På jakt etter nye ørepropper! Forslag?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

På jakt etter nye ørepropper! Forslag?

Har et par AKG K14 ørepropper jeg er veldig fornøyd med, men kunne tenke meg noe bedre, og så sitter de litt dårlig. Har også et AKG K26p forøvring, men ikke alltdi jeg gidder å drasse med meg et headsett..

Er ikke noe fan av in-ear propper, men det er vell det som er veien å gå..
    Prisklase <600,- tenke jeg.
    Kjøpte et par Sennheiser MX70 Sport til søstra mi som var ganske behagelige, men noe slapp lyd synes jeg. Kostet dog ikke mer enn 200,-, men virket helt kurrante.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av viiite
    Har et par AKG K14 ørepropper jeg er veldig fornøyd med, men kunne tenke meg noe bedre, og så sitter de litt dårlig. Har også et AKG K26p forøvring, men ikke alltdi jeg gidder å drasse med meg et headsett..

Er ikke noe fan av in-ear propper, men det er vell det som er veien å gå..
    Prisklase <600,- tenke jeg.
    Kjøpte et par Sennheiser MX70 Sport til søstra mi som var ganske behagelige, men noe slapp lyd synes jeg. Kostet dog ikke mer enn 200,-, men virket helt kurrante.
    Sony MDR-EX71.
    Disse finnes som inkludert tilbehør til noen SonyEricsson mobiler, men de er "sabla goe'" som vi sier hernede.

Sitter godt i øret mitt, er relativt tungdrevne (sensitivitet) men LYDEN, mann, LYDEN....

Du finner dem på e-bay for en slikk og ingenting:
    Genuine New Earphones SONY MDR-EX71 Headphone Black uk - eBay (item 360074395701 end time Jul-30-08 06:19:56 PDT)

eller på Spaceworld for 4-500 kroner

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De Sony proppene er gode ja!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen av dere to de? Om dere kjøpte de på Spaceworld for 5-600kr tapte dere vertfall masse penger for CDON har de til 300,- ;p

MEN har dårlig eraring med Sony egentlig. Ser de fikke noe dårlig kritikk (ja, også noe positiv) på prisguide.no.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av viiite
    Har noen av dere to de? Om dere kjøpte de på Spaceworld for 5-600kr tapte dere vertfall masse penger for CDON har de til 300,- ;p

MEN har dårlig eraring med Sony egentlig. Ser de fikke noe dårlig kritikk (ja, også noe positiv) på prisguide.no.
    Hallo - jeg har dem ja og kjøpte dem på e-bay for £0,99 (ca 10 kroner). Steilet da jeg så prisen på Spaceworld!

Og du har helt rett: CDON har sabla bra priser på slik elektronikk.

Lyden er veldig veldig god, dynamikken kommer fint frem, kanalseparasjonen er ypperlig og faktisk god bass!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Hallo - jeg har dem ja og kjøpte dem på e-bay for £0,99 (ca 10 kroner). Steilet da jeg så prisen på Spaceworld!

Og du har helt rett: CDON har sabla bra priser på slik elektronikk.

Lyden er veldig veldig god, dynamikken kommer fint frem, kanalseparasjonen er ypperlig og faktisk god bass!
    Du har nok fått deg noen pene piratkopier til £0,99 "hvis noe er for godt til å være sant er det ofte det".

Men det er mye bra å finne på ebay, har hatt Shure, og de er bra over hele linja men noe dårlig byggekvalitet. Nå bruker jeg Klipsch Custom-2, de er litt mer "rocka" i lydbildet og byggekvaliteten oppleves mye bedre.

Bare pass på å sjekk tilbakemeldingene til selger på ebay, og husk at hvis prisen er "gitt-vekk" er det nok kopier.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg aldrig handlet ting fra utlandet (annet en fra Microsoft...) og spesielt ikke eBay så de erfaringene jeg har med Sony er nok 'the real thing' kjøpt i norske butikker

Ikke mulig å oppdrive Klipsch Custom-2 i norske butikker? De er vell kanskje veldig overprisa.. :P

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av danielh
    Du har nok fått deg noen pene piratkopier til £0,99 "hvis noe er for godt til å være sant er det ofte det".

Bare pass på å sjekk tilbakemeldingene til selger på ebay, og husk at hvis prisen er "gitt-vekk" er det nok kopier.
    De er ekte du - det har jeg sjekket opp og ned.
    Men du vet, noen har kjøpt seg mobil (dette var i England) og får med disse proppene, men skal ikke bruke dem.
    Legger så ut saken på ebay med minstepris 0,99 og håper på mange flotte bud, men så kommer det bare ett ......

HVIS det hadde vært piratprodukt så hadde jeg vært imponert over lydkvaliteten.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andre innspill?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    De er ekte du - det har jeg sjekket opp og ned.
    Men du vet, noen har kjøpt seg mobil (dette var i England) og får med disse proppene, men skal ikke bruke dem.
    Legger så ut saken på ebay med minstepris 0,99 og håper på mange flotte bud, men så kommer det bare ett ......

HVIS det hadde vært piratprodukt så hadde jeg vært imponert over lydkvaliteten.
    Jeg burde nok ikke bombastisk fastslå at DINE er pirat, men det er vel ikke feil å si at hodetelefoner til 1/60 av den av norsk pris (og 1/20 av usa online-pris) med stor sannsynlighet er piratkopier. Det er veldig mye counterfeit goods på hodetelefonfronten, og Sonys produkter er nok blant de som er aller mest kopiert, sammen med Sennheiser.

Man kan gjøre mange gode kjøp på Ebay (og QXL kanskje?) men det er god grunn til å være kritisk når ting er nesten gratis

For å komme tilbake til trådens budskap, så anbefales jo Sennheiser CX300 varmt på nettet.
    Disse er forresten mystisk lik på Creative EP-630.
    Fikk et sett av disse med PCen min og jeg synes de fungerer "greit nok".

Jeg har også ett sett Creative Aurvana som jeg bruker endel på jobb da de er enkle å ta inn og ut av ørene, og som gir en godt brukbar lyd og kommer med et greit etui for oppbevaring. I prisklassen opp til 600 vil jeg si at de er et meget godt kjøp.

Favoritten i "samlingen" er helt klart Klipsch Custom-2. Men jeg må inrømme at jeg er kraftig fristet av tanken på et sett med Klipsch Image som har klarere og mer nøytral lyd enn Custom og samtidig er enklere å ta inn og ut enn Customene.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde litt mer søstern sine MX70 Sport i går, helt greie propper. Er ikke så fan av in-ear, men det er vell en vane sak.
    Kjøpte tidligere et par Denon-propper til dama i samme prisklasse jeg jakter på nå, de var ikke noe særlig vertfall.

Tror det blir Sennheiser jeg.

OMX70
    OMX90
    MX90VC
    CX300
    MX70 er også et alternativ tror jeg..

Taper en mye lyd på feks OMX70 siden de har bøyle rundt øre?

Newcomer Getsome sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte et par Sennheiser cx400 her: Sennheiser CX400 Stereo Headset 150nkr inkl. porto!

Lyden er helt ok/bra (er ikke audiofil), men har jeg kjøpt fake??

Ser at de er mye rimeligere og ser annerledes ut enn disse: Apple Store (Norge) - Sennheiser CX400 Sort Hodetelefoner

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av danielh
    Jeg burde nok ikke bombastisk fastslå at DINE er pirat, men det er vel ikke feil å si at hodetelefoner til 1/60 av den av norsk pris (og 1/20 av usa online-pris) med stor sannsynlighet er piratkopier. Det er veldig mye counterfeit goods på hodetelefonfronten, og Sonys produkter er nok blant de som er aller mest kopiert, sammen med Sennheiser.

Man kan gjøre mange gode kjøp på Ebay (og QXL kanskje?) men det er god grunn til å være kritisk når ting er nesten gratis

For å komme tilbake til trådens budskap, så anbefales jo Sennheiser CX300 varmt på nettet.
    Disse er forresten mystisk lik på Creative EP-630.
    Fikk et sett av disse med PCen min og jeg synes de fungerer "greit nok".

Jeg har også ett sett Creative Aurvana som jeg bruker endel på jobb da de er enkle å ta inn og ut av ørene, og som gir en godt brukbar lyd og kommer med et greit etui for oppbevaring. I prisklassen opp til 600 vil jeg si at de er et meget godt kjøp.

Favoritten i "samlingen" er helt klart Klipsch Custom-2. Men jeg må inrømme at jeg er kraftig fristet av tanken på et sett med Klipsch Image som har klarere og mer nøytral lyd enn Custom og samtidig er enklere å ta inn og ut enn Customene.
    Klar og fin lyd i Creative Aurvana og at de stenger ute en god del (u)lyd fra omverden er veldig fint spesielt når man er på reise. God byggekvalitet, passelig lengde på kabelen og den føles "friksjonsfri" så den ikke lager knute på seg. Men de leverer ikke akkurat mye bass, og kan bli litt slitsomme å lytte med i lengden.

Til sammenligning føles Sony MDR-EX71 innesluttet i topp- og mellomtonen, men dog leverer den overraskende mye bass, i forhold til Creative Aurvana.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •