Hvordan koble til PC? Samt during i høyttaler. Jeg trenger hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan koble til PC? Samt during i høyttaler. Jeg trenger hjelp!

Hei,

Jeg er en vokalist som er grønn når det gjelder kobling av lydanlegg.
    Nå trenger jeg hjelp til å koble til en laptop til et enkelt lydanlegg.
    Anlegget består av to kompakthøyttalere samt en rack med CD-spiller og mixer (IMG StageLine MRX-622/SW, 4-channel stereo audio mixer) + mic.

I laptopen jeg skal koble til har jeg, så vidt jeg kan se, kun to mulige uttak (minijack), det ene merket hodetelefoner, det andre merket mic. I den andre enden har kabelen to små stikk, henholdsvis gul og sort.

I mixeren har jeg følgende å velge mellom:
    Channel 1 og 2; begge har phono og line å velge mellom (begge deler med hvit/rød farge).
    Channel 3; Line/CD. Her er CD-spilleren koblet til.
    Channel 4; Line A/Line B.
    OUTPUT; her er høyttalerne koblet til.

Hvor skal jeg koble til kabelen fra PCen? Og hvilket uttak i PCen skal jeg benytte? Og hva tilsvarer hhv. gul og svart mot hvit og rød? (Går gul mot hvit og svart mot rød?)

Hvis jeg kobler micen i mixeren, durer det veldig i høyttalerne og jeg får nesten ikke ut noe lyd. Når jeg kobler micen direkte i en høyttaler forsvinner duringen, og lyden blir bra. Men jeg ønsker selvsagt å koble micen i mixeren, så jeg kan styre alt derfra. Hva gjør jeg feil, og hvordan må jeg koble/stille inn dette?

Som dere skjønner er jeg helt på jordet når det gjelder PA, men jeg har intensjoner om å lære - masse :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ulyd i høyttalere (mic)

Sitat Opprinnelig postet av Bekkelund
    Hei,

Jeg er en vokalist som er grønn når det gjelder kobling av lydanlegg.
    Nå trenger jeg hjelp til å koble til en laptop til et enkelt lydanlegg.
    Anlegget består av to kompakthøyttalere samt en rack med CD-spiller og mixer (IMG StageLine MRX-622/SW, 4-channel stereo audio mixer) + mic.

I laptopen jeg skal koble til har jeg, så vidt jeg kan se, kun to mulige uttak (minijack), det ene merket hodetelefoner, det andre merket mic. I den andre enden har kabelen to små stikk, henholdsvis gul og sort.

I mixeren har jeg følgende å velge mellom:
    Channel 1 og 2; begge har phono og line å velge mellom (begge deler med hvit/rød farge).
    Channel 3; Line/CD. Her er CD-spilleren koblet til.
    Channel 4; Line A/Line B.
    OUTPUT; her er høyttalerne koblet til.

Hvor skal jeg koble til kabelen fra PCen? Og hvilket uttak i PCen skal jeg benytte? Og hva tilsvarer hhv. gul og svart mot hvit og rød? (Går gul mot hvit og svart mot rød?)

Hvis jeg kobler micen i mixeren, durer det veldig i høyttalerne og jeg får nesten ikke ut noe lyd. Når jeg kobler micen direkte i en høyttaler forsvinner duringen, og lyden blir bra. Men jeg ønsker selvsagt å koble micen i mixeren, så jeg kan styre alt derfra. Hva gjør jeg feil, og hvordan må jeg koble/stille inn dette?

Som dere skjønner er jeg helt på jordet når det gjelder PA, men jeg har intensjoner om å lære - masse :-D
    Har endelig klart å koble riktig og brukt tips fra forumet ang. nedjustering av pc-lyd for å unngå skurring. PC-koblingen og lydfiler derfra låter nå bra på anlegget.
    Men micen har jeg problemer med: Når den kobles i mixer er det veldig mye during i høyttalerne. Hvordan kan jeg unngå dette?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •