Innstillinger!!!? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 133
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du kjørt auto romkorreksjon?

Den stiller som regel størrelse på alle høytalere, fase på sub og hele sulamitten

Etterpå kan du heller gå inn og småstille litt selv...

Sett x-over til maks på suben og la receiver bestemme.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bare snakke for meg selv. Vil ikke si jeg er ekspert på integrering av sub og oppsett av hjemmekino, men har romstert i et relativt lite og vanskelig rom i et års tid, med sub og surround. (solgt alt nå).
    Har Radioshack lydtrykksmåler, som er veldig nyttig i ditt tilfelle.
    Skulle gjerne tatt turen opp til deg om du vil det, men er bizzi bizzi om dagen. Kanskje neste helg eventuelt?
    Men jeg kan sende deg Radioshack'en min om du vil låne den?
    Jeg bruker den bare til å begrense lydnivået etter 19:00 om kvelden da et lite barn (huseierens) ligger i etasjen over og sover

Synes ikke du skal gi opp, når du har brukt over 30 laken på stasen. Det kan ta noen uker å få alt på stell.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Mr_Spock]Har du kjørt auto romkorreksjon?

Den stiller som regel størrelse på alle høytalere, fase på sub og hele sulamitten

Etterpå kan du heller gå inn og småstille litt selv...

Sett x-over til maks på suben og la receiver bestemme.[/QUOTE

Nei har ikke kjørt rommekorreksjon da butikksjefen på hifiklubben frarådet meg det. han sa jeg hvert fall ikke fikk mer trøkk av å gjøre det. Men om jeg kjører romkorreksjon og ikke er fornøyd hvordan nullstiller jeg da så jeg har manuelle innstillinger igjen?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lurer
    Jeg bruker den bare til å begrense lydnivået etter 19:00 om kvelden da et lite barn (huseierens) ligger i etasjen over og sover
    Om du får unger selv, gjør aldri den tabben at du lister deg rundt på kveldene. Lær dem å tåle leven fra første stund, full rulle på alt av høyttalere i hele huset.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83

Nei har ikke kjørt rommekorreksjon da butikksjefen på hifiklubben frarådet meg det. han sa jeg hvert fall ikke fikk mer trøkk av å gjøre det. Men om jeg kjører romkorreksjon og ikke er fornøyd hvordan nullstiller jeg da så jeg har manuelle innstillinger igjen?

Den slår du lett av og på med fjernkontrollen - les i bruksanvisningen.

Ved avspilling av dvd - altså surround - så vil romkorreksjon nesten garantert øke lydkvaliteten.

Skal du spille musikk i stereo så liker mange å kjøre uten romkorreksjon.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Om du får unger selv, gjør aldri den tabben at du lister deg rundt på kveldene. Lær dem å tåle leven fra første stund, full rulle på alt av høyttalere i hele huset.
    100% enig

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Den slår du lett av og på med fjernkontrollen - les i bruksanvisningen.

Ved avspilling av dvd - altså surround - så vil romkorreksjon nesten garantert øke lydkvaliteten.

Skal du spille musikk i stereo så liker mange å kjøre uten romkorreksjon.

Okay. kan jo ikke skade å prøve.

Har ikke funnet pure funksjonen ennå heller. den burde jeg vel bruke i musikk

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes en egen tråd for receiveren din her inne - spør i den så får du svar fra andre som kan "din" receiver.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Mr_Spock]Det finnes en egen tråd for receiveren din her inne - spør i den så får du svar fra andre som kan "din" receiver.[/QUOT

Okay. Takk=)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Hehe. Merker det er flere som tipser meg om det. Har planen klar :-o .
    Skal ikke stå på det. Er på tanken av store omskiftninger i løpet av 2009.
    Må lage meg en tråd på det, og lodde stemningen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vondt i ørene

He he, jeg er selv i gang med å bygge ut surround i kjellerstua. Også med trapp ned dit. Har eventuelt to gamle B&W CDM 1 SE stativhøttalere som jeg kan bygge ut videre til Surround med feks. CM7 etc, men i utgangspunktet tenkte jeg å sette opp 7 stk. XTZ 99.26/99.25 samt to stk. W12S subwoofere.

I dag kjøpte jeg Onkyo 805 surroundreceiver og satte meg deretter med et par episoder 24 på de foreløpig to stk. XTZ 99.26 stativhøyttalere og en stk. W12S left. Kan bare konstatere at jeg ikke er vant til så mye høy lyd, for maken til trøkk med denne Onkyoen. Ikke tilfeldig kanskje at den veier 23,3 kg.

Kanskje jeg heller skulle holde meg til et mykere B&W oppsett fra Hifiklubben med mindre trøkk, men snillere med ørene mine?

Spilte på tror jeg - 9 db i stereo, men har ikke så mye greie på å sette dette opp. Blir vel auto romkorreksjon når 7 stk. høyttalere er på plass..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Søk
    2. Lag egen tråd
    ...øker søkbarheten for oss stakkarene som bruker site:avforum.no søketerm i google

(no pun intended, jeg har kapret denne tråden nok som det er, på tide å øke omfanget av alle de kunnskapsrike menneskene her)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chessguy
    He he, jeg er selv i gang med å bygge ut surround i kjellerstua. Også med trapp ned dit. Har eventuelt to gamle B&W CDM 1 SE stativhøttalere som jeg kan bygge ut videre til Surround med feks. CM7 etc, men i utgangspunktet tenkte jeg å sette opp 7 stk. XTZ 99.26/99.25 samt to stk. W12S subwoofere.

I dag kjøpte jeg Onkyo 805 surroundreceiver og satte meg deretter med et par episoder 24 på de foreløpig to stk. XTZ 99.26 stativhøyttalere og en stk. W12S left. Kan bare konstatere at jeg ikke er vant til så mye høy lyd, for maken til trøkk med denne Onkyoen. Ikke tilfeldig kanskje at den veier 23,3 kg.

Kanskje jeg heller skulle holde meg til et mykere B&W oppsett fra Hifiklubben med mindre trøkk, men snillere med ørene mine?

Spilte på tror jeg - 9 db i stereo, men har ikke så mye greie på å sette dette opp. Blir vel auto romkorreksjon når 7 stk. høyttalere er på plass..

Gratulerer med ny receiver. Onkyo er jeg fristet av å høre selv. 24 fan du også? good

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke turt å spille høyere enn -15 ennå jeg da. redd for å ødelegge ting

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av henrikm
    1. Søk
    2. Lag egen tråd
    ...øker søkbarheten for oss stakkarene som bruker site:avforum.no søketerm i google

(no pun intended, jeg har kapret denne tråden nok som det er, på tide å øke omfanget av alle de kunnskapsrike menneskene her)

Hei igjen. hvordan får du til sånn at oppsettet ditt står under den linjen her? Ser det står hva du har

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av henrikm
    1. Søk
    2. Lag egen tråd

Hvordan synes du concept centeren er?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sorry + endre signatur

Sorry hvis jeg kapret tråden, men poenget mitt var dette med trøkk...

Signatur endres øverst til høyre ved å velge kontrollpanel og deretter innstillinger og valg til høyre på skjermen og så valget signatur. Tror jeg.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chessguy
    Sorry hvis jeg kapret tråden, men poenget mitt var dette med trøkk...

Signatur endres øverst til høyre ved å velge kontrollpanel og deretter innstillinger og valg til høyre på skjermen og så valget signatur. Tror jeg.

ingen problem=) høres ikke ut som du har problemer med trøkket hvert fall. hehe. kan tenke meg onkyoen river. den har vel en varmere klang enn denon har

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker ikke som det er signatur jeg går inn å for å lage den listen. hmm

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Gratulerer med ny receiver. Onkyo er jeg fristet av å høre selv. 24 fan du også? good

Tror du har fått en kanonreceiver. I ettertid tenker jeg at jeg skulle hørt på denne før jeg bestemte meg. Denne virker å presse frem dialogene mer enn det denonen gjør. og jeg er glad i litt fremhevet center. men men.

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •