På jakt etter høytalerstativ - som INGEN kan skaffe...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question På jakt etter høytalerstativ - som INGEN kan skaffe...

Hei folkens!

Langt fravær fra undertegnede, grunnet barnefødsel, flytting + + +. Nå er jeg imidlertid på gang med en oppgradering av kvalitet (ned i størrelse) på høytalerparken i oppsettet - og trenger følgende:

Høytalerstativer, som ikke løfter høytaleren opp fra bakken i særlig grad - men gir den en lett vinkel, som fører elementene i "retning av øret" - samtidig som den ikke bare står på gulvet... Jeg VET det ikke er optimalt, men med en 9 måneder gammel krabat - så er det bedre at han kan krabbe rundt, enn at jeg skal låse av området rundt i frykt for at han skal velte et høyere stativ.

Jeg har hatt slike stativer selv tidligere - og sett flere andre som har hatt de. De er ofte utført i en relativt spinkel rørkonstruksjon, der man bare legger høytaleren nedi en "ramme"... Vanskelig å forklare når man ikke har bilder ja :-) Noen som vet hvor jeg kan skaffe slike?

Ellers ryker nå Proson MKII til fordel for B&W 685 i front, 686 som bakhøytalere og en B&W 610 som SUB.

Raske tilbakemeldinger = gull!!!

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. forst[r jeg deg rett at du vil ha stativh;yttalere plassert i gulvh;yde, pekende oppover? (sorry, tastaturet er litt p[ b'rtur.)

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Hmm.. forst[r jeg deg rett at du vil ha stativh;yttalere plassert i gulvh;yde, pekende oppover? (sorry, tastaturet er litt p[ b'rtur.)
    HAHAHA! Russisk tastatur :lol: ??

Vet ikke om noen som selger slike lave stativ, men det fins nok garantert. Ellers så kan man jo lage de selv i akkurat den høyden man vil, om man er litt nevenyttig.

Finsk link som tidligere er postet på forumet:
    Kaiutinjalustat kotikonstein - PatenttiNet

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres skremmende likt ut som noen stativer jeg hadde til mine Boston Acoustics HD9 høytallere for 10 år siden. De ble desverre ødelagt i en flytt for en god stund siden men det høres akkurat som det du trenger Synd.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Alle svar er gode svar... :-)

Takker for tilbakemelding, selv om noen er med tastatur på bærtur :-)

Har ikke funnet noen ennå, til tross for massiv runde på tlf og nettsøk i går. Men, jeg er jo relativt nevenyttig - så noe skal jeg nok finne på... Men jeg hadde håpet å slippe siden jeg har begrenset med fritid grunnet en liten gutt på 9 måneder, pluss at jeg gjør 50-60 spillejobber i året som trommeslager...

Vil heller høre musikk, og se god film i fritiden - men må man, så må man :-)

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man ikke kan finne de, så må man bruke hjernen og henda,

Hadde jeg nesten bygd de selv. ta deg god tid, og planlegg så tror jeg det skal gå fint, høres egentlig ut som en enkel konstruksjon, men det er bare noe jeg tar utifra din forklaring da

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amazon1969
    HAHAHA! Russisk tastatur :lol: ??
    Hadde nettopp installert engelsk XP. Men har funnet nårsk tasturåppsætt nå, så nå ær det vel lettere å fårstå hva jæi skriver?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •