Squeezebox et alternativ til CD-spiller lydmessig?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Squeezebox et alternativ til CD-spiller lydmessig?

Hei!

Ganske fersk i Hi-fi verdenen, og har derfor et par spørsmål ang. kjøp av mitt første ordentlige anlegg.

Har tenkt litt på B&W DM683 + DENON PMA-1500AE.

Squeezebox Duet frister noe skrekkelig med tanke på gadget-faktor, men lurer litt på hvordan den låter i forhold til en CD-spiller i samme prisklasse. Hvis jeg senere skulle gå til innkjøp av en separat DAC, vil lydkvaliteten da tilsvare en CD-spiller til prisen av Squeezeboxen + DAC'en?

Har nå kjørt inn CD samlingen på pcen i Apple lossless format. Vil det gå plettfritt å kjøre dette trådløst, eller burde jeg koble Squeezeboxen via Ethernet kabel med tanke på det er ganske mye data som overføres ved avspilling av lossless stuff.

Mvh Morten

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og velkommen til forumet!

Det blir rapportert at den muligens ligger under i ytelse en cdspiller i samme prisklasse.

Som drivverk (dersom du bruker en annen dac) så sier John Atkinson ( Stereophile: Slim Devices Squeezebox WiFi D/A processor ) at den er på høyde med Stereophile: Ayre Acoustics C-5xe universal disc player ($5995).

trådløst burde gå helt greit.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe problem å kjøre trådløst selv ved lossless avspilling. Jeg kjører på gammeldags 801.11-g, såkalt 54 Mbit/s, men netto mye lavere hastighet selvsagt. Signalet på Squeezeboksen ligger på rundt 50 %. All musikk er rippet i lossless FLAC. Går helt strålende helt til noen skrur på microen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •