Hei!
Registrerte meg her etter jeg søkte på "lyd forum"

I det siste har jeg vurdert sterkt å bytte ut mitt IceMat Siberia headset med noe ordentlig kvalitet. Så det jeg er på jakt etter er et headSET (dvs. hodetelefoner og mikrofon i ett sett) som er spesielt bra til spilling, og gjerne generell bruk av lyd, jeg hører også mye på musikk :P

Lydkortet mitt (Creative X-Fi XtremeMusic) skal kunne brukes til det fulle, og jeg vil ha veldig korrekt gjengivelse av lyd.

Jeg har tenkt svært mye på Sennheiser PC 350, som jeg prøvde på The Gathering. Som dere skjønner så er jeg villig til å betale for kvaliteten jeg får. Dette headsettet demper all annen lyd betraktelig, og er herlig å ha på, men det gjenstår fortsatt å se om lydkvalitet osv. er ekstremt bra. Jeg kommer til å bruke headsettet på LAN, men mest hjemme, så det gjør ikke alt for mye at det stenger ute all lyd.
Er det noen som har prøvd dette headsettet, eller anbefaler et annet?

Jeg vet at Beyerdynamic tilbyr noen headphones i særklasse, men jeg trenger som sagt medfølgende mikrofon.
Jeg har også hørt om noe som heter Cyber Snipa Sonar 5.1, men er litt skeptisk til kvalitet, og 5.1 headset (navnet gir meg frysninger, og minner om et leketøy for de som kjøper pga. navn).
Et annet er jo Sennheiser HMD 280 PRO, men det virker litt "utdatert" ettersom jeg vil ha ypperste teknologi og alt det der.

Sannheten er at jeg ikke har så utrolig mye peiling på lyd, derfor ønsker jeg at noen med god kunnskap og erfaring svarer.

Det jeg ikke skal ha:
  • IceMat Siberia (det beste jeg har hatt hittil, men litt dårlig kvalitet, gjengivelse av lyd, og ikke fult så bra lydbilde som jeg hadde håpet.)
  • Skullcandy Ti (ubehagelig å ha på, og ikke spesielt imponerende lyd.)
  • Sennheiser PC 161 (jeg vil ha "lukkede" ører, og det virker litt 'simpelt')
  • SteelSeries 5H (hørt for mye dårlig om det til musikk = nei)

Tusen takk for hjelp!!!!

-Tarjei