Bra lyd fra PC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bra lyd fra PC

Er det noe spesielt lydkort eller lignende som egner seg bra for å spille av musikk? Har en del .FLAC- og .wav-filer på pcen som jeg har vil spille av på stereoanlegget mitt. Er ikke helt fornøyd med kvaliteten når jeg bruker det integrerte lydkortet jeg har på pcen min. Bruker en billig mini-jack til phono (?) kabel.

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det mest elegante hadde jo vært å kjøpe en Squeezebox? Spiller av allt av flac og de meste annet du måtte komme over. Har hørt flere si at den er minst like god på lydkvaliteten som en cd-spiller i samme eller noe høyere prisklasse.

Newcomer HjemmekinoPåHybelen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte minijack før, dårlig lyd. Du bør se om du har SPDIF utgang. Da får du digitallyd og MYE bedre lyd

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må bare hive meg på i skrytekoret rundt Squeezebox: Har eid en Squeezebox Duet nå i et par uker, og jeg er MEGET imponert over hva denne løsningen leverer, både av brukervaennlighet og lydkvalitet. Rett ut av analogutgangene går denne min ca 5 år gamle Sony-CD-spiller til rundt 2000,- en høy gang lydmessig. Og skulle du ønsker deg mer godteri, eventuelt oppgradere til forsterker/høyttalere som virkelig fortjener en god signalkilde kan du alltids kjøpe en ekstern DAC.

Jeg spiller i dag på PSB Stratus Bronze og Hk 3470 med Squeezebox Duet uten ekstern DAC, og jeg tror nok at forsterekeren blir oppgradert før jeg bruker penger på en bedre DAC. Sitter time etter time og blar i platesamlingen, lytter og gliser...:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •