Innkjøp av forsterker og høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innkjøp av forsterker og høyttalere

Hei, hadde tenkt å kjøpe litt ordentlig lydutstyr og har relativt lite peiling på sånt. Har jo HDTV og PS3 og ser en del film, så det burde passe til det. Også musikk selvfølgelig, mest musikk faktisk. Men jeg er veldig usikker på dette med receivere osv kontra høyttalere. Har hørt at mange forsterkere har såkalt "juksewatt" og at man bør kjøpe noe ordentlig. Men hva med høyttalere da? Kan generelt receivere/forsterkere være dyrere enn høyttalerne?

Hva med dette HD-lyd-greiene fra Blu-ray? Ser at mange receivere ikke støtter dette. Men trenger man det da? Blir det klarere lyd som er verdt å satse på? Er forøvrig viktig at det er UBS-inngang på den for direkte avspilling av mp3 og to HDMI inn og én ut.

Har vært på Elkjøp og sett på

Og/eller Yamaha RX-V663 i sort
    Yamaha RX-V663 receiver sort - Netshop.no - pc data foto minne digital

Eller
    Pioneer VSX818VK
    Elkjøp - Pineer reciveer

Og til høyttalere eventuelt
    Pioneer S-H 520 V-W
    S-V520-W Pioneer Høyttalere - Audio & video

Men jeg har seriøst ingen aning om noe av dette egentlig er noe bra. Jeg vet bare at det koster i underkant av ti tusen, så det er det jeg egentlig tenker på! Vil for en gangs skyld kunne få til litt trøkk da, surround hadde vært veldig kult for å si det sånn!

Gjerne kom med forslag som er noe helt annet enn dette jeg har ramset opp! Jeg har seriøst ikke peiling, men vil ha noe som kan gi surround og som det er jævlig trøkk i. :twisted:

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    unnskyld meg hvis jeg fanger opp ting feil, men du sier du vil ha særiøst trøkk!
    og vet ikke om andre som kan gjøre det bedre den Cerwin Vega i sin prisklasse, Disse brukes også til endel surround høytalere, dog disse har vell litt mer "party party party" faktor over seg, dvs. høy lyd, og høyt trykk, men kansje ikke så detaljert lyd.

Så hvis du vil ha trøkk så ville jeg slått inn noen CV høyttalere i den pakken.

samtidig lurte jeg på om hvor mye du bruker høyttalerne til musikk, for hvis du bruker dem veldig mye mer til musikk den film, så ville jeg anbefale 2.1 lyd (stereo) istedenfor surround.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    definer trøkk?? trur du må definere litt nærmere hva du er ute etter Zcum nevner CV høytalere her, og er du ute etter noe som bråker mest mulig og høytalere som ikke eier musikalske egenskaper overhode, så kjøper du CW. personlig så er det 100% sikkert at jeg aldri kommer til å eie en CW høytaler, ikke en gang om noen skulle prøve å gi meg det.

som også nevnt om dette skal brukes til mere enn 80% musikk, så vil jeg også sterkt anbefale rent 2 kanals anlegg. de alternativene du har nevnt trur jeg gir grei lyd til den prisen, men vil råde deg til å lete etter brukt. i den prisklassen du er i, er det mye som selges, og mye bra å få tak i til billig penge.

hvis du dog bestemmer deg for 5.1 lyd så er det viktig at reciveren din har hdmi inngang, men det med hd lyd trur jeg du skal glemme i din prisklasse. er ikke tvil om at lyd og bilde blir mye bedre med blu ray, men koster også adskillig mer skal du ha nytte av det. trur reciverene med støtte for HD lyd starter på 5-6k.

når det gjelder det med watt så trur jeg ikke du skal tenke så mye på det, de fleste reciverene i den prisklassen greier fint å drive de høytalerene du har sett på.

hva med feks disse?
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=34790&cat=12
    prute litt her, og få tak i tillhørende bakhøytalere, og en sub etterhvert, så trur jeg ikke du vil angre.

her er også et fullt 5.1 anlegg til 11k som jeg tror spiller veldig bra:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=34748&cat=12

hva med denne surround forsterkeren?
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=34835&cat=13

eller denne som ligner veldig den jeg hadde før og var veldig fornøyd med, får også med en grei dvd spiller om du ikke har det:
    ellers er det også en del bra som ligger for salg på feks Finn.no

Newcomer Vassis sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det Audio Pro anlegget er nok eit røverkjøp. Har hørt mange godord om frontane, og sub'en er nok frisk og har godt trykk. Reciveren er nok meir enn god nok

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, tror ikke det skal brukes til musikk så mye som 80% nei. Vi ser en del TV og film og har PS3 så en del sånt brukes det til. Vi ønsker egentlig bare muligheten til å ha litt trykk når det kommer til musikk også. En liten mellomting hadde vært fint. Liker generelt fin lyd fremfor masse bass med lite detaljer. Er Beatlemaniac så den type musikk bør klinge fint!
    Og fruen liter litt trykk når det kommer til festing, men som sagt, det er definitivt ikke over 80% av hva anlegget kommer til å brukes til.

Bruktmarkedet ser fint ut! Men vi har jo selvfølgelig ikke bil, så det er litt vanskelig å få hentet utstyr. Bor forøvrig i Trondheim så noe som kan skaffes her hadde jo vært ganske greit. Derfor vi tenkte Elkjøp og lignende. SoundGarden har vel noe bra, men det er vel generelt dyrere hos slike kjeder? Eventuelt ta dette over nett, det hadde vært veldig greit.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bump. Ingen?

Ønsker bare et anlegg som har støtte for surround 5.1, har USB minnebrikke innebygd, passer til både film og musikk og et sett høyttalere (fronthøyttalere i første omgang) som passer til receiveren hvorav alt i alt koster i underkant av 10.000. Har også som sagt HD-TV, Digital Tuner fra Canal Digital og PS3, noe som betyr at receiveren må ha HDMI både inn og ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    definer trøkk?? trur du må definere litt nærmere hva du er ute etter Zcum nevner CV høytalere her, og er du ute etter noe som bråker mest mulig og høytalere som ikke eier musikalske egenskaper overhode, så kjøper du CW. personlig så er det 100% sikkert at jeg aldri kommer til å eie en CW høytaler, ikke en gang om noen skulle prøve å gi meg det.

som også nevnt om dette skal brukes til mere enn 80% musikk, så vil jeg også sterkt anbefale rent 2 kanals anlegg. de alternativene du har nevnt trur jeg gir grei lyd til den prisen, men vil råde deg til å lete etter brukt. i den prisklassen du er i, er det mye som selges, og mye bra å få tak i til billig penge.

hvis du dog bestemmer deg for 5.1 lyd så er det viktig at reciveren din har hdmi inngang, men det med hd lyd trur jeg du skal glemme i din prisklasse. er ikke tvil om at lyd og bilde blir mye bedre med blu ray, men koster også adskillig mer skal du ha nytte av det. trur reciverene med støtte for HD lyd starter på 5-6k.

når det gjelder det med watt så trur jeg ikke du skal tenke så mye på det, de fleste reciverene i den prisklassen greier fint å drive de høytalerene du har sett på.

hva med feks disse?
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=34790&cat=12
    prute litt her, og få tak i tillhørende bakhøytalere, og en sub etterhvert, så trur jeg ikke du vil angre.

her er også et fullt 5.1 anlegg til 11k som jeg tror spiller veldig bra:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=34748&cat=12

hva med denne surround forsterkeren?

eller denne som ligner veldig den jeg hadde før og var veldig fornøyd med, får også med en grei dvd spiller om du ikke har det:
    ellers er det også en del bra som ligger for salg på feks Finn.no
    hva er CW da?

bare hørt om CV. hold deg langt unna CV sine nye Serier. de spiller ikke så ikke som denna stavefeilkaren skal ha det til nei. men da ville jeg gått for AL serien eller helst gode gamle DC serien. Ellers ville jeg heller tatt turen på hi fi klubben sine sider og tatt en titt på B&W eller kanskje Dali under tvil. B&W er knall bra og du kan etterhvert oppgradere med en sub om budsjettet ikke holder til med en gang.

ps. ikke noe stygt om deg goldeneagle:P ser du har et meget bra oppsett i din stereo

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bor i Trondheim bør du kanskje tya en tur innom TonArt? De har vel et bredt og godt utvalg?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •