Trenger hjelp til valg av platespiller(vinyl)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp til valg av platespiller(vinyl)

Hei!

Har lest masse rundt her men finner ikke noen info som tilpasser seg meg spesifikt så jeg prøver med en ny tråd.

Jeg er på utkikk etter en platespiller for å spille av vinylplater. Jeg trenger hovedsaklig en for å kun spille av plater, men er greit å kjøpe en med litt kvalitet når jeg først skal handle inn e skikkelig spiller synes jeg.

Mitt eksisterende utstyr består av en Harman Kardon AVR3550 surround reciver og en Harman Kardon DVD30 dvdspiller.
    Ettersom jeg ikke har noen platespilleringang på min reciver så er jeg avhengig av å ha en spiller med innebygget RIAA sluttrinn.

Hvordan er DJ spillere i forhold til Hifispillere?

Kan noen komme med tips til hva jeg bør kjøpe meg? Har ikke så stor interesse av å bruke alt for mye penger på denne. Maks 3-4000kr ferdig levert/kjøpt. Har tittet masse på ebay og der virker det som alt er mye billigere, men liker å ha en forhandler å forholde meg til også.

Har jeg behov for en ny stift med en gang om jeg kjøper ny platespiller? Etter det jeg har lest er det stifter for forskjellig type musikk, og om noen lurer så går det for min del mest i rock og hardrock.

Kom med tips dere som har peiling på dette

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon DP-29F, eller Denon DP-300F har innebygd RIAA-trinn, så du kan koble rett på forsterkeren.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Styr unna denon spillerene, de er jalla jalla plastikk, Du får Pro-jekt Debut på eltek, den har RIAA, pluss at det er en tung og solid spiller.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Platespillere | Stereo | Soundgarden

Stereo - Platespiller | Hi-Fi Klubben: NAD C555 Platespiller

Et par forslag.
    Denon sine platespillere er ikke noe særlig nei... Men Project sine er bra (det er det platespiller merket som selger mest platespillere på verdensbasis idag. Ville sansynligvis gått for den. Et billig alternativ som gir meget god lyd for pengene.

Den andre platespilleren fra Nad er egentlig en kopi av en Rega spiller, med den har et Nadmerke på seg. Dette halverer nesten prisen. Har selv den platespilleren, og også den gir mye lyd for pengene. Den har en litt tykkere og kraftigere arm enn Project sin, men pickupen er litt billigere. Begge deler kan selvfølgelig byttes da...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •