Forsterkere Og Høytalere Og Hdmi ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer blimba sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterkere Og Høytalere Og Hdmi ?

er det noen som kan hjelpe blir jeg veldig glad. vet at mange spør om det samme, men blir mere og mere forvirret jo mere jeg leser.

jeg har en flott tv med full hd ( Siste fra panasonic)
    jeg har også en flott blueray spiller ( bd-50 fra panasonic )
    og skal kjøpe dell hybrid studio som mediacenter.

jeg bruker dette til å se på tv, se film på blueray og spille spill på xbox 360.

jeg trenger en forsterker og høytalere ( vil ha "vanlig" surround: 2 forran 2 bak , center. og kanksje sub )
    men har et budgett på 6000-7000 kr.

noen som kan gi et tips til noe slikt? :-(

ps: Ser også at jeg MÅ koble bilde-delene mine ( blueray og tv ) gjennom forsterker og at jeg da vil få dårligere bilde hvis jeg har en dårlig forsterker?? er dette slik? vil jo ikke det ! må jeg ha en forsterker som sende tvbilde ukomprimert videre?..hjelp. vær så snill. noen... :-)

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slik jeg har forstått det vil du ha fullt surround oppsett(høytalere) + forsterker til kr 7000, og da ink en forsterker som har de nye HD lyd formatene??

dette blir en nær sagt umulig oppgave, da de billigste reciverene som takler de nyeste lydformatene koster fra 5k og oppover. dvs du har ca 2000kr igjen til høytalere, noe som igjen betyr at jeg vil påstå at er ikke en gang vits å tenke på å bry seg med HD lyd i denne prisklassen da du ikke får utnyttet det i det hele tatt uansett. så mitt råd til deg er å ta en titt på surround.no og se om noen av de feks. dynavoice pakkene kan passe deg.

i og med at de nye lydformatene bare kan sendes via HDMI så må både lyd og bilde sendes gjenom reciver, noe jeg ikke trur blir aktuelt for deg uansett, i din prisklasse. trur det funker mye bedre for deg og kjøre bilde via hdmi til tven og ta lyden ut via optisk til reciver. men det er selvsagt bare å prøve med først og ta bilde utenom forsterker og så teste med å kjøre den gjenom forsterker så ser du ganske fort hva som gir best resultat.

håper dette ga svar på det du spurte om ellers er det bare å fortsette å spørre

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan kjøpe deg en rimelig surround receiver og 5.1 høyttalere samt en HDMI switch. Den sistnvente finner du sikkert billig et sted. Da sender du bildesignalene (HDMI) via den, men lydsignalene via receiveren.

Hardware.no - Prisguide

Som goldeneagle skriver så kan du ikke regne med å få de siste HD-lyd formatene i det budsjettet ditt, men trenger du det? DTS og DD er også veldig bra lyd.

Denne pakka hos Surround kan være noe å se på for deg:
    Yamaha RX-V463 m Proson Event 6 pakke med 8 sub i Black Oak

Men ellers så er det lurt å sjekke bruktmarkedet også, f.eks AVtorget herinne.

Her er et annet alternativ:
    - 2 fronthøyttalere fra Soundgarden sommersalg, kr 995,-
    Ã…rets sommerkampanje | CD-spillere | Forsterkere | Soundgarden

- tilhørende center fra AVtorget kr 700,-
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=34736&cat=12

- Proson event surroundhøyttalere fra Surround kr 690,-
    Proson Event Sat 41

- Proson 8'' sub fra Surround kr 990,-
    Proson 8 subwoofer i Black Oak

Sum høyttalere: 3375,-

Receiver Yamaha RX-V661 fra AVtorget kr 3000,-
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=34709&cat=13

sum 6375,-

Skulle du ville bruke litt mere så ville jeg tatt en større sub, f.eks denne:
    XTZ 99 W12 i Pianolakk

kr 3790,-

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •