Innstillinger!!!? - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 133 av 133
    Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    har ikke sett noe som tyder på det men mulig jeg har oversett noe
    Du har ett valg på lyd settings, stereo avspilling, Sub settes til LFE+Main, gjorde det selv i dag.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Du har ett valg på lyd settings, stereo avspilling, Sub settes til LFE+Main, gjorde det selv i dag.

Det står på lfe + main. jeg har ett godt eksempel til på at noe må være galt. Jeg satte i en fyrverkeri-DVD idag som fulgte med ei rakettpakke jeg kjøpte for noen år siden. det smeller godt på ett gammelt minianlegg jeg hadde til 4000 kroner, men i stereo på daliene med subwoofer var som å høre ett anlegg til 1000 kroner. det var så tamt og det var ikke trøkk.

Hva i all verden er feil? blir så oppgitt. vil til bunns i dette

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjekt å kunne snakke med en som har samme receiver også=)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Concept 8 skal visst ha masse bass innabords. Trenger jeg effektforsterker??? i så fall hvem?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg fikk høre når jeg kjøpte denonen at den var så sterk at den kunne dra svinndyre høyttalere, men sitter liksom med en følelse at fronterne mine er gode nok for mye mer. spesielt bass. Argh

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare en måte å finne ut av dette på, og det er jo å prøve en effektforsterker. Kanskje du kan få låne en NAD fra Hifiklubben?

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Jeg har ett spørsmål ang suberen. den skal stå på pre out fra forsterkeren sant???? og ikke ext in?? jeg har merket meg at når jeg spiller musikk i stereo og sjekker signalet så står det 2.0 og ikke 2.1. Suben er med på musikk men ikke akkurat noe imponerende synes jeg. Jeg må vel ikke koble suben til ext in på forsterkeren hver gang jeg skal spille musikk?
    Hei! Bra utstyr du har! Ingen grunn til at dette ikke skal fungere tålelig bra. Men har du ingen egen subwoofer-utgang på receiveren din? Er jo vanlig at det fins en slik. Pre out brukes normalt kun til å koble ekstra effekttrinn f.eks til frontene. Om du har en sub-utgang, og kobler sub'en hit så kanskje auto-oppsettet også gir et riktigere/bedre resultat. (Du skal absolutt IKKE koble sub'en til noen (IN)ngang)

EDIT: Fant et bra bilde av baksida på receiveren din. Om du har plugga sub'en i "SW"-kontakten i "pre-out-gruppa" så har du jo gjort riktig. (De receiverne jeg har hatt har hatt en annen gruppering av kontaktene). At det står 2.0 skyldes at det er faktisk det signalet er. At sub'en ikke er særlig "imponerende" med skyldes muligens at auto-korreksjonen tidligere har satt delefrekvensen på 40 til frontene dine.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av randall
    Hei! Bra utstyr du har! Ingen grunn til at dette ikke skal fungere tålelig bra. Men har du ingen egen subwoofer-utgang på receiveren din? Er jo vanlig at det fins en slik. Pre out brukes normalt kun til å koble ekstra effekttrinn f.eks til frontene. Om du har en sub-utgang, og kobler sub'en hit så kanskje auto-oppsettet også gir et riktigere/bedre resultat. (Du skal absolutt IKKE koble sub'en til noen (IN)ngang)

EDIT: Fant et bra bilde av baksida på receiveren din. Om du har plugga sub'en i "SW"-kontakten i "pre-out-gruppa" så har du jo gjort riktig. (De receiverne jeg har hatt har hatt en annen gruppering av kontaktene). At det står 2.0 skyldes at det er faktisk det signalet er. At sub'en ikke er særlig "imponerende" med skyldes muligens at auto-korreksjonen tidligere har satt delefrekvensen på 40 til frontene dine.

jeg har 2 utganger til sub. pre out og ext in. bruker pre out.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da er i hvertfall sub'en kobla riktig. Beklager "mistanken". Ext IN skal du uansett ikke bruke.

Hm..

Du sier du mangler trøkk..
    Du har prøvd romkorreksjonen..
    Bassen forsvinner opp trappa..

100% sikker på at kilden sender riktig signal til forsterkeren? Det er ikke gjort noen innstillinger i DVD'n/BD'n som angir høyttaler størrelser, sub-nivå o.l som kan påvirke resultatet? Ikke noe 5.1 analog-utgang som er "aktivert"? Ikke satt large/small på ht'erne i kilden, som ikke matcher med receiveren?

..det må da være noe!! :evil: Er jo ikke noe gæli med utstyret ditt som sådan!
    (..hadde vært forbanna sjæl med 37k som låt som 3k)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da er i hvertfall sub'en kobla riktig. Beklager "mistanken". Ext IN skal du uansett ikke bruke.

Hm..

Du sier du mangler trøkk..
    Du har prøvd romkorreksjonen..
    Bassen forsvinner opp trappa..

100% sikker på at kilden sender riktig signal til forsterkeren? Det er ikke gjort noen innstillinger i DVD'n/BD'n som angir høyttaler størrelser, sub-nivå o.l som kan påvirke resultatet? Ikke noe 5.1 analog-utgang som er "aktivert"? Ikke satt large/small på ht'erne i kilden, som ikke matcher med receiveren?

..det må da være noe!! :evil: Er jo ikke noe gæli med utstyret ditt som sådan!
    (..hadde vært forbanna sjæl med 37k som låt som 3k)

jeg skjønner ikke helt hva du mener med satt høyttalerne til large/small i kilden. jeg har gått inn på høyttalerkonfigurasjon på receiveren å stilt de der hvis det er det du mener

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører du rent digitalt signal fra kilden (DVD/CD/BD) til receiveren? (Mulig jeg har missa noe her) Om du gjør det så må du ringe Ghostbuster . Da aner jeg ikke hvordan du skal få glede av dine 37K dersom du har prøvd alt annet.

Sjekk oppsett-menyen til DVD-spilleren. "100% sikker på at kilden sender riktig signal til forsterkeren? Det er ikke gjort noen innstillinger i DVD'n/BD'n som angir høyttaler størrelser, sub-nivå o.l som kan påvirke resultatet? Ikke noe 5.1 analog-utgang som er "aktivert"? Ikke satt large/small på ht'erne i kilden, som ikke matcher med receiveren?"

(Ikke noe feil forventninger til "trøkk" heller?)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører du rent digitalt signal fra kilden (DVD/CD/BD) til receiveren? (Mulig jeg har missa noe her) Om du gjør det så må du ringe Ghostbuster . Da aner jeg ikke hvordan du skal få glede av dine 37K dersom du har prøvd alt annet.

Sjekk oppsett-menyen til DVD-spilleren. "100% sikker på at kilden sender riktig signal til forsterkeren? Det er ikke gjort noen innstillinger i DVD'n/BD'n som angir høyttaler størrelser, sub-nivå o.l som kan påvirke resultatet? Ikke noe 5.1 analog-utgang som er "aktivert"? Ikke satt large/small på ht'erne i kilden, som ikke matcher med receiveren?"

(Ikke noe feil forventninger til "trøkk" heller?)

begynner å bedre seg her nå=) har veldig bra bass. ja rent digitalt signal har jeg kjørt hele tiden.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja folkens, da har jeg slått meg ganske til ro med anlegget mitt. Trykket på bassen er veldig bra på film og det låter pent.

Jeg har bare en ting jeg irriterer meg ganske mye over: Volumet på dialogene

Denon forsterkeren er nedtonet på dialog har jeg lest i test. Og selv om jeg har satt center til +3 på kanalnivå er det liksom ikke noe futt. Ikke om jeg skrur opp mer på kanalnivå heller.

Er det noe jeg kan gjøre med centeren (Equalizer, deling osv) for at den skal bli mer fremtredende på dialog eller er min eneste mulighet faktisk å bytte forsterker?

PS: Centeren er veldig bra på effekter ellers, men det er dialogene som plager meg

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •