har et ganske stort lerret står høyttalerne ganske nærme vegg. Bak er det god plass. Jeg skulle anta at disse høyttalerne er relativt "greie" høyttalere. Men jeg synes ikke det er den siste puffen i den. Liksom det siste kicket.

Er det forsterkeren min som ikke klarer å drive IQ9 ordentlig? Mulig det er jeg som er kritisk, men synes nesten det mangler noe. Noen lyd eksperter som bor nært jessheim som har lyst å komme å se på/justere anlegget mitt???
    Hei. Helt sikker på at Onkyo`n klarer å drive disse fult ut. Det er faktisk en ganske strømsterk reciver. Kan vel være noe med plassering å gjøre.
    Men er det lite bass som er problemet? Hvor langt ut står de fra bakveggen da?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De står ca en halv meter fra bakveggen. Men ettersom Kef sier pga utformingen(dråpeformet) kan disse stilles ganske nær vegger. Var nettopp derfor jeg kjøpte Kef. Det er nok jeg som tuller, men synes nesten at mine Iq1 bakhøyttalere har like god lyd.........

Jeg har bi-ampet min Onkyo. Om det ble noe stor og grensesprengende forskjell skal jeg ikke si så mye om. For all del de spiller klokkerent disse høyttalerne. Pink Floyd o.l musikk er sinnsykt bra. Men jeg sysnes jeg mangler det siste kicket i trommer og bass når jeg spiller musikk. Det er basstrykk jeg savner ja.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du muligrns trenger en sub ja

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du målt frekvensrespons i rommet? Hvis ikke burde du prøve det, og jobbe med optimal plassering av både ht'er og sweetspot.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •