Innstillinger!!!? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 133
    Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Litt av en sti jeg har beveget meg inn på med dette med surround. ikke så lett å sette det opp. å vite hva som er riktig

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Litt av en sti jeg har beveget meg inn på med dette med surround. ikke så lett å sette det opp. å vite hva som er riktig
    Det er jo dette som er så fantastisk genialt med disse nye hjemmekino-receiverene!

Du bare plugger i en mikrofon også utfører receiveren alle de viktige instillingene:

avstand
    eq
    fase
    x-over
    level

osv....

Det verste er at det pleier å bli utrolig bra!

Prøv!

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjørte autoopsett på min 3808 også. Det ble meget bra.
    men, får besjed om fasefeil på venstre front. Hva gjør jeg?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk hørt om høytalere som har vært feilkoplet - men som regel er det receiveren som tar feil.

Er du sikker på at du har koplet rett så er det bar å overse.

Du kan jo også sjekke med batteri trikset.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde delefrekvensen stå på 80 på alle høyttalerne forresten?
    Jeg tror det er en god ide. Alt som er under delefrekvens på høyttalere satt til small vil gå til sub sammen med det dedikerte sporet til sub.

Jeg er litt usikker på hva LFE + main egentlig betyr på receiveren din. Kan det bety at alt som går til sub også spilles av frontene? I så fall bør du jo sette frontene til small så det som er under delefrekvens der også spilles av sub (og dermed også frontene)? Det skal ikke være lett dette. Ta en kikk i manualen til receiveren din.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig vet jeg ikke 100 prosent hva delefrekvens er/gjør ennå. Er det at alle frekvenser under 80 hz tas over av suben?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Kjørte autoopsett på min 3808 også. Det ble meget bra.
    men, får besjed om fasefeil på venstre front. Hva gjør jeg?

Hei. jeg ser du har 3808 selv. har du noen tips til meg? føler du at den er litt tilbakeholden og nedtonet på dialog? det gjør jeg. det står det i testen også

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Det er jo dette som er så fantastisk genialt med disse nye hjemmekino-receiverene!

Du bare plugger i en mikrofon også utfører receiveren alle de viktige instillingene:

avstand
    eq
    fase
    x-over
    level

osv....

Det verste er at det pleier å bli utrolig bra!

Prøv!

Okay da prøver jeg romkorresjon i morgen. Håper på fyldigere lyd da. Men i følge butikksjefen på hi fi klubben ville jeg ikke få mer trøkk av det. men gidder ikke å høre på dem mer tror jeg

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Goshameg.
    Har du ikke fått nok av hint omkring temaet "romkorreksjon" nå da? ;-)
    Er kanskje sarkastisk nå, men nå er det jaggumeg på tide at du prøver!!
    Funker det ikke er det i de aller fleste tilfelle, enkelt å tilbakestille / slette resultatet.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å prøve å beskrive rommet. Det er en kjellerstue. Det er mur utenfor å tynne plater på veggene. Og det går en trapp ned til rommet. Da jeg nå har veldig lite plassmuligheter står suben ved siden av høyre fronter under trappa. jeg mistenker at dette er en veldig dårlig plass å ha den. at bassen forsvinner opp trappa. her om dagen satte jeg på die hard 4 og gikk opp. døra ned til kjelleren sto å ristet. så jeg tror jeg vet hvor bassen forsvinner. men plasseringsmulighetene er begrenset. tips?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig vet jeg ikke 100 prosent hva delefrekvens er/gjør ennå. Er det at alle frekvenser under 80 hz tas over av suben?
    x-over (crossover frequency), delefrekvens osv er samme sak. Men grensen er ikke absolutt.

Man pleier å si at den begynner å "rulle av" - så det vil for eksempel låte ved 60Hz også - men en del lavere.

Jeg mener å huske at brattheten på x-over å min Pioneer (antagelig det samme på din Denon) er 24dB/oktav - en oktav er jo en halvering/dobling av frekvens.

Dette betyr at hvis du setter x-over til 80Hz på frontene så vil de spille 12dB lavere ved 60Hz og 24dB lavere ved 40Hz. 24dB lavere er lyd det også.

Kan være griet å sjekke disse tingene hvis du deler veldig lavt, men hvis du deler ved 80Hz så er det greit, i prinsipp alle høytalere klarer å spille såpass lavt.

Derimot pleier x-over for suben å være meget bratt, deler du på 80Hz, så pleier det å være helt stille ved 90Hz mener jeg å huske.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Goshameg.
    Har du ikke fått nok av hint omkring temaet "romkorreksjon" nå da? ;-)
    Er kanskje sarkastisk nå, men nå er det jaggumeg på tide at du prøver!!
    Funker det ikke er det i de aller fleste tilfelle, enkelt å tilbakestille / slette resultatet.

hehe joda har fått masse tips om det og skal prøve nå, men sannelig meg mange som er negative til det og.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    x-over (crossover frequency), delefrekvens osv er samme sak. Men grensen er ikke absolutt.

Man pleier å si at den begynner å "rulle av" - så det vil for eksempel låte ved 60Hz også - men en del lavere.

Jeg mener å huske at brattheten på x-over å min Pioneer (antagelig det samme på din Denon) er 24dB/oktav - en oktav er jo en halvering/dobling av frekvens.

Dette betyr at hvis du setter x-over til 80Hz på frontene så vil de spille 12dB lavere ved 60Hz og 24dB lavere ved 40Hz. 24dB lavere er lyd det også.

Kan være griet å sjekke disse tingene hvis du deler veldig lavt, men hvis du deler ved 80Hz så er det greit, i prinsipp alle høytalere klarer å spille såpass lavt.

Derimot pleier x-over for suben å være meget bratt, deler du på 80Hz, så pleier det å være helt stille ved 90Hz mener jeg å huske.

Okay. står på 80 nå. og suben står hvert fall på 3/4 volume. føler jeg må ha den såpass ellers så blir det pinglete. fikk også beskjed om å sette den sånn.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay. står på 80 nå. og suben står hvert fall på 3/4 volume. føler jeg må ha den såpass ellers så blir det pinglete. fikk også beskjed om å sette den sånn.
    Ved automatisk romkorreksjon så stiller receiveren inn suben til korrekt volum også.

Du slipper nok ikke unna nei...

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved automatisk romkorreksjon så stiller receiveren inn suben til korrekt volum også.

Du slipper nok ikke unna nei...

Det ender nok med at jeg skrur opp volumet på suben litt likevel hehe

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    idag kjørte jeg romkorreksjon å det fungerte absolutt IKKE for meg. Den justerte ned trykket og opp diskanten. akkurat det motsatte av hva jeg ønsket meg. og den satte center til stor og delefrekvensen på både den og bakhøyttalerne til 60. Hmm. Merkelig. og frontene satte den til 40. jeg havnet fort tilbake på manuelle innstillinger

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ett spørsmål ang suberen. den skal stå på pre out fra forsterkeren sant???? og ikke ext in?? jeg har merket meg at når jeg spiller musikk i stereo og sjekker signalet så står det 2.0 og ikke 2.1. Suben er med på musikk men ikke akkurat noe imponerende synes jeg. Jeg må vel ikke koble suben til ext in på forsterkeren hver gang jeg skal spille musikk?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    idag kjørte jeg romkorreksjon å det fungerte absolutt IKKE for meg. Den justerte ned trykket og opp diskanten. akkurat det motsatte av hva jeg ønsket meg. og den satte center til stor og delefrekvensen på både den og bakhøyttalerne til 60. Hmm. Merkelig. og frontene satte den til 40. jeg havnet fort tilbake på manuelle innstillinger
    På min forsterker (Yamaha RX-V2600) kan jeg velge å la autooppsettet ligge unna settinger som large/small og delefrekvens. Kan ikke du?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ett spørsmål ang suberen. den skal stå på pre out fra forsterkeren sant???? og ikke ext in?? jeg har merket meg at når jeg spiller musikk i stereo og sjekker signalet så står det 2.0 og ikke 2.1. Suben er med på musikk men ikke akkurat noe imponerende synes jeg. Jeg må vel ikke koble suben til ext in på forsterkeren hver gang jeg skal spille musikk?
    Det skal du nok ikke. Det finnes muligens flere stereo-oppsett du kan velge på receiver? Hvis frontene dine står til large så blir det ikke noe lyd i subben på stereo. Den spiller jo kun eget lydspor + det som er under delefrekvens på høyttalere satt til small.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    På min forsterker (Yamaha RX-V2600) kan jeg velge å la autooppsettet ligge unna settinger som large/small og delefrekvens. Kan ikke du?

har ikke sett noe som tyder på det men mulig jeg har oversett noe

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •