2.1 / stereoppsett til stue under 7.000?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2.1 / stereoppsett til stue under 7.000?

Hei!

Jeg har akkurat kjøpt leilighet og skal sammen med min nye TV (42" plasma) investere i et stereoanlegg. Jeg er i utgangspunktet på jakt etter en god stereoløsning da surround vanskelig lar seg montere og å lytte til musikk blir prioritert fremfor film.

Budsjettet mitt liggger på rundt 7.000 for en forsterker og høyttalere.

I utgangspunktet tenkte jeg meg en 2.1 løsning med en basskasse, men er dette en bedre / dårligere løsning enn to fullfrekvenshøytalere?

Jeg er i utgangspunktet på jakt etter høyttalere som kan veggmonteres ved siden av tv'en.

Jeg har bl.a. sett på Canton DM2 - DM 2 - Digital Movie Serien - CANTON pure Music (se) - noen som har erfaringer med denne?

Er det noen som har noen tips/forslag?

På forhånd takk for alle tips :-)

Christopher Eikanger Andersen

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan på det sterkeste anbefale mitt oppsett som består av

CAMBRIDGE 640A v.2

Dynavoice M-65 Black Oak

5688 NOK. Da kan har du litt ekstra til kabler også. Synes denne komboen spiller kanonbra og høytallerene går såppas dypt at jeg personlig ser ingen grunn til å slenge på en sub i mitt rom. Høytallerene har 3 bassrør med plugger. og jeg har en av 3 plugget i og da er det mer enn nok for min del. Forsterkeren står i Direct Mode; det vil si med flat bass og diskant og den trenger ingen ytterligere finjustering for å få full, varm lyd. Jeg hadde disse på en Yamaha AX-397 før. Riktignok en eldre forsterker men har fremdeles vært god i mine ører de fleste år. Når jeg koblet til Cambridgen så var det som å komme inn i en annen verden. For en varme denne forsterken klarte å tilføye musikken!! Med denne komboen får du knallgod budsjett elektronikk fra og dynamiske og engasjerende høytallere som passer meget godt til både musikk og film.

Forsterkere i denne prisklassen finnes det jo flere av også, men har bare hørt høytallerene på mitt oppsett. Tror du vil ha vanskelig med å finne en annen løsning med tanke på pris vs kvalitet. Andre høytallere kan jo være disse: Qln Artech 6 Forsterkere i denne prisklassen finner du jo flere av, da blant annet NAD har et par i 3-4 K segmentet. Tror nok jeg personlig heller ville hatt 2 stativhøytallere og sub eller gulvstående fremfor et 2.1 oppsett med satelliter og sub, men så er det bare meg :P Lykke til med søken uansett

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips! Forsterkern ser veldig bra ut. Jeg trenger imidlertid "bokhyllehøytalere" som kan stå på TVbenk evt mindre som kan monteres på vegg da jeg ikke har plass til gulvstående der der skal stå

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Dali Concept?

Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan vel disse Dynavoice Challenger S-5 Black Oak sammen med XTZ 99 W10.16 Pianolakk være bra.

Total sum: 7378. Litt over budsjettet men du kan vel kanskje strekke det noen hundrelapper? Er flere høytallere å velge mellom i den størrelsen, men de jeg har lagt ut er satelitt eller bakhøytaller versjonene av de gulvstående som jeg har. Uten at jeg har hørt de selv så tror jeg de vil gi det som trengs av diskant og mellomtone mens suben tar av seg resten. XTZ subene spiller vanvittig bra i forhold til pris.

Edit_ Petter Smart sitt forslag for høytallere er bra også i min mening men med en god sub så går det vel kanskje litt over budsjettet?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange gode mastercardløsninger, så dersom det er verdt det kan man da alltids strekke seg litt over :P

Dette skal være i en leilighet der stua er ca 16kvm, og det bør kanskje ikke riste for mye (sub). Spiller Dalihøyttalerne OK som stand-alone?

Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali høytallerene vil nok spille klart og fint, men jeg tror nok du vil savne dybden man får med en sub... Gain på sub kan jo justeres til et lavere nivå også hvis du er redd for naboene eller at der skal være for dominerende Du kan jo alltids gå ned til 8 tommers sub også i samme merke; men merk at det er 10 tommeren som flest har erfaring med / har fått best kritikk.

Newcomer Vassis sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kansje desse høgtalarane saman med Cambridge 640A. So kan du spare litt til ein XTZ sub om du føler det vert for lite action.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •